Семинар за Евхаристията организират богослови



Може да харесате още...

12 Отговори

  1. p_stefanos каза:

    Интересно би било този семинар да се проведе в някой храм, където не имало причастник от Тодоровден насам:-)
    Дано читалнята на библиотеката да се окаже тясна (тя бездруго си е тясна) и двата часа – недостатъчни!!!
    Дано след семинара пристъпващите да не пристъпват с една стъка, а да пристъпват до св. Чаша!!!

  2. ieromonah Ioan каза:

    Жалко е в днешно време, след 2000 години христианска проповед, да се обсъждат нещо, което е заповядано от самия Иисус Христос и би трябвало да бъде жизнеопределяща потребност на всеки верен. Вземете яжте……Вземете пийте…..заповед братя, а не ако искаш или ако не искаш. Няма по-голяма спирачка за греховете от Светите Дарове! Жалея, че не мога да присъствувам.

  3. Toshev2006 каза:

    Хубаво ще е, като стигнат до някое становище дискутиращите, да го оформят в една декларация, писмо..или просто питане до Св.Синод, да разгледат тоя въпрос архиерейте на някое заседание или още по-добре да го обсъдят на втората сесия на Църковния събор през м.октомври т.г. та най-сетне да се чуе в „ефира“ някакво „твърдо „становище по темата за пришчастяването и изповедтта. Не като до сега, разделени на течения, тези поддържат едно, другите друго, третите -трето и т.н. Въпросът е сложен, същевременно актуален, а и при липсата ни на смирено съзнание и чистосърдечие от страна на съвременните вярващи – труден да се разбере в сърцевина, и от свещенство, и от миряни.
    Висшия клир мълчи по тази тема, а мълчанието отваря път за ширене на всякакви спекулации и частни мнения / имам предвид индивидуални цивирни богослови и клирици/. Дори в Русия и Сърбия има разминавате в практиките на причастяване. Сложно!

  4. Lidia Ilinova каза:

    Има пастирски пречки.

    Една статия на о Бозе починалия гръцки архиепископ Христодул (Бог да го прости) е много актуална по темата.

    http://www.dveri.bg/content/view/5809/148/

    Колко често трябва да се причастяваме?

    Към често причастяване увещават: Сам Господ, практиката на древната църква, Св. ап. Павел, текстът на Божествената литургия, Светите Отци,Литургията на преждеосвещените Дарове, Свещените канони.

    Верните чеда на Църквата трябва да си имат един духивен отец и с него да обсъждат вътрешната си потребност от причастие. Той трябва да благославя, познавайки чедото си, на всеки конкретно в зависимост от духовното му състояние.

    Това е моята избистрена позиция и нея ще споделя, ако мога да отида на дискусията.

  5. pavelpenev каза:

    Това е само покана за събитието, но интересното е, че веднага се започна дискуия, сякаш вече сме там. Това е добър знак. И проблемите около Евхаристията са много повече от това колко често се причастяваме и наистина заслужават внимание, обсъждане, споделяне. Радвам се само, че дяконът прави всичко по силите си за да „преподава“ и наистина – два часа не стигат, но камък по камък… така се гради. Дано има повече действени хора.

  6. Idiot каза:

    Не съм богослов. Моето скромно мнение на незнаещ е, че причещението трябва да е като храната водата и въздуха. Т.е. да се приема при нужда.

  7. ieromonah Ioan каза:

    Idiot, Вие въздуха го премате само когато имате нужда или винаги? Да сте чували, че заповедите не подлежат на обсъждане, а на изпълнение? Цялата трагедия е, че не искате да Ви се простят греховете.

  8. Lakota каза:

    ако дебатиращите студенти разгледат катехизиса на сливенския митрополит joаникий. Също ще е интересно, ако поканят и мастития учен Иван Николов (също автор на „книги“ за Евхаристията).

  9. Дон Кихот каза:

    Как аджеба Иван Николов е член на фотианския разкол и в същото време е преподавател в Софийската семинария? Има ли у нас разлика между разкол и канонична църква?

  10. prokimen каза:

    Отче Павле, не закачай старостилците у нас. Те се ползват със специални привилегии в тази държава. Техен човек беше нещо като дясна ръка и на Митрополит Кирил.

    Както никoй не ги пипна при полицейската акция, така никoй няма да безпокои пипалата им навсякъде, дори в президенството.

    Иван Николов има големи заслуги за разпространението на т.н. „Кипрянови молитви“, които се златната мина на свещенството!

  11. a_di каза:

    Много моля участниците в семинара да обсъдят и кога и как могат да се причастяват децата. 1. Могат ли да се причастяват винаги, когато присъстват на Литургия. Имам предвид като честота.
    2. До каква възраст могат да се причастяват без да постят.
    3. Могат ли да вземат причастие след като са закусили и ако да, до каква възраст.
    Аз имам 3 деца. Съпругът ми е американец и по-голямата част от годината прекарваме там. Черкуваме се в американска Православна църква. Тяхната практика е децата, както и всички останали православни християни присъстващи на Литургията, да се причастяват, без да са постили преди това. Децата се причастяват, дори и ако са закусвали, до 7 годишна възраст. Така също процедират и в гръцките църкви в Америка. Тук, в България, почти всеки свещеник има различно мнение.
    Имаше предложение да се направи декларация, която да я предадете на Светия Синод така, че те да се произнесат по въпросите, които поставяте. Мисля, че това е крайно належащо. Не може да няма единство по един от най-важните проблеми…
    Благодаря.

  12. min4o каза:

    dnes biah na carkva v stoli4en kvartal,vazmutena sam ot slujenieto na sve6tenika. koi go e u4il i za6to sluji bez nujnata podgotovka,sramota.