Любовта няма граници



Може да харесате още...

17 Отговори

  1. Деяна Колева каза:

    Да, Любовта граници няма, нека не и поставяме протестантски такива…
    Чета с болка и след това, което прочетох вече не ми се и пише 😥

  2. Georgi Traikov каза:

    Останах с впечатление, че православната догматиката е вредна за местния съвременен християнин. От статията излиза, че етиката е най-важна част от богословието. Христос Воскресе.

  3. Деяна Колева каза:

    И как така се получи че отстояване чистотата на Православната Вяра се счита за липса на любов и обезсoляване? И къде е любовта на православните християни към хилядите мъченици проляли кръвта си отстоявайки точно православните догмати и чистотата на Вярата. И как протестантите ще стигнат до тези догмати, ако самите православни християни не ги считат за чак толкова важни? И когато сме призовавани да пристъваме, какво се иска от нас „Со страхом Божим, [b]верую [/b]и любовию приступите!“
    [quote]“Главната причина за неустроеността на Църквата се състои в това, че правилата на Светите Апостоли,
    Съборите и Отците са оставени без внимание, дори са забравени. Те са заменени с измислици, чужди на духа на Църквата, заимствани от дух, враждебен на Православната Църква, който унищожава самия църковен дух, а оставя само едното външно благоприличие до известна степен и форма“
    Св. Игнатий (Брянчанинов) (7а, писмо 67).
    [/quote]

  4. оец александър каза:

    сайтът православие.бг има антиправославна насоченост.
    това се вижда от несъстоятелните изявления на андрей
    романов по бнт и от тази статия.нека редакторите на сай-
    та кажат откъде се финансира съмнителната фондация
    покров богородичен.

  5. Пламен Евгениев Сивов каза:

    Веднага отговарям: Съмнителната фондация се финансира от съмнителни източници, в това число: 1) световната конспирация; 2) жидо-масонски организации, поставили си за цел да рушат православието и носещи тъмни очила; 2) други съмнителни организации. Всяка седмица пускам едно търсене в Гугъл на „съмнителни организации“, а после им пиша писма, в които ги убеждавам: „Какво ще кажете да помогнете за рушенето на българското православие?“. Препитаваме се също така и със съмнителен бизнес (т. нар. „гешефти“), посещаваме заведения със съмнителна репутация, четем съмнителни книги и дори изглеждаме съмнително. Домашното ми куче също е от много съмнителна порода.

    Но от друга страна, аз съм директорът на съмнителната фондация (чрезвичайно съмнителен човек сам по себе си), така че – бих ли могъл да разсея съмненията Ви? Съмнявам се.

  6. Тодор каза:

    [quote name=“Деяна“]И как така се получи че отстояване чистотата на Православната Вяра се счита за липса на любов и обезсoляване? [/quote]
    Според мен авторът иска да каже, че макар ПЦ да има правилна догматика, за съжаление няма достатъчно дела(негово мнение). А в крайна сметка ще ни бъде [b]въздадено според делата[/b] – учението/догмата е просто „пътепоказател“, който ни сочи откъде минава „тесният път“. Но това, че имаме верен „пътепоказател“ нищо не ни ползва ако самите ние не вървим по Пътя – даже според мен ще ни донесе по-голямо осъждение. Още по-малко би трябвало да бъде повод за гордост и оправдание да гледаме на тези, които го нямат отвисоко и с осъждение.
    От друга страна е напълно възможно някой да няма точният пътепоказател, но да има искреното желание да търси Бога. Той вероятно дълго ще се лута по различни пътища, но в крайна сметка – с Божията благодат и помощ – постепенно ще налучка истината (ако не падне междувременно в някоя от клопките на дявола, разбира се).

  7. Мартин Иванов каза:

    Когато един човек го възприемаш първо с етикета му, който му лепваш, никакво отстояване на чистота на нещо си няма да ти помогне, тъй като не разбираш смисъла, на това, чиято чистота си решил да отстояваш, а считаш ли въобще, че то има нужда от твоята защита, нима Бог не е всемогъщ и всесилен? Замени в притчата за самарянина думата самарянин с думата протестант или мюсюлманин и ще получиш отговор на въпросите, които те вълнуват, ако ли не има сайт, в който борците за чистотата на Православието се събират и громят всички инакомислещи.
    Там превръщат Православието в идеология, от система от правила и разпоредби, подковани с цитати на Светите отци, извадени от контекста и лишени от смисъл, а това е именно създаване на православна етика. Животът в Христос не е етика, а отношение, връзка и то любовна. Да наистина всичко при нас е сведено до външното благоприличие и форма, цитатът е наистина уместен. Няма догма или канон, които да отменят заповедта за любов към ближния, а кой твоя ближен?

  8. Деяна Колева каза:

    [quote name=“martin.ivanov“] Замени в притчата за самарянина думата самарянин с думата протестант или мюсюлманин и ще получиш отговор на въпросите, които те вълнуват… [/quote]
    Здравейте, нищо няма да заменям, добрия самарянин е помогнал на пострадал човек, който е изпаднал в беда и то без да пести сили и средства и е проявил милост и любов независимо от вярата на човека.
    Никъде в притчата обаче няма и намек за това, че са извадили килимче насред площада и дружно са ударили чело в земята да се молят, нали? Т.е. добрия самарянин е помогнал на изпадналия просто защотото се е смислил, виждайки човешко същество в голяма беда. Не е тръгнал след това да го прави по вяра самарянин, нали?

  9. Деяна Колева каза:

    [quote name=“martin.ivanov“]Няма догма или канон, които да отменят заповедта за любов към ближния, а кой твоя ближен?[/quote]
    Призива за любов не отменя призива за отстояване на вярата си, нали така? Като казват отстояване, да не се разбира защита, а по-скоро стоене, защото да мисля че с немощите си мога да защитавам Православието?! 😳
    А проява на любов е и да уважаваш правото на избор на човека да вярва и да се кланя на каквото си иска, дори ако това е светофар (както даде пример в една своя статия, уважавания от мен Пламен Сивов )
    Може да посмислим дружно и над този откъс…
    [quote]и ще отдели едни от други, както пастир отлъчва овци от кози;и ще постави овците от дясната Си страна, а козите – от лявата. [/quote]

  10. ivan ivanov ivanov каза:

    Моето мнение че няма как да се убеди народ с милион и половина доносници , че целият свят не се занимава с агентурна дейност срещу България.

  11. Теология, Шумен у-т каза:

    Масоните в Русия (не в „Покров“) –
    http://religo.ru/journal/13216

  12. Красимир Маринов каза:

    Ще ме прощавате, но някои хора наивно противопоставят догматите и каноните на любовта. Първо говорим за христианска любов, а не за хипарска или някаква имагинерна. Второ – догматите са основни верови определения, без които не говорим за христианство, а за др. религия. Трето – каноните, т.е. правилата, представляват минималните изисквания за да се нарече човек християнин (друг е въпроса, че ние дори и тях не спазваме). Тук няма никакво противоречие. Каноните и правилната догматика учат на христианска любов. Св. отци които са формулирали догматите на вярата и каноните (подчертавам, че само са ги формулирали чрез благодатта на св.Дух, а не са ги измисляли ), са го направили за наше улеснение, нещо като наръчник по христианство и христианска любов. Да противопоставим тези неща значи да обвиним всички свети отци в тотална заблуда (зидали са напразно) и да обявим себе си за по-големи разбирачи, едва прохождайки! Аз не знам колко е 2+2, ама не е 4. 😉 Житията са пример за това единство.

  13. lnn каза:

    Моля ви, нека бъдем Христови!
    Та кой от светите отци някога си е позволявал да съди праведни и грешни? Ако намираме време да съдим другите, значи пропиляваме времето да съдим себе си. Повечето православни християни сме едни моралисти, които само съдим и поучаваме, а къде ни е любовта? Къде е кротостта и смирението ни, чрез което отклонилите се ще познаят, че на Бога служим? Наистина е тъжно.

    Не се клеветете, братя: който клевети брата или съди брата си, той клевети закона и съди закона; ако пък съдиш закона, ти не си изпълнител на закона, а съдия.
    Един е Законодателят и Съдията, Който може да спаси и погуби: а ти кой си, който съдиш другиго? Иаков 4:11-12

  14. Тодор каза:

    [quote name=“Деяна“]И как така се получи че отстояване чистотата на Православната Вяра се счита за липса на любов и обезсoляване? [/quote]
    Здравей Деяна.
    Едва ли може да има съмнение, че опазването на Истината (т.е. чистотата на вярата) е изключително важно. И с това не бива да се правят никакви компромиси. Но въпросът [b]как[/b] става това е по-сложен и не е за коментари – ако искаш нека го обсъдим във форума.

    Относно конкретния случай бях писал, но нещо ми се прецака коментара. Най-общо казано считам, че автора застъпва тезата че [b]правилното знание не помага само по себе си.[/b] И че е възможно някой с не толкова правилно знание, но с по-голяма ревност за Бога, в крайна сметка да те задмине по пътя към Божието царство. Защото който искрено и с цяло сърце търси Бога, Бог не го отхвърля, а постепенно му помага да види заблудите си и го води към Себе си. Не че няма големи опасности по този път, разбира се, но това е друга тема…

  15. Тодор каза:

    [quote name=“ТодорК“] Но въпросът [b]как[/b] става това е по-сложен и не е за коментари – ако искаш нека го обсъдим във форума.[/quote]

    Ето темата- [url]http://forums.pravoslavie.bg/viewtopic.php?f=22&t=2557[/url]

  16. Андрей Романов каза:

    Дали си християнин, се разбира по това, има ли любов във теб или не. Това е критерият, даден от самия Господ. По този критерий мнозина, ако не и повечето наши православни и ултраправославни се провалят абсолютно.
    Казано е:
    „Бере ли се грозде от тръни, или смокини от репей?
    Тъй, всяко добро дърво дава добри плодове, а лошо дърво дава лоши плодове:
    не може добро дърво да дава лоши плодове, нито лошо дърво да дава добри плодове.
    Всяко дърво, което не дава добър плод, отсичат и хвърлят в огън.
    И тъй, по плодовете им ще ги познаете.
    Не всеки, който Ми казва: Господи, Господи! ще влезе в царството небесно, а оня, който изпълнява волята на Моя Отец Небесен.
    Мнозина ще Ми кажат в оня ден: Господи, Господи! не в Твое ли име пророкувахме? И не в Твое ли име бесове изгонвахме? И не в Твое ли име много чудеса правехме?
    И тогава ще им кажа открито: никога не съм ви познавал; махнете се от Мене вие, които вършите беззаконие“
    (Матей 7:16-23).

  17. Андрей Романов каза:

    [quote name=“Деяна“]Здравейте, нищо няма да заменям, добрия самарянин е помогнал на пострадал човек, който е изпаднал в беда и то без да пести сили и средства и е проявил милост и любов независимо от вярата на човека.[/quote]
    Самаряните са еретиците на епохата. Те не приемат други свещени книги освен Тората, не признават Йерусалимския храм, ролята на св. цар Давид и неговото потомство и много други неща. Правоверните („православни“) юдеи са ги мразели и презирали като еретици, вероотстъпници и езичници. Оттук смисълът на притчата е, че еретикът и друговерецът може да изпревари жестокосърдните „правоверни“ в Царството Небесно.
    Повече по темата вж. тук:
    http://www.pravoslavie.bg/%D0%A7%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%BA/%D0%9F%D1%80%D0%B8%D1%82%D1%87%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B8%D1%8F-%D0%BC%D0%BE%D1%85%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BD