Църквата и самоубийците



БЛИЗКИ ТЕМИ:

24 коментара

  1. Стефан Чурешки каза:

    Самоубийството идва от неразбиране на същината на живота, от непоносимост към явленията в битието и от силна емоция, която не култивирана да мисли и действа човеколюбиво. О.Тома Хопко е човеколюбив човек, но едва ли може да бъде разбран в България, където от ХІХ век властва принципа за жертва на българите в името на Отечеството, в името на държавната идеология и днес властва идеята на йеховистките будисти, представящи се за чисти православни за жертва на човека в името на вярата. Освен това българите са изключително прости гранодомани, които като виждат че не става тяхната започват или да прилагат насилие – физическо, идейно, интелектуално и психологическо или посягат на себе си. Затова имаме нужда от християнизация – да се научим да обичаме не абстрактна Родина, олицетворена от туристическа песен, каквато представлява официалният ни национален химн и красива природа, а да обичаме Бога и непосредствения ближен което е милост, дар, съпричастност, влизане в положението и тихо смирение

  2. Стефан Чурешки каза:

    Въпросът с християнството в България е много тежък и той идва още от типа българско християнство и характер на старобългарската книжнина, които имат силно влияние от богопредставата и религиозната ситуация в Стария Завет, стремеж към тайнственост и богооткровение и пиетет към пророческия дух на религията. Тези особености, съчетани с идеята за свято общонародно дело на българите, която смазва личността в България ако не се гледа с добро око от полицейско-военната ни Държава, Църквата и по-късно политическите партии заедно с режима на вярата през комунизма и влиянието на американски православни като Серафим Роуз днес водят до едно особено състояние на религията, което аз определям като йеховистки будизъм с преклонение пред абстрактна Родина, мистическо метафизично, ориентирано към Небесата и без грижа за ближния, признание за труда и знанията му и това съчетано с нормите на мистичната конспирация. Пример за йеховистки будизъм са старостилците, интелектуалци като Калин Янакиев и др.

  3. Траянка Георгиева каза:

    Понякога, самоубийството може да се окаже единствената възможност, за да може човек да открие Бога. Когато това му е забранявано, отказвано, когато твърде много е копнял, но е стигнал до безнадеждност. Няма Бог, казваха комунистите, религията е опиум за народа; „Бог умря“, каза Ницше. Не е вярно, казват други – има Бог, но кой си ти, че да искаш да Го видиш. Ти си скверен и не дръзвай да копнееш за Бога. И внимавай да Го не видиш, че тутакси ще умреш. „Бог високо, цар далеко“ – казва народът, и човек започва да се приготвя за дългият път, защото НИКОЙ не може да попречи на друг да види Бога, ако Бог е решил да го допусне.
    Нека имаме милост един към друг. И пътят на демона – самоубийството, да не бъде единственият възможен път към Бога.
    Може би по-малко деца ще се дрогират, пият и бият до смърт, ако знаят, че са обичани, но не измамно, егоистично, ревниво и невярно, както човек може обича, а както Бог обича. Нека се надяваме на безкрайната милост Божия.

  4. Криското каза:

    Съвременното нихилистично отношение, като придобивка в характера е самоубийство. Самоубийство е и предлаганото по fashion-калъп консуматорско животче на ясла. Сляпото доверие, нагаждачеството, не мисленето, омразата и всички лъжи, също са самоубийство. Вярата в измислени герой, без адекватен анализ е самоубийство. Всичко, де ни отнема духовната свобода е самоубийство. Не случихме българите на национална доктрина и не мисля, че трябва да се радваме. Единственият начин в болшинството, да не сме част от филм, песен, пародия, трагедия е такъв, че няма начин. Ще бъдем пародия и трагедия докато се кланяме на измислени герой като Бенковски, Ботев и всички възрожденски, партизански и новохайдушки герой служещи на безделието, лудостта, парите и удобството.
    Честито второ българско възраждане!

  5. Стоян_ каза:

    Искам да изразя несъгласието си с една идея в статията. Извинете ме, може и да не съм разбрал правилно, но не е правдиво Сократ да се обяввява за самоубиец… Моля ви! 🙂
    Сократ наистина е бил гениален човек и чисто и просто е бил осъден от Държавата и присъдата била изпълнена. Не е изпил чашата с отрова в името на това да отиде във „вечния свят на идеите“! 🙂 Разликата е огромна! някои ще рекат: „ами имал е възможност да избяга и не е избягал“…ами и Христа Бога можеше да „избяга“ от Гетсимания или въобще да не се беше въплъщавал. Но не!

  6. Теология ШУ каза:

    Сократ е осъден за „развращаване на атинската младеж“. Обикновено тази присъда се тълкува като отмъщение за това, че той е учел за единия Бог в противовес на официалната митология. Но не трябва да се забравя, че като всеки учител в Гърция Сократ е превърнал учениците си в любовници. Той не е надмогнал педерастията, традиционна за тази страна тогава.

  7. Стефан Чурешки каза:

    Въпросът със самоубийството е много сложен. Началникът на гарнизона на Шумен през 1944 г., когато влизат съветските войски и му казват да си предаде сабята с едната ръка си предава сабята, а с другата се самоубива, защото българският войник не се предава без бой. Един висш военен след 1944 г. се самоубива, защото не може да помогне на своите колеги, пратени по лагер и по затвори. Един висш военен, човек на военното разузнаване преди 1944г. в затвора прави опит за самоубийство, защото не може да издържи на мъченията на комунистическите изверги. Началникът на пожарната Захарчук се самоубива след 1944г., когато идват да го арестуват. Ангел Кънчев в Русе се самоубива, защото турците разкриват конспирацията.Чудомир се самоубива, защото не може да издържи мъките на болестта. Не ми се вярва тези хора да бъдат наказани от Бога за посегателството на живота – това е отказ да се предадеш на едно обстоятелство, което е неправедно. Виж требничарите в БПЦ и йеховистките будисти в нея е друго.

  8. Стефан Йорданов Чурешки каза:

    Един от сериозните въпроси пред които са изправени българските християни това е съотношението между християнството като вселенска религия и националната идея в България. За това трябва да има обективни и добросъвестни проучвания от чисто религиозен и българистичен аспект. Ако сложим за императив пазарната икономика и нейните принципи , подчинени на рационализма и на пряката сметка и изгода в живота си и се абстрахираме от идеализма, чувството за дълг, идеята за наследие и духовно-културна приемственост въпросът с логиката на финансиране на интернационални проекти и на национални става много тежък. За съжаление логиката на финансиране на непроизводствената сфера в България е мистико-конспиративна и на практика у нас няма реален пазар на труда и знанието там. Ако обаче се въведат реални критерии на качество, на ефективност, на полезни и житейски приложми знания и на извършен труд в полза на хората и народа ще се поставят въпроси за цената на часовника на пловдивския гръкоман Николай.

  9. hip0 каза:

    Съгласен съм найстина Сократ не се е самоубил.
    Въпросът със самоубийството е ясен. Според Църковния Канон Иуда се е самоубил, поради неверието си в Бога.
    От неговата смърт и отказ от бога се приема, че той отива на вечни мъки. Официално повечето Християни не само ние православните вярваме, че самоубийството е от най-големите смъртни грехове.
    След самоубийство човек не може да се покае вече.
    Относно нашата църква и будизмо мистицизма, са си пълни глупости. Истината е че просто църквата ни е твърде болна, също както и държавата ни или обратното ..

    ––
    hip0
    http://www.pc-freak.net

  10. Стоян_ каза:

    [quote name=“Теология ШУ“]Сократ е осъден за „развращаване на атинската младеж“. Обикновено тази присъда се тълкува като отмъщение за това, че той е учел за единия Бог в противовес на официалната митология. Но не трябва да се забравя, че като всеки учител в Гърция Сократ е превърнал учениците си в любовници. Той не е надмогнал педерастията, традиционна за тази страна тогава.[/quote]

    Откъде знаеш ти какви са били отношенията му с учениците му? наистина паметниците, стигнали до нас, свидетелстват, че той бил „влюбен“ в учениците си-означава ли това, че е правил секс с тях!?. Но какво ли означава „влюбен“? на арабски има десетки думи за „любов“ и „влюбен“ с покриващи широк диапазон от чувства….

  11. Стоян_ каза:

    „Относно нашата църква и будизмо мистицизма, са си пълни глупости. Истината е че просто църквата ни е твърде болна, също както и държавата ни или обратното ..“

    просто, ясно, вярно! 🙂

  12. Бакокверуквеничковче каза:

    Църквата и Държавата са болни от послушничество към силния–с многото пари и власт. Черешката на тортата беше на две-на три скроеното шевствие за въвеждането на задилжителен предмет религи , в българското училище. Не съм против православието и изучаването му в училище, обаче не ми харесва глобалната и регионална политика на световните билиардери(като че ли единственият начин да запазят стойноста на парите си е само световен военен конфликт или абсолютна промяна в пазарната политика и научно-технически прогрес) Назначеният регионален лидер е Турция и затова поклоните на нашенските милонери са дълбоки и изпълнени с послушание, и уважение! С дълбоките си бкп корени управляващите BG-Църква не могат да се противят на властта, защото освен че е грях, нямаше да бъдат и шефове.

  13. Бакокверуквеничковче каза:

    Опитът и практиката, да бъде подготвена хорската маса за приемането на бога–на удоволствието, парите и днешното съвършенство, чрез икуменистки хуманизъм и научно-технически прогрес, е невероятно сполучлив, дори и в етап на подготовка. За това, според мен по-важен е личният пример на любов и истинска духовност, и след това задължителното обучение по религии, просто няма да е необходимо за съществуването на православието.

  14. Стефан Чурешки каза:

    Вярно е, че Църквата и Държавата са болни, както са болни и голяма част от българите. Каква е болестта им? Болестта се нарича читалищна култура, която заблуждава че с самодействие и четене на книжовна и културна продукция без ръководство от специалист и без система ти можеш да станеш образован и културен.Другатаа метастаза на болестта е характера на образците и системата на тяхното тълкувание в общото задължително българско училище в областта на историята, литературата и философията. Друга метстаза е изключително лошата себепреценка на българите, които искат да правят Велика България и после светлото международно бъдеще на комунизма на основата на идея за свято общонародно дело в което квалифицираният хуманитарист и деец на културата и лекар трябва да работят безплатно, докато номинираните за представители на народа – въоръжени герои от Възраждането, комунисти и църковници , на основата, че дса избрани от надчовешки фактори правят политиката и живеят без да работят. Болестта е тежка.

  15. Стефан Чурешки каза:

    Измеренията на българската болест на Църквата и Държавата, оплетени в нормите на мистична конспирация, са известни в Европа и Русия. Въпросът е имат ли те интерес българите да се излекуват или ще поддържат обществото ни , което е етносоциален организъм с успокоителни и обезболяващи докато станем такива, каквито те искат. Според мен лечението трябва да бъде колкото се може по-ефективно, дори и с цената на ампутация на части от тярото и с приемане на горчиви хапове. Разибра се може да има чудодейно Божие изцеление, но ако има научна медицина от антропологичен и етнологичен опит на Бога не бива да се разчита – защо да занимаваме Бог с нашите проблеми ако има лекарства и правилно лечение? Какво е лечението според мен – първо закриване на читалищата или пренасочването им като социални центрове , не като културни средища, към министерства и фондации. Второ радикална промяна на образците на образование. Трето въвеждане на високо заплащане на специалистите в областта на хуманитаристиката.

  16. Стефан Чурешки каза:

    Четвърто, въвеждане на оригиналите на световната културология като еталон на българската обществена мисъл. Пето, изключване на държавните служители и църковиците от системата на безплатно образование и евтино здвареопазване, като се въведе статут на високо заплащане на учителите и учените в областта на словесността, тълкувателните дисциплини и областта на културно-историческо наследство. Шесто, забрана на хора с техникуми без духовна и културна подготовка в областта на религията, философията , етнологията и антропологията да заемат църковни и държавни постове в областта на непроизводствените дейности. Седмо, рецензия на чуждите текстове в областта на духовността и културологията – проблемът им не е че не са етнически български, а че нищо не знаят за българския казус в историята на човешката цивилизация и битийни стойности според автентичната ни народопсихология и културология.Осмо, пълна забрана на комунистите и на техните наследници да се занимават с хуманитаристика и духовност в БГ

  17. Траянка Георгиева каза:

    Няма значение кой на кого и на какво е лидер и от какъв мащаб. Колкото пари и власт да има и той един ден ще даде фира. И ще клечи до тялото си за да гледа пиршеството на червеите. И колкото по-алчен и безчовечен е бил, толкова по-ясно ще вижда разрухата на тялото си, към което е благоговеел.
    Извинявам се за грубостта, но притчата за Лазар и богаташът трябва по-често да се разказва на самозобравилите се в трупането на богатства.
    В момента чета за мъчениците свещеници и страданието на което са подложени от атеистичната власт. Целенасочено, умишлено и безмилостно е изкоренявана всякаква духовност. Виждайки какво се случва със свещеника и интелигенцията, хората са се превърнали в това, което сме сега! Защото плодовете на страха са подлост лицемерие и лъжа.
    А за любовта – човек или е любов, като това се усеща независимо от всичко, или е демон, чиято цел е да се приближи достатъчно, достатъчно близо…
    Бог е по-силен от всичко и от всеки. Бог е пример за човеколюбие. Всемогъщият Бог!

  18. човек каза:

    Как да няма значение!? Разбира се, че има значение кой на кого и на какво е лидер. Що се отнася до шефствието, малко приличаше на митинг от зората на нашенската демокрация. Човекът е подвластен на поднебесните сили и на лидерите от плът и кръв, но коментарите, като че ли са излишни. Има две сили заслужаващи внимание, не само две, но забележете, дехристианализацията и икуменизмът. Мое мнение и ако греша, простете ми

  19. Теология ШУ каза:

    [quote name=“човек“] Що се отнася до шефствието [/quote]

    „шеФствие“ (от шеф, бос, мутра демек) или „шествие“ (от шествовати – пътувам, ходя)?!

  20. Траянка Георгиева каза:

    От гледна точка на Бога и небесната Църква. От гледна точка на смъртта и вечността, предполагам, че лидерството тук, едва ли е от значение. Поне не такова, каквото ние му отдаваме.
    По отношение на шествието, да благодарим на Бога, че се случи. Поне опитахме. Мисля, че тъй като тук всичко е похабено, единственият шанс са децата. Те – молещи се с чистите си души можеха да бъдат земната ни Църква /без петно/, за която говори св. ап Павел, и тя съчетана с небесната Църква можеше да даде плодове.
    Скоро видях на снимка едно съвсем мъничко и чисто същество, което бяха завели на Литургия и което гледаше владиката така, като че виждаше Господ. С такова внимание, възторг и трепет. За мен това бе истинският християнин в тоя момент в тая църква. И вероятно е било безкрайно щастливо, когато на края на службата получи милувка от този, когото гледаше с такова благоговение.
    Прекрасна гледка са и причастяваните деца.
    Затова не харесвам тона с които пишете за шествието, господин Човек.

  21. човек каза:

    Значи така, има две три основни неща или не са само две три? Или си христианализиран, или го можеш, или не можеш и не си християнализиран!

  22. човек каза:

    Шефствие – шеф, началник
    Споко човече, обучение по религии ще има, дано само не стане като българската демокрация или религиозна декорация

  23. Траянка Георгиева каза:

    Добротата на атеиста е мит.
    Или вариант на лицемерие.
    Изсушеното сърце
    без живителната сила – Бог
    бързо се изчерпва.
    Все чака някаква отплата,
    все е недоволно,
    все му липсва уважение
    признателност, респект
    от обекта „на любовта му“.
    Без жизнеподателят Бог –
    батерията на сърцето
    бързо се изчерпва.
    Без Бог няма сила светла
    и чиста любов!

    Трябва да се надяваме на Божията благодат, защото ние много малко можем да дадем. Освен ако не напрегнем всичките си сили. И преодолеем злото в себе си, което ни „подсигури“ точно тази демокрация, която ние приехме за нормална. Нямаме гаранции за нищо, докато гледаме безучастно, като уточнявам, че имам предвид себе си. В случая се самоизобличавам. Казвам го за да не си помисли някой, че изобличавам него.

  24. Даниела Владикова каза:

    -3 #23 Траянка Георгиева 2011-01-28 15:41
    Добротата на атеиста е мит.
    Или вариант на лицемерие.

    Госпожо Траянка, лицемерие е да крадеш с едната ръка, а с другата да се молиш на бог да ти опрости греховете.
    Лицемерие и това да се правиш на вярваща, а да съдиш другите – още повече въз основа на религиозността им.
    Съдейки по написаното от теб, мога уверено да заявя, че не си добър човек. Колкото и да се напрягаш – няма да победиш злото в себе си, не и ако не промеш мисленето си.
    Аз нямам нужда от „духовни патерици“, за да ме държат изправена, имам най-жестокия и безкомпромисен съдник – нарича се Съвест. Имам и достойнство и самоуважение. Имам и собствена гледна точка и ти препоръчвам и ти да си изградиш такава, човешка, вместо да живееш с гледните точки на бога, библията, евангелията…