Какво ще видим във „Вяра и общество“ тази неделя

Специален материал разказва за трапезарията за бедни към Ловчанската света митрополия, която повече от година и половина всеки ден храни 20 души от Ловеч. Всички, които помагат в тази трапезария, са доброволци – сред тях има много учители, а също местни журналисти и музиканти. Всеки ден по двама от тях отделят от личното си време, за да приготвят храната и да я раздадат на хората с блага дума. Зрителите ще се срещнат и с Ловчанския митрополит Гавриил, с чиято благословия работи трапезарията, и ще чуят неговата изповед, че има специално отношение към бедните, защото е имал нелеко детство.
Вторият обект в предаването е посветен на православните реликви – кръщелни кръстчета, нагръдни икони и походни олтарчета, принадлежали на воини от руската и румънската армия, загинали в Плевенската епопея преди 130 години. За необикновената съдба на тези реликви разказват специалистите от „Военноисторически музеи“ – Плевен.
Богословът Мария Иванова представя обемната биография на първия православен подвижник в САЩ отец Серафим Роуз и уникалното коледно издание за деца „Христос се роди“ с хубави стихчета и прекрасни илюстрации в стила на православната иконопис.
В Неделя на светите Праотци водещият на предаването Горан Благоев разказва по какво си приличат и по какво се различават старозаветният патриарх Авраам и кораничният пророк Ибрахим. Материалът е и своеобразен поздрав към мюсюлманите в България, които тази година на 20 декември ще честват Големия празник на жертвата Курбан-байрам. Тъй като по лунния мюсюлмански календар празниците са подвижни и се сменят с десет дни всяка година, тази година първият ден на Курбан-байрам съвпада с православния празник Игнажден, с който Църквата започва подготовката за Рождество Христово. Въпреки съществените догматични различия между двете религии, тези календарни съвпадения е добре да ни напомнят, че всички ние почитаме единния Бог, а той ни учи да бъдем добри и състрадателни един към друг.
Чудеесно е, че ще има такова предаване в което да се направи своего рода разяснителен паралел между двете религии, но определено акцентът трябва да е на Рождество Христово, а не на Курбан байрам, по мое мнение.
Пословичната ни толерантност трябва да има граници. 🙂
„Въпреки съществените догматични различия между двете религии, тези календарни съвпадения е добре да ни напомнят, че всички ние почитаме единния Бог, а той ни учи да бъдем добри и състрадателни един към друг.“
Надявам се написаното по горе Ви отвори очите и разберете“ИСУС ХРИСТОС И АЛЛАХ СА ЕДНО“.От мене УСПЕХ.
Желая успех на изданието, и дълголетие на предаването,
най-чистосърдечно!
Ще ме се да изрека и една препоръка,
но ми е доста нудобно, предвид крехката възраст на рубриката.
Разчитам на тънко-проникновеността на г-н Благоев и високата му трибуна; и той сам да се сети, че да тресне аргументирано ( от БОГОСЛОВИ!!! ) тежко-артилерийско предаване, което ярко да разкрива гнъсавите същински мераци на маса днешни първенци – „зидари на новия ред“, именуващи се масони.
Той може!
Знае ги, знае и КАК тънко да плъзне темата, без да сее крамоли.
то кой ли по ред трябва да е св. Герман Аляскински…?
http://pravoslavie.bg/content/view/8710/304/
🙂
Православните вярваме и почитаме Един Бог но Триличностен, извор на любов породена от единството на трите лица Отец, Син и Св.Дух. Мюсюлманите вярват и почитат Един едноличностен Бог, егоистичен и себичен. Мисля, че не едно и също и разликата е доста съществена.
Дали, когато някой ми говори за Иван /примерно/, аз не си представям някой друг. Горе-долу е същото и с тази „приблизителна еднаквост“ за вяра в един Бог. За съжаление понятията Св.Троица и Алах не визират едно и също Същество, един и същ Бог. Уви, толерантноста да е с мярка.
БУДА ,ИСУС ХРИСТОС И АЛЛАХ СА ЕДИН БОГ,ТОВА Е ИСТИНАТА.
Виктори, я пак повтори,плс,
че може би и ти като мен снощи си писал след като си вкарал бутилка червено, като че ли …
Написаното по горе е абсолютната ИСТИНА ,това че не приемаш си е лично твой проблем.Успех ти желая.