Синовен дълг на любов и единство

Съжалявам, че взимам отношение по този въпрос малко късно, но поради пътуване в Германия не ми се отдаде възможност да напиша няколко реда по въпроса, който нашумя миналата седмица и засяга моя духовен отец Велички епископ Сионий.
С голямо прискърбие и в същото време с радост лично аз гледам на обвиненията и нападките спрямо владика Сионий. С прискърбие гледам, защото съжалявам хората, които са измислили всички тези недостойни и неморални обвинения по адрес на не кого да е, а на епископ на Христовата Църква. И се радвам, защото си спомням думите на Господ: „Помнете думата, която ви казах, слугата не е по-горен от господаря си. Ако Мене гониха, и вас ще гонят." (Йоан. 15:20) и „Горко на вас, когато всички човеци ви захвалят." (Лук. 6:26).
Разбира се, мога и да не взимам писмено отношение, но това, че се петни името на моя духовен отец, който е доказал своята любов към църквата, своята безгранична преданост и саможертва към семинарията, към учителското тяло и към бъдещите кадри на православната ни българска църква, ме кара да не си затварям очите и ушите и по този начин да ставам съучастник към тези клевети.
Аз не искам да говоря за личността на дядо Сионий. Той е известна личност и всеки знае какво е направил, прави и ако е рекъл Бог ще направи за полза на църквата ни. Като човек, който познава епископ Сионий, като негов пръв духовен син, категорично заставам зад него, зад неговата невинност и чистота и гарантирам с монашеската си отговорност, че всички писания и нападки спрямо него са една лъжа, измислица и свободно тълкувание, което цели да накърни духовността и целостта та българската църква. Свободата, която в днешна България я има, съвсем отговорно заявявам – е на всяко ниво и структури разрушителна и деградивна, т.е. в този случай се цели да се създаде мнение от вида „каквато държавата, такава и църквата” и обратното. Похвалното е обаче това, че въпреки всички обвинения в неща, които не искам и да мисля, камо ли да изписвам, приписвани на един от най-достойните епископи на църквата отец Сионий, той е достатъчно отговорен, разумен и търпелив и ще преживее всичко и ще бъде като „калено злато” и „къща изградена на скала”, за да покаже на всички, че с любов и отговорност служи на народа си, на църквата си и дори на тези, които го обвиняват.
А тези, които са срещу него, неведнъж и дваж са били на неговата братска трапеза и са споделяли радости и скърби и са се ползвали от човещината и духовността му. Но като погледнем истината, ще видим, че те не бяха там от любов, не бяха там, за да виждат милостта и любовта, а бяха там за да гледат, събират и „прецеждат комара” и ехидно като зловеща змия после да бълват своята отрова.
Бог е велик! Всяко отровно изречение и чернилка, аз съм сигурен, ще бъдат мехлем за моя духовен отец и ще го покажат като истински йерарх на Христовата Църква и той ще блесне като чиста духовна звезда на небосклона на родната ни църква – за срам и поражение на всички, които сега злосторно вдигат ръка и извисяват глас надлъж и нашир.
Подписвайки се под тези кратки слова, още веднъж отговорно заявявам, че моят духовен отец епископ Сионий е невинен и чист спрямо всички мрачни и лукави твърдения и писания. За съжаление, истината е, че църквата ни никога не застава зад своите хора, клирици, монаси и монахини и всеки трябва да се спасява поединично, както Бог го учи, като че ли сме осиновени и доведени – дотам, че всеки се обособява „партийно” според „силните на деня”, но и това е изпитание, което се надявам с времето да се промени. Светият пророк казва: „Затова правосъдието отстъпи назад и правдата стои далеч; Защото истината падна на площада, и правотата не може да влезе." (Исая 59:14) Дано придобием сърдечност като православни християни, да се занимаваме с делото Господне, а да страним от сплетни, хули, отровни постъпки, които не са достойни за мисъл, камо ли да бъдат основа за живот. Защото знаем, че в братолюбието е вярата и в единството – Христос.
С любов към всички,
Архимандрит Поликарп
Често ме питат: кога ще се оправим? С такъв морал и такава журналистика – никога:
http://www.novinar.net/?act=news&act1=det&stat=right&sql=Mjk1NTsyOQ==&mater=Mjk1NTsxMTY=&stat=right
Освоните извори на българското безбожие са липсата на благодарност и признателност към Бога и към хората, както и липса на благодарност към народите, които са направили нещо за нас в историята. Освен това в България от 1878 година насетне на всеки 60 години има революция, при която прости хора, хора без ценз, морал и култура взимат властта и тогава Църквата понася удари в кадрови и организационен аспект. Но проблемът не е простотията на българите. Проблемът е, че тази простотия е въоръжена страховито с национална грандомания, която разбира свободата като безконтролно изразяване на най-низки и гнусни страсти и невъзпитани чувства. Епископ Сионий е един от малкото грамотни духовници, сравнено със селския произход и техникум на някои кадри на клира. За него вярата в Бога е едно усилие на културата и етиката, съчетано с възвишени идеи на цивилизацията. Естествено, че такъв човек, който е вярващ не заради неразбирането и страха от стихиите природни ще бъде неудобен. Впрочем най-добре за Църквата ще бъде Семинарията да повика историка проф.д-р Георги Бакалов като напусне Университета, защото той е на световна класа и може да върне блясъка на духовното училище. Разбира се , че при слаби ученици и занижени изисквания, което е характерно за модерното образование изобщо добри кадри за Църквата не могат да се произведат. Но все нещо трябва да се направи, защото конкуренцията на светските езикови и математически гимназии е много голяма и духовността трябва да намери своите сторонници.
въпреки тези, които ги четат да знаят, че поне 80% от написаното е долнопробна лъжа. Дори в големите ежедневници информацията се изкривява и тълкува, както на тях им изнася. В един от жълтите вестници миналата седмица имаше и едно грозно оклеветяване на отец Здравослав Проданов от Ивайловград. 3 години съм живял там и познавам и него и семейството му и знам, че той не е способен на това, в което го обвиняват от в. „Show“. Единственото за клеветите в случая може да е завистта на тези, които не знаят къде е вратата на храма.