Лекция на проф. Георгиос Мандзаридис в София



Може да харесате още...

10 Отговори

  1. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Взрив в кришнаитски храм в Англия –
    http://www.focus-news.net/?id=n1436667

  2. Стефан Йорданов Чурешки каза:

    Хубаво е да има авторитетни учени и богослови, които да говорят за християнството. Мисля си обаче, че ако гърците имаха такава епопея за вярата, каквато беше нашата битка през комунизма щяха да проглушат ушите на света с примери за гръцката религиозност. Руснаците имат цял център за прочуване на отношенията между вярата и комунизма и доколкото знам имат осем тома с жития на новомъченици. И освен това ние имаме примери за любов и молитва към враговете ни, но днешната БПЦ по политикономически причини не иска да осмисли първо защо беше възможен комунизма, и второ какво е наследието в областта на вярата през комунистически период. Отворен остава въпросът – комунизмът антихристиянски ли е, или това е чистото християнство без Бог, както твръдят някои негови изследователи. И на този въпрос трябва да отговорят най-вече българските богослови и духовници. А християнството изисква известна степен на извисеност на съзнанието на човека, което днес е трудно.
    http://www.slavicorthodox.hit.bg/

  3. Стефан Йорданов Чурешки каза:

    В България има един много сериозен въпрос от нравствена гледна точка с опрощението и общественото помирение като религиозен акт за фактите от близкото минало – някои искат възмездие за деянията на комунистите, други искат да забравим и да се помирим. И разбира се в двете становища има далавераджии и политически играчи и тънкостта на вярата е да намери точната преценка, водена от Христовите завети, а не от политикономически и социалноикономически мотиви, както някои осребриха антикомунизма и съответно идеята за опрощение на греховете на бившите управляващи. Най-благородният поет и грамотен поет на България Димчо Дебелянов казва в стихотворението си Един убит, че мъртвият не ни е враг. Ще има ли религиозно и историческо опрощение за страданията и гоненинята през атеизма, или ще има исторически и актуален съд за репресиите? Това е сериозен въпрос на българската цивилизационна свяст.
    http://www.bg-history.info/

  4. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    […] След 1944 г. в Гърция имаше гражданска война със стотици свещеници убити и църкви изгорени. Ако не беше намесата на западните сили, Гърция щеше да се превърне в съветски сателит.

  5. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    ОСМИ ВСЕЛЕНСКИ?

    В приглашениях, разосланных патриархом Варфоломеем предстоятелям поместных православных Церквей, указано десять основных тем будущего Всеправославного Собора, созыв которого Варфоломей желает ускорить:
    1. Православная диаспора. Определение юрисдикции православных объединений за пределами национальных границ.
    2. Процедура признания статуса церковной автокефалии.
    3. Процедура признания статуса церковной автономии.
    4. Диптих. Правила взаимного канонического признания Православных Церквей.
    5. Установление общего календаря праздников.
    6. Правила и препятствия для совершения таинства брака.
    7. Вопрос поста в современном мире.
    8. Связь с другими христианскими конфессиями.
    9. Экуменическое движение.
    10. Вклад православия в утверждение христианских идеалов мира, братства и свободы.

  6. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    продължение…………..

    Пункт 5-й (установление общего календаря праздников) может означать только одно – введение нового стиля во всех Православных Поместных Церквах. 6-м пунктом (правила и препятствия для совершения таинства брака) может быть разрешен женатый епископат и второбрачие священников (что неоднократно пытались сделать обновленцы). 7-м – полная или частичная отмена поста. 8-й пункт свидетельствует о намерениях обсуждать вопросы объединения с еретиками: католиками и монофизитами. 9-й и 10-й пункты – создание единой экуменической структуры управления «религиозными организациями» .

  7. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Софиянци,
    Защо не демонстрирахте срещу конгреса на йеховистите?
    http://www.focus-news.net/?id=n1436883

  8. Стефан Йорданов Чурешки каза:

    Дон Кихот пак се опитва да мобилизира националното съзнание въз основа на разработката на идеята за свято народно дело, която ни експлоатира да се жертваме и да работим безвъзмездно – първо за Велика България, после за светлото бъдеще на комунизма, а сега за БПЦ. Защо да протестираме? БПЦ си има религиозни милиции като ВМРО и АТака, разработки на бившата ДС и „покаяли“ се комунисти, има се офизциален портал за изявления, освен това в България има свободи и права, които малко трудно могат да бъдат оспорени от позицията на национална охранителна роля, заради която БПЦ получава всякакви привилегии и заради която нахалства за държавно вероучение. Въобще църковник да си в наше време – хората ти дават пари за молитви и треби авансово преди да знаят решението на Бога ако чува тези молитви, държавата ти издържа богословските заведения, светски специалисти в областта на науката и културата ти правят пропагандата, международни централи и фондации като Покров ти вършат мисионерската дейност.

  9. Стефан Йорданов Чурешки каза:

    Софиянци трябва да излезнат да протестират срещу действията и бездействията на БПЦ – заради нейната лукавост и тарикатски изпълнения в духа на кръстоската между културния тип на селския наивник и градския тарикат, единствени оживели в БЪлгария след погрома на културната класа и Църквата през комунизма.
    http://www.bg-history.info/

  10. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Репортаж от конгреса на сектантите –
    http://www.monitor.bg/article?id=259218