Моят път към Православието (Част 2)



БЛИЗКИ ТЕМИ:

21 коментара

  1. теология ШУ каза:

    Название: Вегетарианство и его отличие от христианского поста
    Автор: Святитель Тихон, Патриарх Московский и всея Руси
    Издательство: Новая книга
    Год: 1996
    Страниц: 19
    http://depositfiles.com/en/files/yg436368q

  2. Бояна Делева каза:

    Това, че отец Джон още в началото на пътя си към православието е „видял ангел“, както съвсем убедено твърди, не ми позволява да прочета до края писаното от него.

  3. Иван Николов каза:

    Драга г-жо Делева,
    ако аз Ви кажа че в американска православна църква Видях коленичила пред иконата на Христос американка „да Гори“(но да не изгаря.. :sigh: !)обхваната от „Огън“, ще ми повярвате ли??! Дори на мен да не повярвате,
    поне още 10 свидетели,от първата редица най-близо до иконостаса,убедено твърдят,че също „са Видели“ точно това,което и аз! Тъй като православните американци нямат традиция групово да халюцинират, препоръчвам Ви поне в този случай да им повярвате.
    Колкото до „горящата“ жена,казва се Кимбърли,тя сподели с мен, че за първи път в живота си е почувствала истински мир,а година по късно стана монахиня в манастира Св.Варвара до градчето Санта Паула в Калифорния.Предполагам,че бихте могла да се свържете и лично с нея чрез сайта на манастира.

  4. Fr Pavel каза:

    [quote name=“Иван Николов“]Видях коленичила пред иконата на Христос американка „да Гори“(но да не изгаря.. :sigh: !)обхваната от „Огън[/quote]

    Това е признак за явна прелест, срещу която предупреждават св. отци.

  5. Ivan Nikolov каза:

    Отче Павле,
    да считам ли че и Мойсей изправен пред горящата къпина е бил в „явна прелест“ (според вас)?! А над Апостолите на петдесетница наистина ли са слезли огнени езици или са имали групова халюцинация?! „Свещения“ огън на Великден в Ерусалим, за който се знае че „гори но не изгаря..“ Реален ли е вече 2000 години или е „прелест“ в която изпадат масово всички присъстващи на събитието православни при това всяка година?! Питам,понеже протестанти видели Огъня на Божи гроб ,твърдят че е „от сатаната“ и е „измама“, т.е. „прелест“ като бихте се изразили Вие.
    И последен въпрос относно обяснението Ви за „прелеста“. За кого беше? За нас,които видяхме Огъня, или за жената,върху гърбът на която беше,но самата тя не го видя ,а само „почувствала мир в сърцето си“ по време на молитвата си.По късно тя се сети че забелязала пламъче да се спуска по ръката и когато палела свеща си от кандилото пред иконата,но тя го тръснала и не разбрала какво станало с него по нататък…

  6. Теология ШУ каза:

    [quote name=“Siluan“]Отче Павле, да считам ли че и Мойсей изправен пред горящата къпина е бил в „явна прелест“ (според вас)?![/quote]

    Когато стигнете Мойсей, ап. Павел и Господ, обадете се, за да ви се поклоним. Фактът, че един миг в годината на най-святото място става чудо, не означава, че то става навсякъде, винаги и с всекиго. Внимавайте с тези знамения, защото дяволът днес е по-силен от всякога. Ванга предсказва, Дънов написва 600 книги, а суфиите левитират, но всички тези номера нямат нищо общо с Христос.

  7. Теология ШУ каза:

    Един демон се явил в сияние на един благочестив монах и му рекъл:
    – Отче, Бог ме изпрати при теб, за да ми се поклониш!
    Монахът смирено отвърнал:
    – Сигурно си сбъркал, защото аз не съм достоен да виждам ангели.
    След това той се прекръстил и демонът изчезнал в облак сяра.
    😮

  8. Georgieva каза:

    Не може да се стигне да консенсус в това отношение. Преди години в спор с един познат комунист /но не от крадците/, а идеалист – чух следното: “ Дори и да дойде Господ и да седне срещу мен, аз пак ще кажа, че няма Господ, защото от мен зависи това – има ли Господ или няма“.
    Какво може да се каже повече! Ако предварително си решил, че когато се молиш на Бог, ако Той отговори на молбите ти – това задължително е прелест. То ще си остане прелест! Въпросът, който остава е – защо се молиш тогава. И молиш ли се?

  9. несимпатичен каза:

    Нещата са много прости, ако си обикновен човек – обикновен и истински е мирогледът. Обаче, ако се притеснявам, тогава мога да изляза извън контрол и никой да не може да ми помогне. В днешно време е безумие да се вживяваме като анализатори– богослови. Безумие е и да се притесняваш, това е егойзъм и гордост, кога осъзната, кога неосъзната. Ще кажа за себе си, че съм изстрадал човек и ако не знаете какво е болка, истинска и смазваща до премазване и обезобразяване, лесно ще говорите или дрънкате. Ама я се опитай да подадеш ръка на някой, който не ти е симпатичен… За любов ли, за Бог ли, за какво да си хортуваме? За пости ли, за маниащина ли става дума? Човек разбира какво е егойзъм и после какво? В България всеки прави другите на луди и лъже. Примерът тръгва от Църковните Шефове, политиците, бизнесът на големите, търговците на дребно, обикновените хора и т.н. И всичко е нормално и наред, така е прието.

  10. несимпатичен каза:

    Но я се опитайте да разберете, да обичате, без да се оправдавате и играете. Опитайте и подайте ръка на този, който е паднал. Ако го направите, едва ли ще си губите времето във форумите и насила да се изкривявате и показвате. Та любовта и молитвата са две здраво свързани връзки с Бог , в сърцето на този, който не се превъзнася над другите и себе си. Човек, ако е объркан и паниран до полуда, това не означава, че е отписан или за нищо не става. Няма хора, който не стават. Има горделивци и лицемери, слаби или силни само душически с много „опит и знания“. Другото е да бъдеш себе си с Бог.

  11. Georgieva каза:

    Нека Несимпатичният си оправи Й-краткото, че с неговият „егойст“ стана пословичен.
    Освен това той нарича безумие това да анализираш, да се притесняваш. А не приема за безумие, когато хули Църквата, търговците на дребно и обикновенните хора.
    Няма „отписан“ човек, освен ако не се е самоотписал.
    Да подадем ръка на падналия. Добре, но кои е той? Къде е? Какво иска?
    Когато каже – може да получи помощ, ако е във възможностите ни. Убедена съм, че и други хора мислят същото.

  12. несимпатичен каза:

    Не хуля, а казвам истината, която на мнозина не им харесва и не са съгласни. Лъжата е държавна политика и доктрина у нас. Егоизмът е човешка черта, нищо ново под слънцето, а подръж ми шапката и мижи да те лажем, па после познай кой ще е виновен?!
    Пази Боже, някой в нужда да потърси помощ от самозабравили се богослови – самозабравянето ще е двустрано. И после, пак ли ще има виновни и невини?

  13. несимпатичен каза:

    Нямам нищо против богословите и христианализаторите, стига да не ме правят на луд. Трябва ли да бъде правен някой на луд? Отговорете си сами! Ако е за играта, те ви игра.
    Имам една друга мисъл и въпрос. Защо Светият Синод се нарича така и какво свято има в днешните Владици? Решенията им са първо политически, а след това маскирани с маската на духовността. Дали ще се радват мъчениците избити в Батак, ако разберат с каква мръсна и позорна цел се използва смъртта им? Църквата и политиката винаги са били едно цяло, ако приемем, че политиката е на световния княз-злото, тогава Църквата има ли Христос в политическите си общонародни и държавни дела? Който може да мисли, ще мисли и разбира какво става. Който не може, може да си играе на дребно.

  14. Georgieva каза:

    Каква е мръсната и позорна цел с която са канонизирани баташките светци, господине? Ако изключим, че някой беше написал много прочувствено есе, с което някаква комунистическа особа парадира – друго позорно според мен няма. И защо си мислите, че някой Ви прави на луд?
    А по отношение на Светия синод и владиците – мнението ви е лековато, както и всяко мнение, зад което стои анонимност, а не име и човек.

  15. Иван Николов каза:

    [/quote]“Когато стигнете Мойсей, ап.Павел и Господ,обадете се,за да ви се поклоним.[/quote] Уважаеми Теология ШУ,преди време Ви написах,че „теологията сериозно Ви куца“, тук за пореден път го потвърдихте! Никъде не става и дума някой на някого да се покланя,това са Ваши болни и безпочвени асоциации.Колкото до разказа на отеца той изрично е написал:“ Направих кръстен знак,за да се уверя, че това е ангел Господен.Той си остана на мястото..“Как четете??! Във въпросите си, споменах „Апостолите на Петдесетница“,а Вие пишете ап.Павел? Теоложе (??) 🙁 ,нима не знаете че ап.Павел НЕ Е присъствал на Петдесетница(Деян2:1-3) и Господ го обръща доста по късно(Деян9:1-8)..ами какво знаете тогава?! А пътя на Мойсей,ап.Павел и Господ (Богоуподобяване чрез
    смирение) Е пътя на всеки православен,кой докъдето стигне..и няма нужда всеки да Ви се обажда! Йоан 14:12″..който вярва в Мене, делата що Аз върша,и той ще върши,и по-големи от тях ще върши;“12:34″Аз рекох богове сте“

  16. несимпатичен каза:

    Георгиева, от коментарите Ви разбирам, че защитавате каузата на подлостта, лъжата, лицемерието, превъзпитанието, превъзнасянето над другите, унижаването им, жаждата за гуру спасение и наглата лъжа „ама ти нищо не казваш“ Сега разбирате ли защо християните и богословите са трън в очите, защо неопитните и незнаещите не се чувстват уютно сред такива хора.
    „Всяко чудо за три дни, или три години“ – прочетох този коментар и веднага си помислих, че е на някой млад човек повярвал в желанието си и писнало му от превъзпитанието на гуру спасителите – създаващи характеристика и отношения на базата на фантазии, слухове, клюки и подобни безсмислени уж богословски анализи. Сега разбирате ли ме? След няколко петилетки, може би всички ще станем старостилци, може и да не станем, но нищо не може да се направи и толкова ли е важно? Бог няма да ни остави ако ние не го оставим.

  17. несимпатичен каза:

    Може би малко прекалих, или много прекалих и ако бъде публикуван коментарът ми, ще си позволя да ви поздравя с песен на една от любимите ми групи, от когато слушах музика. Така, може би, ще разберете от кой тип идиоти съм, ако изобщо ме разбирате. Винаги съм мислел, че нямам право да се отнасям зле с хората каквито и да са, като изключим неосъзнатото и осъзнато нежелание да бъда нормален, породено от болестта ми от недалечното минало, това е беше болката и каприза на глупостта, простотията и егойзма. Потърсих помощ, защото не знаех какво да правя, може да съм позирал в началото и да съм неадекватен Не ми беше лесно, и сега не е. Не съм се научил да живея, още съм капризен и малко глезен. И отново съм зад решетките на псевдо свободата, но съм щастлив, защото виждам вече краят, краят на доброволното свободно затворничество. Или само така си мисля
    http://www.youtube.com/watch?v=_xBhRwpuR-U

  18. о. Павел каза:

    [quote name=“несимпатичен“]ще си позволя да ви поздравя с песен на една от любимите ми групи, от когато слушах музика. http://www.youtube.com/watch?v=_xBhRwpuR-U%5B/quote%5D

    Тази песен, който предлагаш, е къвър на оригинал и се отнася към него като боядисана лимонада към 25-годишно шотландско уиски. Зарежи боклука и чуй оригинала:

    http://www.youtube.com/watch?v=iDPjYZxi0n8

  19. Georgieva каза:

    Благодаря за поздрава, въпреки, че не съм много в час с тоя тип музика. Виждам че егоист отново го пишете с „Й“. Не разбрах нищо от обвиненията Ви, несимпатичен. Ако искате да ми кажете нещо по-определено, точно, ясно, незавоалирано, дори и да е нелицеприятно – пишете ми на лични. Иоио съм. Разбрах че сте капризен и глезен. Това не ми пречи. Разбрах и това, че ме обвинявате в старостилство ли, в някакво лошо влияние върху някого ли? Че защитавам, когото не трябва ли? С две думи – нищо не разбрах. Така че да не занимаваме другите със себе си. Пишете ми.

  20. несимпатичен каза:

    Георгиева, Вие, може би искате да се защитите от мен – чудовището, но кажете ми аз как да се защитя от лицемерието и подлостта на гуру спасителите и спасяващите се?

  21. Georgieva каза:

    [quote name=“несимпатичен“]Георгиева, Вие, може би искате да се защитите от мен – чудовището, но кажете ми аз как да се защитя от лицемерието и подлостта на гуру спасителите и спасяващите се?[/quote]
    Въпреки, че се наричате сам „несимпатичен“ и дори по-лошо, не мисля че сте такъв.
    Ако имате проблем в отношенията си с някакви хора – кажете им го. Не така с някакви хвърлени обвинения пред някаква аудитория. Намирам за несериозно да се говори за важни неща пред много хора, както и скрити зад анонимност. Възможно е това да притеснява лицата, които визирате, и да не стигате до градивен диалог по тази причина.
    Под „прикритието на нощта“ , както наричам анонимността – не се вършат добри неща. Никой или поне аз, не бих очаквала нищо добро от скрит човек. Бих се усъмнила дори в дядо Коледа с огромен чувал подаръци. Нека не забравяме в какви времена живеем.

Споделете в социалните мрежи