Как така обичаме Бога, а ближния – не



БЛИЗКИ ТЕМИ:

17 коментара

  1. Мартин ММ каза:

    Много хубав текст! Ама кой ли ще го разбере 🙁

  2. Димитър Голотвинов каза:

    Невероятна статия , знам, че е без значение но я подкрепям на 100 % – сега е момента да се види що за “ Християнска нация “ сме и да се погледнем отстрани и да разберем ,че тупането в гърдите , че сме православни е просто пародия в съвременното ни прогнило общество начело с всички самозвани – хуманисти, християни, мохамедани и т.н.

  3. Димитър Голотвинов каза:

    Невероятна статия , знам, че е без значение но я подкрепям на 100 % – сега е момента да се види що за “ Християнска нация “ сме и да се погледнем отстрани и да разберем ,че тупането в гърдите , че сме православни е просто пародия в съвременното ни прогнило общество начело с всички самозвани – хуманисти, християни, мохамедани и т.н.

  4. Илко каза:

    статията е абстрактно православна, за съжаление…що за отношение демонстрират „бежанците“ като изхвърлят дрехите, които народа е събирал за тях. Първо трябва да разбереш какво има в душите им, как са възпитавани…за да разбереш , че нямат място в България, в ПРАВОСЛАВНА БЪЛГАРИЯ!
    http://svyatorus.com/obschestvo/3091-pochemu-v-yaponii-net-problem-s-musulmanami.html -прочетете това, моля

  5. Пламен Евгениев Сивов каза:

    А Вие прочетете това: http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Japan

    …и изобщо, добре е, когато се цитират бомбастични статии, независимо дали руски или някакви други, да се проверяват фактите. В Япония има поне 30 джамии, 70 000 мюсюлмани, 10% от които местни – и не се чувстват преследвани.

    [quote name=“Илко“]
    http://svyatorus.com/obschestvo/3091-pochemu-v-yaponii-net-problem-s-musulmanami.html -прочетете това, моля[/quote]

  6. iliana sivova каза:

    не са без значение и тревожните въпроси от първата част на статията. определено потенциален риск има. но независимо от рисковете, пред нас са хора в бедствена ситуация и към това трябва да имаме чувствителност. друг е въпросът доколко държавата ни е в състояние да защитава интереса и сигурността на гражданите си с едни адекватни действия в подобна криза. но този отговор го знаем; и е много тъжен…

  7. Гого каза:

    Ближните са хората, които са най близко до нас- децата ни, родителите, семейството, съседите, съгражданите, сънародниците ни и целият български народ, като концентрични кръгове. После идват останалитe. Старецът Паисий казва, че ако не се погрижиш за децата си, а раздаваш милостиня за сираци, заради гузна съвест, не си си изпълнил християнския дълг. Нашата държава е оставила българските деца в сиропиталищата в ужасни условия. Българските старци, нашите майки и бащи мизерстват без нормална храна, без отопление, без лечение.От друга страна, ТЕЗИ ХОРА НЕ БЯГАТ ОТ ВОЙНАТА . ТЕ ИДВАТ ОТ ТУРЦИЯ, КОЯТО Е МИРНА СТРАНА. Половината са африканци, афганистанци и др.Турция изтласква престъпници терористи, главорези. Тръгнали за хубав европейски стандарт, много платили на каналджиите, а България не задоволила очакванията им. Рядко някой приема предложена работа и приема да учи български. България, обаче им е длъжна и виновна. Безумие и престъпление е да лишаваме нашите бедняци заради тия паразити.

  8. aia каза:

    „И ако обичате ония, които вас обичат, каква вам награда?“ (Лк 6:32)“… „Но вие обичайте враговете си, и правете добро, и назаем давайте, без да очаквате нещо…“ (Лк 6:35). Тези библейски текстове са за Гого с най-добри чувства.
    Харесвам статията, защото ме подтикна към личен размисъл – първо да се вгледам по-дълбоко в себе си, а след това да квалифицирам и да определям случващото се около мен.

  9. Станко каза:

    Под „врагове“ в Евангелието се говори разбира се за ЛИЧНИ „врагове“ или хората в ЛИЧНОТО ни обкръжение и контакти. Който обича враговете на Отечеството и на народа си, не само че не е християнин, а просто един обикновен ПРЕДАТЕЛ.

    Сигурно и св. патр. Евтимий трябваше да посрещне турците с хляб и сол.

    Дълг на ВСЕКИ християнин е да брани 1) Семейството си , 2) Града си 3) Отечеството си! ТОВА Е СВЕЩЕН ДЪЛГ! Не може да обичаш Бога ако не обичаш ближния си. А не може да обичаш ближния си, ако вредиш на народа си!

  10. Гого каза:

    Ето какво пише Иван Костов по въпроса ХИПОТЕЗАТА ЗА НАЛИЧИЕТО НА ТАЙНИ ДОГОВОРИ ПО СИЛАТА НА КОИТО СТРАНАТА НИ СЕ ЗАДЪЛЖАВА ДА ПРИЕМА БЕЖАНЦИ ИЗГЛЕЖДА НАЙ-ВЕРОЯТНА.
    http://obshtestvo.net/%D1%85%D0%B8%D0%BF%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%B8%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-%D1%82%D0%B0%D0%B9%D0%BD%D0%B8-%D0%B4%D0%BE%D0%B3%D0%BE/
    т.е. това си е чиста проба държавно предателство.

  11. Гого каза:

    Алоо, Аиа, Клара или както там се казваш, скъпите на сърцето ти нелегални имигранти днес най- арогантно и хладнокръвно промушиха почти до смърт горката Вики, на работното й място на Пиротска. Я обяснете сега малко по християнски как да псотъпваме с такива? Старецът Амвросий Оптински е казал, че в такива случаи смъртната присъда е израз на милосърдие, тъй като престъпникът изкупува част от вината си и наказанието му във вечността се намалява. Ама вие други книжки четете, политкоректни, демократични. Такива дето да приспиват, да УПОЯВАТ полумъртвия ни народ, докато враговете са го повалили и му режат гърлото. Аз пък съм за народните будители. Честит празник! Виждам, че политкоректно и много храбро ме цензурирате, аз пък спирам да ви влизам в сайта. Впрочем политкоректността е лицемерие, примесено с малодушие, човекоугодие и корист, нали знаете. Чао!

  12. Пламен Евгениев Сивов каза:

    И къде точно е казал старецът такова нещо?

    [quote name=“Гого“]Старецът Амвросий Оптински е казал, че в такива случаи смъртната присъда е израз на милосърдие[/quote]

  13. Георги Димитров каза:

    „Склонните към сладострастие често са състрадателни и милостиви, плачливи и ласкави; но ония, които се грижат за чистотата, не са такива“

    Св. Йоан Лествичник, Лествица, Стъпало 15, N46

  14. Boyana каза:

    Авторката е неубедителна поради липса на пример, който да ни даде с приемане на бежанци у дома си и да ни покаже собственото си милосърдие.
    Не беше поместен първия ми коментар, може би защото не беше лицеприятен за медията ви.

  15. Пламен Евгениев Сивов каза:

    Първият Ви коментар не беше поместен, защото не е лицеприятен за Вас самата. Да измерваш православността на другите, и особено на цели групи и екипи, е признак за много проблемно стоене в Православието. И изобщо на много проблемно стоене. От състрадателност не Ви поместваме коментара, та да не се излагате пред твърде много хора.

    [quote name=“Boyana“]
    Не беше поместен първия ми коментар, може би защото не беше лицеприятен за медията ви.[/quote]

  16. Pokayatelstvuvaite каза:

    Към коментара на Илко за изхвърлените дрехи: в болшинството случаи ние българите си даваме непотребните боклуци тогава, когато трябва да дарим за кауза. просто сме си такива – тесногръди скръндзи:) за жалост не сме готови да дадем на ближния си едната от двете хубави ризи които притежаваме. в повечето случаи даваме онази третата, с която вече бършем пода понеже само за това става:). имаме дефицит на любов към ближния. хич не го обичаме като себе си:) ама хич:) сега просто си личи малко по-добре:) а колкото до православната ни гордост – да, действително сме супер благословени заради православието. но дали Го славим правилно? Бог да пази България!

  17. Pokayatelstvuvaite каза:

    Към коментара на Илко за изхвърлените дрехи: в болшинството случаи ние българите си даваме непотребните боклуци тогава, когато трябва да дарим за кауза. просто сме си такива – тесногръди скръндзи:) за жалост не сме готови да дадем на ближния си едната от двете хубави ризи които притежаваме. в повечето случаи даваме онази третата, с която вече бършем пода понеже само за това става:). имаме дефицит на любов към ближния. хич не го обичаме като себе си:) ама хич:) сега просто си личи малко по-добре:) а колкото до православната ни гордост – да, действително сме супер благословени заради православието. но дали Го славим правилно? Бог да пази България!

Споделете в социалните мрежи