Кой е пичът?



Може да харесате още...

33 Отговори

  1. hpberov каза:

    В Пловдив има вече и алтернативен владика…

    http://plovdivmedia.com/40.html

    По цената на „Вашароните“ ли ще познаваме каноничния? Или по автомобилите? А може би и по…

  2. refab каза:

    се утвърди прозвището ЛИМУЗИНЕЦ на митрополит Николай, да се знае, че аз съм му го измислил ( колкото и нескромен да се показвам)!….
    Не звучи неблагозвучно-митрополит Николай Лимузинец!…Може би след време така ще влезе в историята, ще му се споменават делата, името…Ще се изброяват отци на църквата, напр. : Йоан Златоуст, Теофан Затворник…, други.., и между тях-Николай Лимузинец….
    За часовника-нека да изчакаме-може пък него да предложи митрополита за продажба на благотворителен търг!??

  3. refab каза:

    които, според мен, имат, май, отношение към митрополита, при който, може би, става дума за нещо като ВЛАСТОВА НЕВРОЗА!?, при която вследствие на „борбата за място под слънцето“ се получава следното: „Желанието за доминиране се разпростира в материалната и в нематериалната сфера: предметите се превръщат в средство за утвърждаване в материалния свят…….Това е вечната битка на всички срещу всички, за да се определи кой е отгоре, т.е. кой пръв би могъл да си осигури достъп до най-вкусните плодове от дървото на живота ( материалния!?-бел.моя).“
    Ами да-човекът жертва толкова много светски удоволствия, защо да не се вози в свръхскъпа лимузина и да няма свръхлуксозен и свръхскъп часовник!?? Един път се живее на земята! Защо пък да не компенсира някои неща, да получава, все пак, нещо в замяна на жертвата!??…Все пак вихреното? возене в луксозна кола за 200 000 лева се цени от някои като удоволствие, а ако някой не си позволява никакви материални удоволствия, ще стане „недраг светец“, знайно на Кого! 🙂

  4. Дон Кихот каза:

    Текстът на Пламен е много точен, но прекалено дълъг. Такива типове като Николайчо, лежали в психиатрия, изобщо не трябва да стават владици. Неговият избор е компрометиран, защото той подкупи и изнуди избирателите.
    .
    Смятаният от някои за светец Юстин Попович нищо не е разбрал от Евангелието, щом смята, че Юда е предал Христос от сребролюбие. Защо тогава хвърля парите и се обесва? Причината е съвсем друга.

  5. lyublyana каза:

    Размисли за часовници и автомобили, аз не мога да спра да мисля за една полуразрушена средновековна черквичка-паметник на културата-край Бобошево“Свети Теодор“ и за това ,че една от тези владишки дрънкулки могат да я съхранят за поколенията…
    Вярващите късат от хлебчето на децата си и дават своята лепта за Църквата,
    дали някой го е грижа, обаче?

  6. templar каза:

    Първоначално приветствах избора на Пловдивския митрополит, защото бях с отлични впечатления от строгата дисциплина и стриктното спазване на каноните, което той наложи на поразпусналите се софийски попове (защото свещениците в София винаги са били на ниво, следва да правим разлика :-))

    Днес мисля, че дядото се олива. Не че е първия, едва ли ще е и последния, но жалко!

  7. Грешник каза:

    Лошото е, че бидейки в света човек се средоточава върху действията на ближните, а за собствените си грехове и беззакония е сляп. Това в пълна степен се отнася и за мен – грешния.
    Уважаеми г-н Сивов, Вие сам казвате: „…съдя за него предимно по медийните му изяви и по нещата, които чувам“, което е много показателно.
    Нали за такива, като нас е казал Господ Иисус Христос: „Кой си ти, който съдиш чуждия слуга? Пред своя Господар стой той, или пада. И ще бъде изправен, защото Бог е мощен да го изправи“ / Рим. 14:4 /, „И тъй, неизвиняем си, о човече, какъвто и да си ти, който съдиш; защото, с какъвто съд съдиш другиго, с него себе си осъждаш, понеже ти, който съдиш, вършиш същото“ / Рим. 2:1 /.
    Каква е нам ползата от това? Освен да навлечем още неприятности и скърби на многогрешните си души.
    Най-лошото в случая е, че въздействаме зле и изкушаваме останалите – видно от последвалите мнения.
    Не се вживявам в ролята на адвокат, на когото и да било. И аз, както и Вие не познавам дядо Николай, но просто говоря от чисто човешка гледна точка.
    Простете на мене грешния.

    Милост вам и мир и любов да изобилва. Амин.

  8. Kerigma каза:

    Ако мълчим безобразията в БПЦ ще продължат. Наш дълг като християни е не да си затвъряме очите пред безобразията с извинението да не съдим за да не бъдем съдени, а да се опитаме да обновим църквата отвътре.
    Наистина ли митрополита е бил в психо-диспансер както казва Дон Кихот!?

  9. Дон Кихот каза:

    Единственото, което е необходимо на силите на злото, за да покорят света е доста добри хора да не правят нищо (Едмънд Бърк).

  10. refab каза:

    И съчетано с липсата на смисъл , драги, стилът ти, май, доста резоньорски се получава…, псевдосмиреномъдрен, по мое мнение, полунелепи клишета някакви, с извинение!? 🙁

    Навлякох ли ти „още неприятности и скърби на многогрешната ти душа“ с това си становище?
    Може да ми отговориш, че съм си навлякъл такива главно на моята многогрешна душа! 😉

  11. refab каза:

    имам предвид неговите мисли и несъответното вплитане на цитатите, а не самите цитати, които имат своя автентичен смисъл, с който така често се злоупотребява! 🙁

  12. Дон Кихот каза:

    Защо тук не се споменава нищо за владиката на ТИМ?

    http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=576325

  13. Florian каза:

    Моля ви, нека най-сетне да вземем да му простим на праведника Грешник, че ми е жал за него във връзка с постоянните му молби към нас да му простим.
    Грешник, прощаваме ти, ама вземи та се поправи най-сетне, че да не ти са налага пак да ни молиш!

  14. portos каза:

    Владика Николай си има цял фен клуб, който го подстрекава. Те са проблемни – намерили са си Спасител и ще го рекламират до дупка, с цената на всичко. Не преп. Юстин Попович, а те са чули-недочули Евангелието. И смесват духовността с душевност. И смятат за връх на апологетиката да се възхищават на „светото му пърдене“. Даже съм почти сигурен – очаквам скоро някой да напише статия затова, че владиката всъщност е юродив – провокира ни с лукс, за да поклати нашия „морализъм“.

    Но, всекиму, според желанията – като купува пи-ар „специалисти“, нека ползва пи-ар-а им. Не съм аз този, който да му казва, че си е поръчал ракия в детска сладкарница… Нали?

  15. portos каза:

    какъв „владика на ТИМ“ бре Доне… Офф… Пак отиде да ловиш риба с бастун… Шуменец… 🙂

  16. semo_semkov каза:

    Поздрав за Пламен-казаното е вярно и добре изложено./ Имах непохвалната възможност да се убедя в слабостите на владиката лично./
    От друга страна са прави и тези, дето казват, че служим за съблазън пред невярващите или маловерците, критикувайки публично братовите простъпки, след като Господ е касационния ни съдия. Питам ги тях риторично: Не е ли съблазън пък и да си мълчим пред наглого пъчене на владиците с публично проявяване на слабостите си? Не се ли съблазнява народът и от това, че си мълчим ние „дребните“ пред проявите на владишки „налудничавости“, все едно ги прикриваме? Можеш да прикриеш прегрешението на брата си, когато е неволно или от проява на страст-един, два пъти, но наглото държане, като на Николай, Галактион, Кирил, Борис и проч. и провинение в публични простъпки стократно не е за оправдание. Според църковните канони публичното провинение и грях изисква и публично разкаяние. А то вместо разкаяние наблюдаваме поредица от дръзки и нагли простъпки. Е, дса търпим до кога. Затов считам, че критика трябва да има и то умерена, но целяща разкриване на истината, по подражание на Пламен.
    На „грешника“ ще кажа да почете повече Писанието и житията, да се увери, колко пъти се е налагало, някой да бъде публично словесно жигосван, та дано се вразуми, за спасение на душата му от онова погиване към което се е устремил стремглаво.

  17. annilieva каза:

    какво да правим ние обикновените
    как да живеем
    последни времена

  18. refab каза:

    Някои да не са луди,
    че да откажат Ауди!
    А може ли да е пич,
    някой със стар Москвич?

    Даа…Важни въпроси повдига annilieva ! :

    „какво да правим ние обикновените
    как да живеем „

  19. Danine каза:

    и душите ни…

    В Троянския манастир има едни монашески палати, едни шадравани, дюкяни, сергии… и една мижава, потънала в мрак черквичка, с опушени стенописи, мухъл, изпочупен иконостас и още, и още. Всичко друго в този манастир се е белнало като варосаните гробници от Евангелието.

    Какво ли щеше да е в душите на монасите, на клира, и в нашите души, ако беше точно обратното – греещи храмове и скромни, светли и чисти домове и килии…

    „Какво сега толкова е станало – това си е част от бизнеса. Трябва да се оцелява някак.“

    А, да, в манастира има и следните места със тайнствено заклинателно значение – в кулата с камбаната (май е нещо като параклис) се палят свещи за здраве и упокой. В храма – кой ли знае за какво – не пише, но има свещници, които не работеха заради санитарния полуден.
    Не погледнах отзад, но по презумция сигурно има място за палене на свещи против акне и косопад.
    Общото дело е за ТЕКЕЗЕСАРИТЕ, май(то и Литургия, като че ли, означава общо дело),…да живее бизнес индивидуализма и прогреса!

  20. Kerigma каза:

    Макар и луди,
    не отказват Ауди!
    А може ли да е пич,
    епископ със стар Москвич?

  21. refab каза:

    ВЛАДИЦИ СА МНОЗИНА,
    НО ЕДИН Е С ЛИМУЗИНА!
    НАЙ-ДОСТОЕН Е ТОЗИ,
    КОЙТО ПО ДУХОВНИ КОЛОВОЗИ
    С АУДИ ШЕМЕТНО ЛЕТИ
    НАПУК НА НАШИТЕ СПЛЕТНИ!

  22. refab каза:

    горното произведение, ако е възможно, да влезе в него!

  23. refab каза:

    С ЛУКС-ЧАСОВНИК ВРЕМЕТО ОТЧИТА,
    НО ЗА ПОДВИГ МУ СЕ СЧИТА,
    ТОВА, ЧЕ ТРЯБВА ДА ПОНАСЯ
    НА СВЕТА ЗЛОБНАТА ГРИМАСА!

    Дали не може някой да напише музика към тия строфи?…Много добре може да се получи-от низините да тръгне народно-религиозна песен за митрополита!…..

  24. Yasen каза:

    Какво се чудите, именно за най-арогантните и безочливи ригористи е характерно да забравят строгостта, обърнат ли се към себе си. Пък и защо ли духовните мутри трябва да се различават от събратята си от светския сектор?

  25. zlaten_lav каза:

    Е, не свалихте очи от тез лимузини и Вашерон-и. А за делата на „дядото“ си мълчите: открива „старецът“ редовно и чинно Панаира, не е оставил ни едно гурме по коктейлите без „благословия“… Даже на Альоша-та му направи водосвет!…
    А допреди две години и половина Пловдив имаше истински МИТРОПОЛИТ – МОНАХ И ПАСТИР. Царство му небесно!Някои го сравняват с Йоан Кронщадски, други – с други свети личности, но за мен той беше „ангел, който ходи по земята“. Митрополит Борис Пловдивски /от т. нар. алтернативен Синод/. Ща не ща, непрекъснато съпоставям нищата действителност на този духовен блян за истински отец, учител и пастир на Църквата. Духовникът не може да наподобява „пуяк в копринено расо“, когато влиза по червения килим в храма. Нито да лъсти погледът на мирянина към фигурата си или огнения си взор. Той не е „звезда“, а лекар – по-важен от тези в болниците, защото спасява не тленни тела, а вечните ни души!…
    Всъщност, исках да благодаря на г-н Сивов. Такива като него стъпкаха фанариотщината, извоюваха независимостта и ни окрилят с много, много НАДЕЖДА.

  26. skitnik каза:

    Всичко хубаво ,но не разбрах ,какво имате срещу Ауди А8 ,дори и босовете на СИК навремето го използваха ,отлична кола и като качество ма изпълнение и като характеристики ,особено ако е quatro.

  27. Idiot каза:

    На който много се дава, от него много ще се иска. Надявам се, че не се е превързал към богатството.

  28. Баро Баровски каза:

    „САН КИРИКО“ е Творческа База на Международния Съюз на Архитектите и на Международната Академия по Архитектура, щаб на световното Биенале ИНТЕРАРХ. Съюзът на Архитектите в България САБ десетилетия наред удържаше половината от всеки хонорар и възложи на арх. Любо Шинков и НИПК да укрепи свлачището над Г. Воден откъдето се беше изсулило едно паянтово манастирче. Харчът по укрепването на терена надвиши разноските по постройките, но най-важното е, че всичко това излезе ИЗЦЯЛО ОТ ДЖОБА НА БЪЛГАРСКИЯ АРХИТЕКТ без нито стотинка църковни пари, нито държавни събсидии. Под претекст, че в договорите за предоставяне на развалините на самосрутилия се паянтов метох от БПЦърква нямало специфична благословия, че се отстъпва самото (изсипано) място, пловдивската митрополия завежда искове против САБ да им отнеме новопостроените палати. Пловдивската архитектурна колегия още от легендарния арх. Чинков не обича да премълчава на такъв и го ръкополага за мУтрополит НиколаЕ.

  29. Prokopi Cesarian каза:

    “ Епископ който си послужи със светската власт,и получи такава в Църквата,да се низвергне и отлъчи,както и всички които общуват с него“
    30 правило на Светите Апостоли

    Николай според каноните на Православната Църква е безблагодатен,което на обикновен език ще рече че всичко което върши като богослужение е недействително. Няма духовно измерение,само външна театрална форма.Николай не е пребивавал в манастир,според свещените канони,които са му постоянно в устата и за които говори.Противоканонично е ръкоположен, уж “хиротонисан“ за епископ,поради неизпълнено условие според Номоканона на Фотий и Юстиниановите новели- няма навършени години, възраст. Ръкоположението е наложено от БСП и кръгове на ДС.

  30. Prokopi Cesarian каза:

    Това написах за да се знае и за онези които са останали по душа истински православни християни.Опомнете се, отделете се от еретическата БПЦ, припомнете си гностиците, богомилите и катарите, които отхвърляха посредничеството на професионални „свещеници“ между Човека и Бога със техните театрални идолопоклоннически „обряди“.

  31. Пламен Евгениев Сивов каза:

    И къде предлагате да отидем, след като напуснем БПЦ? В моя квартал богомилска, гностическа или катарска енория няма. Има ресторант „Happy“, ама едва ли ще ме направят щастлив в духовен смисъл.

  32. Теология, Шумен у-т каза:

    [quote name=“Prokopi Cesarian“]припомнете си гностиците, богомилите и катарите, които отхвърляха посредничеството на професионални „свещеници“ между Човека и Бога със техните театрални идолопоклоннически „обряди“.[/quote]

    Точно от това се опасявах, че моята книга за гностицизма ще събуди еретическите щения у някои анархистични индивиди. Всъщност няма по-професионални и по-несменяеми водачи и служители от водачите на гностическите и богомилските секти. Мнозина от тях са отхвърляли нормалния секс като грях и са смятали хомосексуализма за нормален.

  33. Стефан Чурешки каза:

    Не бива да се напуска БПЦ. Просто трябва да се рехристиянизира след националното и комунистическото си служение. Трябва да бъдем православни християни, защото имаме историческа мисия да пазим истинската вяра, която се счита от учените ни мъже и жени, че е православието. Рехристиянизацията на БПЦ ще бъде трудно дело като познавам манталитета на поповете, владиците и техните светски братя и сестри от БКП и бившата ДС. Но това е сериозното предизвикателство пред нашето поколение – да върнем истинското християнство в България. Тук автентичната българска религиозна история, нашият интелект и натрупан исторически опито от хилядолетия много могат да ни помогнат. А на Пламен ще кажа, че не е важно енорията – какво става в православните енори? – има и свободна неподчинена вяра на Църквата, която е много силна. А за институционално участие на вярващия има католици и протестанти. Съгласен съм, че БПЦ не е Църква в световния феноменологичен разпознавателн свод на културата, но трябва да дерзаем