Когато вярата не е чайна церемония



Може да харесате още...

6 Отговори

  1. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Музика от рая:

    http://www.dnevnik.bg/razvlechenie/2010/06/04/912241_natali_koul_shte_pee_za_purvi_put_u_nas_na_30_juli/?ref=rss

  2. димитър колев петров каза:

    Чайната церемония не е само ритуал.Всяко движение в нея има дълбока философска осмисленост и послание,затова е много важно как ще се проведе.Чайната церемония е Среща между личности.
    Би били добре авторите на статии да внимават в аналогиите,които употребяват,защото така могат да подведат,а иначе статията ми хареса.

  3. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Божият строител. На Господ фактури не се представят, казва Лъчо Николов

    http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2010-06-04&article=327222

  4. Asen Bozhkov каза:

    Много хубаво, истинско и написано от сърце! 🙂

  5. Михаил ...... каза:

    Или има продължение или аз нещо пропуснах, защото така и не разбрах кой е човека…или не трябва да се знае!?

  6. Авторката пише панегирик на човек, за когото не казва какво е направил по Христа, апостолите и примерите от историята за да оделотвори вярата с любов към ближния и полезен труд и знание за човека и обществото. Въпросът за съвременната комуникация е много сложен особено в България. Първо тук има модернистична лексика, която не е почерпана от българската книжовна и фолклорна традиция. Преводът от латински и гръцки на изразния свод на науката и светския език на славянобългарски с успореден превод на новобългарски не е завършен. Ключовите семантични понятия на книжовния и говорим модерен български език не са изведени от християнската и църковна традиция. Те следват също така една латинизация и технизация на езика и представите, дошли от функцията на технологичния и естествено-научен проект на Европа. Така се къса духовната и смислова връзка между вярата и философските й изразни средства с идеите и изразните средства на модерността. Затова БПЦ я чака много словесна работа, но Тя нехае.