Интелигентният брак: Богословие на брака и сексуалността (ІІ)



Интелигентният брак: Богословие на брака и сексуалността (І)



БЛИЗКИ ТЕМИ:

13 коментара

  1. о.Георги каза:

    Слава Богу, налага се да превеждаме, а нямаме свои богослови, които да ни обяснят как „половите органи споделят светостта“!!! Види се, имало какво да се привнесе в светоотеческата съкровищница… Ако бях иззобал това четиво докрой, може би щях да се натъкна и на предложение да се обогати богослужебната практика в тази насока…
    Интересно, за спасението на какви личности, е нужно да се слага половото общуване в категорията святост?!
    Тао някакво!!!
    С една дума – не ми хареса текста.

  2. refab каза:

    коментар?
    Аз допускам, че ти НЕ СИ РЕЛИГИОЗЕН ЧОВЕК-не си развил религиозното си чувство, а си нахлузил някаква „РЕЛИГИОЗНА“ ПРОТЕЗА!?…Наистина ли си свещеник?

  3. о.Георги каза:

    Що за човек съм ли? Ами в случая – леко погнусен.
    А ти, братле, не се ли изсилваш малко с изводите, като съдиш от три мои изречения?
    Не разрешаваш да правя коментар, или що?! Ако обичаш, неограничени брате, не коментирай моя коментар и не се дръж грубо.

  4. ЛюбимеЦ каза:

    Чел съм твои споделени мисли,не си лош човек,но на моменти си странен.
    Кое те „погнусява“,секса сам по себе си не е гнусен,такъв го правят дадени хора.
    Ти как мислиш,щом леглото е чисто,дали нашите действия в него също не са чисти?
    Това са нормални неща,виж някои прекалени „светци“ може и погрешно да разбират това,не че ти си такъв..
    Поздрави

  5. о.Георги каза:

    Пуснах един пределно ясен и внимателен коментар по текста, (докъдето го четох). Цитирам нещо си там… Не ме натиквайте в ролята на отричащ половото общувате зилот.

    Просто коментирам този текст на този автор. Не ми се занимава с по-внимателен анализ.

    Човек не може да се обади, без да го оплюят или потупат по главата!!!

  6. Kerigma каза:

    Също актуален, но все още с лек привкус на православен нафталин. Не съм чел първата част, но ми се струва, че трябва да се разбие на по-малки теми. Въобще темата секс е забавна защото въпреки камуфлажа „святост“ често показва комплексите както на автора така и на коментиращите. Така че по-добре замълчете . . . и оставете хората да се обичат така както Бог ги води . . .

  7. refab каза:

    православно христианство!?…

  8. Тина каза:

    Защо половите органи да не споделят светостта? Нали телата ни са храм на Светия Дух! И още „Но сега Бог наредил всеки един от членовете в тялото тъй, както Му било угодно… и неблагообразните наши членове имат по-голямо благообразие…“ (1. Кор. 12:18-24).

    Защо трябва да отричаме телесността и сексуалността като дар от Бога – именно чрез тях се създава живота, чрез тях се появяваме на този свят, а нали приемаме, че животът е свещен дар!

    Не смятам, че трябва да презираме плътта си; да презираме сексуалността си, а да ги използваме за Божия прослава. И пак св. ап. Павел: „Затова прославете Бога в душите и телата си, които са Божии“ (1. Кор. 6:20).

  9. refab каза:

    е неосъзнат гностик и дуалист!?…….

  10. Дон Кихот каза:

    Отричането на пола, с който Бог ни е създал и дори ни е заповядал да се размножаваме (Бит. 1:28), наистина е гностицизъм и дуализъм, а не християнство. Друг въпрос е, че някои хора не искат или не могат да развиват своята полова функция. В много религии сексуалният екстаз е част от мистичния път, но с това не трябва да се злоупотребява. Не ви ли прави впечатление, че в Евангелията Христос никога не осъжда грехове, направени от любов?

  11. Radko Popov каза:

    Мнението на Дон Кихот е подходящ и културен епилог на този материал, и дано културните мнения не свършат с неговото!!!

  12. Дон Кихот каза:

    „Владимир Лосский в своих парижских лекциях прямо – полушуточно-полусерьезно – называл католическое прочтение Символа веры (с исхождением Святого Духа не только от Отца, но и от Сына) «гомосексуальным». От очень сдержанного и целомудренного Лосского, казалось бы, такое очень трудно услышать. В чем же здесь дело?

    Православно-кафолическая (так следует писать это слово, когда мы говорим о времени до отделения Римской церкви) догматика складывалась в постоянной полемике – и одновременно неизбежном соприкосновении – с гностиками. Одно из древнейших гностических определений гласило: Отец, породивший Сына, соединяется с Ним и от их соединения происходит Святой Дух (см., напр., «Школа Валентина». Фрагменты и свидетельства», СПб, 2002). Легко увидеть влияние такой формулировки на католический Символ).“

    http://www.pravaya.ru/look/16589

  13. lyublyana каза:

    Добра статия-интелигентна,идеалистична-богословски обоснована,но „трансцедентна“,а тук на земята, където живеем-така посочения опит/или липса на такъв/-е неприложима рецепта.
    Ако по-този начин Светата ни Църква говори на семействата и подрастващите днес…не се очудвайте, ако остане дълбоко неразбрана.
    В реалният свят,едва ли бракът е „интелигентен“,и се опира на толкова „използвана литература“ и „цитати“-като в статията.
    Иначе, много добра статия!

Споделете в социалните мрежи