Празник



Може да харесате още...

16 коментара

  1. lyublyana каза:

    …“кой родител ,ако детето поиска хляб,ще даде му даде камък“?…
    всъщност това не се отнася до българите.
    Познавах едно момиче,чиято майка й беше забранила да ходи на църква и я „буташе“ по кръчмите,защото там се забавлявали младите хора…а после се случиха тъжни неща!
    Това е нашата народопсихология! И да, г-жо Георгиева-това сме ние българите с нашите занижени критерии за всичко…

  2. Йордан Йорданов Попхристов каза:

    съгласен съм с написаното и мисля че причината хората да бягат от църквата е преди всичко отстъплението на свещено и църковно служителите престъпленията към православието които се вършат в много наши монастири и храмове буди в пъти по голямо отвращение и съблазън на тези черноризци въобще не им пука живеят тук и сега

  3. Всеизвестна е пошлостта на голяма част от масовата култура. Все пак, доста странно ми се вижда, че съществува точно такъв текст, какъвто препредава авторката на статията, при това, пят на събор:

    „Та пееше той за малки стегнати цици. ……………………………………………………………………. пееше и за още по-интимни органи от женската физиология, наричайки ги най-откровено с истинските им имена, но не както ги наричат в учебниците по медицина, а както човек би могъл да ги чуе в сръбска псувня.“

    Странно, наистина!….. 😐

  4. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    За първи път през живота си чувам думата „паротропер“. Въртележка ли означава? Бих препоръчал на авторката да си подобри правописа. Думи от ж.р., които завършват на -Т, се членуват ТТ. Не е „възможноста“, а „възможността“, не е „низоста“, а „низостта“, не е „жестооста“, а „жестокостта“. Някои думи като „смъртта“ обаче са правилно написани.

    Къде е този събор? В самото село или до манастира? Димитровградската фирма „Пайнър“, която пере милиарди и явно има височайше покровителство, превърна чалгата в национална култура на прехода. Оплачете се на нея. Да не би пошлото шоу на Мадона да е нещо по-свястно?

  5. Paratrooper е парашутист. А по панаирите това е някаква атракция, в която те връзват за кръста с въже и те размятат нагоре-надолу.

  6. Лъчо каза:

    Не се ядосвайте,няма да се оправим!

    Проф. Рачо Попов – етнолог: На Симеоновден се правят различна гадания.

    http://www.focus-news.net/?id=f12799

  7. iliya каза:

    Дон Кихотте,
    Така ми звучи по-английско, извинявай,
    не е въпросът в правописа, а в правомисленето, православно, с болка, отчаяние, погнуса, страх, отвращение и зрънце светла надежда, че дълбоко в сърцата си сме по-чисти, отколкото от съскането на мръсните ни езици, па макар и римувано съскане… Момичето го е заболяло сърцето, а ти и сипваш Отчески сол в раната, бящински загрижено с Христова любов!

  8. Андрей Романов каза:

    Мдааа… тъжно.
    Вулгарността на новото време се срещна с традиционната селска дебелащина и двете образуваха ужасна сплав.
    Допускам, че е имало и други отвратени, но едно от най-тъжните качества на нашия народ, което го и съсипва, е ужасната, почти робска покорност, пасивност и примиряване. Учудвам се, че все още не са ни видяли сметката нови диктатори. С нас човек може да прави всичко.

  9. Един от начините , по които се е запазила българската народност през вековете, това е , че на съборите, родовите и селските празници чорбаджиите са плащали за да се пеят религиозни, епически и исторически песни, които са държали будна цивилизационната съвест на българите. Днес профанацията е голяма, защото комунистическата култура ни задължи да мислим за банални, ежедневни и „народни“ неща, без да се взираме във висшите стойности на битието. Народът обаче има нужда и от развлечения, защото само с духовност и с умствено преклонение пред висшето не може да се живее. Животът е шарен и тази шарения е красивото и загадъчното на сложното явление, наречено „човешки живот“. А иначе нашата култура следва тенденциите в световната култура, която също е простонародна, т.е. профана и се прави от хора, които не са ходили на училище, каквито са рокгрупите и попидолите по цял свят. Още повече, че рокмузикантите, имат ореола на борци против комунизма, което си е чиста проба фалшива героизация.

  10. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Ilgro,

    За каква „сол в раната“ става въпрос? Аз съм съгласен с авторката, въпреки че намирам тона й донякъде за истеричен. А по отношение на правописа нейните грешки са налице, а не са измислени от мен. Правописът свидетелства за културата на един човек и една нация. Не можем да бъдем патриоти и православни, ако не сме културни, ако не сме прочели една книга, а се прехласваме по цял ден от ТВ сериалите, които са също вид чалга.

  11. Йордан Йорданов Попхристов каза:

    споделям мнението на Дон Кихот като смятам че написаното е повече чувствено плод на емоцията и не мисля че е било толкова необходимо да рекламираме текста на песента дословно нека се концентрираме върху доброто положителното в живота ни надявам се да не съм засегнал авторката не това е целта ми

  12. „За каква „сол в раната“ става въпрос? Аз съм съгласен с авторката, въпреки че намирам тона й донякъде за истеричен. „

    🙂 И аз съм съгласен!

    Действително-въпрос е и на тон, на стил. Всички имаме минуси в това отношение-кой повече, кой по-малко, но трябва да имаме и достатъчно [b]самокритичност[/b] , да [b]отчитаме и да разграничаваме детайлите[/b] в нашата „продукция“ и в критиката на останалите, [b]да не се отдалечаваме[/b] прекалено от стремежа към безпристрастно излагане на факти и обсъждането им, да запазваме максимална [b]трезвост[/b]!…Иначе, за никакво православие не може става дума, или най-много-само за половинчато такова!…

  13. Радостина каза:

    Относно бележката на Дон Кихот за правописа – защо редакционният екип на този толкова хубав и професионален сайт не назначи коректор? Няма как всички, които публикуват в него, да имат висока езикова култура. Хубаво е, че авторите и преводачите в него са с различно образование, различни професии и т. н. Да коригира грешките е работа на редакционния екип. А още когато се влезе на главната страница на сайта вляво, където има връзки към последните мнения във форума, е пълно с граматически и правописни грешки. Грешките намаляват четивността на текстовете. Погледнете руските сайтове, които са не само с добър дизайн, но и много добре оформени в езиково отношение.

    Синодалният сайт на БПЦ назначи коректор – защо не го направите и вие?

  14. Радостина каза:

    Още нещо: откакто започнахте с новия дизайн повечето от текстовете, включени в темите на сайта, не се отварят. Отварят се само онези, които се състоят от един-единствен текст – например последните две. Но когато опитах да отворя „Езерният праведник“ – темата се отваря, но щом опитам да отворя някой текст от нея, се връща към главната страница на сайта.

  15. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Отговорът на твоя реторичен въпрос е тук. Кликни клипа:

    http://www.youtube.com/watch?v=rkRIbUT6u7Q

  16. Радостина каза:

    Благодаря, отче, за клипчето! Посмях се от сърце :)) Вярно, липсата на пари в много сфери е факт, но всички трябва да се стремим към по-доброто.