Москва и Константинопол не вярват на сълзи



БЛИЗКИ ТЕМИ:

5 коментара

  1. fotios каза:

    Запознах се с него лично преди 3 години. Наистина е много надут и високомерен и особено към балканските народи. Никой не може да ме убеди, че той не е великоруски империалист, както между другото е и патр. Алекси.
    Жив и здрев да е!
    Някак разбирам Василий Осбърн

  2. famulus каза:

    след като им забранили да се молят за инославни (като родители и съпрузи например) и ги карали да ходят със забрадки. Представяйте си държанието на руските новобогаташи в храма, който считат за СВОЙ. А владика Аларион, който бил пратен в Лондон против желанието на ОВСЦ и на митр. Кирил Гундяев? Хората портиер не могат да пратят против желанието на началството.

  3. beatus каза:

    Не мога да разбера защо тази важна и много обезпокоителна новина е представена по такъв махленски,клюкарско-интригантски и най-важното аматьорски начин от автора.За всички нас, убеден съм, ще бъде много по-полезно и интересно да научим фактическата страна на въпроса от православно-канонична гледна точка. В забележката ми няма нищо лично, затова предварително моля да си спестите коментарите от такова естество.

  4. fotios каза:

    Драги брате,
    от православно-канонична гледна точка има огромен проблем с наличието на т. нар. „национални църкви“, които се крият за наименованието „поместни“. Всъщност обаче те не са поместни църкви, а „национални“ или „имперски“, както е в случая. Ако бяха поместни наистина, как ще претендират да имат власт над поместна православна църквона общност на място, отдалечено на хиляди километни от тяхната граница? И особено, когато тези хора нито се чувстват руснаци, нито ги интересуват имперските амбиции на Руския император, пардон, президент. Те вече не са общност в „диаспора“, както са например много нови рускиобщности в новия свят. Те са вече общност от местни християни с епископия там. Какво да се прави тогава? На.ямат ли право да си изберат Владика?

  5. beatus каза:

    Това, което казвате звучи разумно.От тук можем да направим извода,ч е трябва да се води диалог между свете мегацъркви за разрешаване на проблема в полза на обикновенните хора, които искат да си изберат пастир, който те познават и той ги познава, нали?

Споделете в социалните мрежи