Светът, в който се ражда св. Франциск



Може да харесате още...

3 Отговори

  1. Честъртън е добър автор, но неговите текстове са стари и непригодни за българския случай. Първо защото в България има нулева толерантост към религията и свободното слово и на практика има забрана българи да се занимават с фундаментални въпроси на битието, както са свикнали свободните и богати англичани. Второ, българската история, която чужденците на практика не познават има едно основно правило – висшите съображения на нацията стоят над всичко и ако религиозността пречи на тези интереси, то тя е обявена за нещо лошо. В случая с християнството е интересен както мотивът на българското Покръстване, така и проявите на аскетизъм, идеологически максимализъм и собствено българско разбиране за християнското учение, имайки предвд факта че гръко-римското общество, те. Византия е кръвен враг на българите, дори и в навечерието на османското нашествие. Затова въпросът с нашето християнство и неговите отношения към висшите национални съображения е сериозен, имайки предвид страхотния ни интелект.

  2. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    „в България има нулева толерантост към религията и свободното слово и на практика има забрана българи да се занимават с фундаментални въпроси на битието“.

    Това е абсолютна лъжа. Ако беше вярно, религията и науката у нас щяха да бъдат забранени.

    … (admin)

  3. Дон Кихоте,
    В България нямаме право на българска интерпретация както на науката, така и на религията. Авторите на учебници и учебни пособия са или чужди учени и другорелигиозни лица, или специализанти на чужди школи, чийто проблем не е че са чужди, а че не разбират нищо от същината на българския въпрос, който в корена си е религиозен. Колко пари взимат философите, теоретиците на познанието, богословите и хората, които се занимават с фундаментални въпроси на битието и то от български позиции? Чалга, шоу, жълтавини, повърхностно отношение към света, масов рокендрол, т.е. музика на хора, които не са ходили на училище, нови академици без принос към познанието, бивши ченгета, които стават православни и научни авторитети, клирици , които наместо наставления в живота от сериозни философски и познавателни позиции ни съветват да ръсим вкъщи със светена вода, т.е. вярата се свежда до мистика и ритуал – къде е тук фундаменталното познание за света и вярата по български според нашия опит?