Църквата и хомосексуализмът
Може ли хомосексуалният да стане християнин?
Може ли да се помогне на човек, склонен към хомосексуализъм и желаещ да влезе в Църквата? Как да обясним, че това е греховно влечение? Има ли изобщо в Църквата място за подобни хора? За западния опит пише в своята статия Стив Робинсън – бивш протестантски пастор, приел Православието. Той е провел разговори със свои енориаши, които се борят с този грях.
Моят грях не е моята същност
Беки е момиче, което се е върнало едва преди няколко месеца в християнската вяра след шумна младежка веселба, която оказала върху нея силно емоционално въздействие. Тя седеше на масата в моята кухня и редеше развълнувано спомени от своето минало. Гей барове, нейната гей-приятелка, последната гей-връзка, на която е сложила край. И сега, досущ като жената на Лот, на нея й се искаше да върне миналото, защото не намираше емоционално удовлетворение и поддръжка в църковното общество.
Пол е бил човек уважаван, водач в своите среди, семинарист. Заловили го обаче с друго момче в спалнята на общежитието. Разказваше със силна емоционална напрегнатост за всичко, защото администрацията на учебното заведение провеждаше серия от срещи, за да решат как да постъпят с него. Той чувстваше това като край на живота си, в главата му се въртяха мисли за самоубийство.
Уилям е бил душата на своята младежка група. Хванали го в леглото с друго момче от компанията, усамотени в отдалечено място. И тъй като бях помощник на пастора, който отговаряше за младежите, аз организирах среща с родителите и техните деца, за да обсъдим случилото се.
Джо беше момчето, което наех да ми помага в моите ремонтни работи с гипсокартон, и ние бързо се сприятелихме. Той започна да ми се доверява и да ми разказва за своето ужасно минало: сексуалното насилие в приемното му семейство, живота и проституцията му в Холивуд с цел пари за наркотици. Накрая взех, че го кръстих в моята бивша протестантска църква. Три години след това той умря от свръхдоза.
Това са само няколко от историите с хомосексуалисти, с които съм разговарял през последните 35 години, като в началото аз бях протестант, а сега съм православен християнин. През последните години православната ми духовност често ме караше да размишлявам внимателно върху хомосексуалността. В основата на тази статия е опитът на подобни хора. Някои от тях, обърнали се вече към Православието, се съгласиха да участват анонимно в разговори за борбата им с влечението към лица от същия пол (SSA – same-sex attraction), тъй като това беше част от моето изследване за начина, по който Православието може на дело да повлияе на хора със SSA.
Когато се запознах с Джо, първите му думи бяха: „Ненавиждам Иисус Христос, ненавиждам и християните.” След като разбрах какво е бил принуден да преживее в свещеническото семейство, в което бил осиновен, аз не намерих сили да го порицая. Когато стана християнин, той поведе борба в Христа със собствената си личност. Говореше колко му е трудно да приеме християнското отношение, че ако спиш с повече хора от противоположния пол, ти си просто грешник, но ако се занимаваш с орален секс с някой мъж, ти си оставаш завинаги извратеняк. Той никога не се освободи от мисълта за това клеймо, даже и в Христа, и си мисля, че чак до смъртта в ума му си остана съзнанието, че е „извратеняк”.
Какво се съдържа в едно име?
Как наричаме хората, които изпитват влечение към лица от същия пол? Начинът, по който назоваваме себе си или другите около нас, може да представи човешкото същество в образ, който е в пълно противоречие с основни християнски истини относно нашата индивидуалност. В разговора ми с Карол тя лаконично формулира православната позиция: „Моят грях не е моята същност.”
Християнската вяра ни учи, че всички сме създадени по образ и подобие Божие. Отците на Църквата ни учат, че този образ може да бъде повреден, изкривен, прикрит, но той никога не се губи. Хората в света могат и да твърдят, че грехът е клеймо, вечна дамга, но християните не отъждествяват себе си със своя грях именно защото са ХРИСТияни: по образ Христов. В себе си ние се изпълваме или с името Христово, или с името на нашите грехове. Св. ап. Павел ни казва: „нито блудници, ни идолослужители, ни прелюбодейци, нито малакийци, ни мъжеложници, нито крадци, ни користолюбци, ни пияници, нито хулители, ни грабители няма да наследят царството Божие. И такива бяхте някои от вас; но се умихте, но се осветихте, но се оправдахте в името на Господа нашего Иисуса Христа и чрез Духа на нашия Бог” (срв. 1 Кор. 6:9-11).
Влезем ли в Църквата, започнем ли борбата с греха, ние вече не отъждествяваме себе си с греха. Това се отнася за греховете и на хетеросексуалните, и на хомосексуалните, и за всякакви други грехове. Кои сме ние се определя не от пола на човека, към когото имаме сексуално влечение, а от отношението ни към Христа. Грижата на Църквата е какъв ще станеш ти в Христа чрез напредване в добродетелите, независимо от позора на греха.
Почти всички, с които разговарях, обясниха, че именно това е било едно от най-укрепващите открития, които са получили чрез Православната вяра. Борбата им е борба против греха, не против човешката им природа. Андрю ми каза: „Да бъдеш гей – това не е борба. Борбата – това е да видиш себе си достоен за любов и уважение и от самия себе си, и от другите, и най-вече – от Църквата. Борба е да решиш как да живееш. Моята борба произхожда от това: как най-правилно да проявявам или да не проявявам сексуалността си.” Той обясни, че такава „борба” води всеки, независимо каква е сексуалната му ориентация, и в този смисъл няма никаква разлика дали си „гей” или си „нормален”.
Много християни предпочитат да наричат този проблем „влечение към лица от същия пол”, с което и показват, че проблемът е в изкушението, не в човека.
Произходът на SSA
Джо е бил подлаган на сексуално насилие от осиновителите си, после- от приемната си майка, братя, братовчеди, търпял жестоки побои от приемния си баща. Карол е била обект на грубо отношение още от най-ранното си детство, а след това е била няколкократно изнасилвана – за първи път още през седмата си година. Бащата на Грегори често пътувал в командировки. Възпитавала го майка му и тя му позволявала да се облича в роклички, да колекционира кукли „Барби”, а това разстройвало баща му. Майката на Грегори била възпитавана от баща, за когото тя чак на четиридесетгодишна възраст открила, че бил хомосексуалист, а пък майка й била умряла от алкохолизъм. Тя осъзнала разпада на собственото си семейство, след като Грегори станал „гей”. Семейството на Майкъл е било „нормално” християнско семейство, но той знаел, че в рода му има няколко гейове.
Тези истории са класически примери за това, как се формира влечението към лица от същия пол. Само че изследванията показват, че не бива само въз основа на преживяното в детството да се правят еднозначни прогнози за SSA. Поради тази причина съществуват предположения, че SSA е генетична предопределеност или вътрешна заложеност. Всички участници в моето проучване бяха установили на сравнително ранен етап от живота си своето влечение към същия пол, но не бяха единодушни по въпроса дали става дума за „генетика” или за „възпитание”. Някои смятат, че е природна даденост, други – че е възпитание, трети – че е и едното, и другото.
Християнската вяра не ни дава точен отговор дали човешките недостатъци са част от природата или са само част от възпитанието. Генетичните недъзи са точно толкова белег на падналия свят, колкото и отрицателните качества, които придобиваме от недостиг на възпитание и любов. За християнина истината се свежда до това, че „всички съгрешиха и са лишени от славата Божия” (срв. Рим. 3:23). Какво е „славата Божия”? Това е животът в съвършена любов и общение с Бога и с хората.
Само че ние не живеем в съвършена любов; ние сме родени в грях, суета и тление. Ние сме заченати от паднала плът и родени в паднал свят. Ние сме под въздействието на набор паднали ДНК още от самото зачатие. Още от момента, в който излезем от майчината утроба, нас ни поставят в обятията на грешник, който след това ни отнася у дома – място, където грешници полагат усилия да се спасят, в най-добрия случай изпитвайки страх и трепет пред Бога, а в най-лошия – без изобщо да Го зачитат. Още в първите ни прикосновения със света, ние сме поставени в неблагоприятни условия, ние сме подценени и онеправдани по начини, които не са в полето на нашия избор и които често дори не съзнаваме. Греховете на бащите се предават на последващите поколения не като наказание, а като неизбежно последствие. Ние всички сме покварени.
Какво ще рече това по отношение на SSA? Ние всички растем в поквара. Растем, а вътре в нас кипи война, която не сме избирали сами, а която ни е предадена. Ние не сме в състояние да избираме родителите си и какво искаме да наследим от тях. Ние не избираме какви да бъдат нашите физически, емоционални, психологически и духовни особености и така идва моментът на нашето раждане, когато се появяваме на този свят било то с огромен нос, с математически заложби, със склонност към сърдечни заболявания или с някаква уродлива деформация. Много често ние изобщо не избираме това, с което трябва да се борим. В крайна сметка от нас се иска да полагаме усилия да спасим душата си с помощта на своите уникални генетични особености и характерни качества, присъщи на нашата душевно и духовно увредена човешка природа.
Какво искаш да ти сторя?
„Какво искаш да ти сторя?”, попитал Иисус слепия Вартимей (срв. Марк 10:51). Един прост въпрос: какво искаме от своите взаимоотношения? Джо е привикнал да приравнява секса с отношенията си или „общуването” с другите хора. Грегори изпитва привличане към силни мъже. Той знае, че така запълва в душата си липсата на баща. Карол е била изнасилвана от мъже и нейният прост въпрос е: „Какво чудно има в това, че за мен отношенията с жени са емоционално и физически по-приятни?”
Хората със SSA търсят това, за което жадува всяко човешко същество: близост, условия да бъдеш приет такъв, какъвто си, възможност да обичаш и да бъдеш обичан. Това са неща, които липсват не само на страдащите от SSA. Самотата и отчаянието на отхвърлените, неугледните, стеснителните, социално неадаптираните, болните са точно толкова болезнени, колкото и у човека, който изпитва влечение към същия пол. Хора, склонни към още по-дълбок самоанализ, с които имах възможността да разговарям по проблема за SSA, твърдят, че това не е свързано с пола, а е свързано с емоционалната привързаност, с чувството на интимна близост с другия човек. Слушал съм същото и от хетеросексуални, извършили прелюбодеяние преди или след брака си. Силните чувства в отношенията са като силнодействащи наркотици. Отношенията често се превръщат в неудържима страст и хората са готови да пожертват всичко за тях. Редом с чувствата, важен аспект се явява фактът, че в такива отношения прониква сексът. Защо потенциалната сближеност и благочестивата дружба между хора от всякакъв пол така често добива сексуален характер?
На първо място трябва да помним, че сексът сам по себе си не представлява зло. Това е дарен от Бога, силнодействащ, обединяващ акт между две човешки същества, който, от една страна, не се явява необходимост за пълнотата на взаимното сближаване, но от друга, той е „Богодарувано право”. Нашата сексуалност е така естествена за нас, както потребността от храна и вода. Неестественото е да удовлетворяваме нашите плътски похоти с цел запълване на душевната ни пустота. На практика хората са в състояние да се отпуснат в сексуалния си живот до нивото на животинските страсти, където човек се превръща в елементарен сексуален обект. Постът ни учи как да не бъдем роби на своя стомах. Въздържанието ни учи как да не бъдем роби на своята похот, независимо от позивите на нашата култура.
Секс-манията – това е белег на екзистенциалния упадък на нашето общество в посока към самота, изолираност и отчаяние. Предпочитаме удоволствието вместо радостта, емоцията – вместо близостта, чувствата – вместо любовта, съжителството – вместо брака. Едно огромно заблуждение. Или, както се шегува Уди Алън, „сексът без любов е едно безплодно и безсмислено занимание, но тръгнем ли да избираме между безсмислените неща, той е едно от най-прекрасните.”
Когато увреденият от греха човек се окаже неспособен за благочестива близост и радост с друг човек, той често прибягва към сексуални удоволствия, в най-добрия случай – с друг, а в най-лошия – за сметка на друг, като средство за постигане на близост. Като бивш терапевт, аз обикновено описвам наличието на разпадащи се отношения така: „По-добре отслабено дишане, отколкото пълна липса на такова”. За християните проблемът е, че ние заменяме в своята личност образа Божий (а Бог е Любов) с биологическа единица, която се характеризира с това, че е способна на оргазъм и на прекрасни емоции с друг човек. „Те замениха истината Божия с лъжа, и се поклониха и служиха на творението повече, отколкото на Твореца” (Рим. 1:25).
Да се промениш ли или да не се променяш?
Когато задавах въпроса дали хомосексуалните могат да се променят, всички, с изключение на един, ми отговориха „не”. А този, който не даде отрицателен отговор, каза така: „Аз не знам, знае Бог.” Това определено беше изненадващ за мен отговор.
Всички тези хора ми разказаха, че са имали проблеми с това, как тяхното влечение е било възприемано в бившите им среди, като се започне от „трябва ти да живееш така, както Бог е сътворил да бъде нормално” и се стигне до „всички извратеняци ще бъдат пратени в ада” или „хомосексуалните трябва да станат хетеросексуални”. Съществувало пълно неприемане от страна на бившите им среди и днешни протестантски кръгове.
Що се касае до християнски общности, разпространяващи „терапии за преориентация”, за тях Майкъл каза, че протестантските групи, в които само той е бил, са довеждали до напълно обратни резултати. Обещавали „преориентация”, но никога и по никакъв начин не се получавало така, което само увеличавало общото чувство за безнадеждност. Той разказа как в крайна сметка лидерът на една такава група, някакъв „супер красавец”, избягал с един от членовете и понастоящем двама си живеят в открита гей-връзка. Същата опасност е забелязала и Карол по повод „груповата поддръжка”. Андрю категорично заяви: „Тези организации са опасни… Всеки, който изпраща там децата си, трябва да се срамува от себе си, в това число и църквите. На такива трябва да им се надене камък на шията и да ги захвърлят на дъното на морето.”
Човек би помислил, че съзнанието, че да се промениш е невъзможно, ражда чувство на обезверение и примирение. Тъкмо обратното, всички, с които разговарях, това ги ободряваше и обнадеждаваше, защото така борбата започваше да бъде действително с това, с което на практика трябваше да се борим: с греха, не със самите себе си. А борбата срещу греха е истинска, тежка борба. Джоузеф каза: „Православието е основополагащо по своята същност. Отминават едни модели на поведение, идват други. Но се изправяш лице в лице пред някое старо изкушение и борбата започва наново, не по-лека от преди.”
Джордж е на осемдесет и не е имал интимни отношения над петдесет години, но до ден днешен продължават да го нападат разни помисли и желания. Андрю ми припомни словата на св. Антоний, който казва: „Очаквай изкушения до последния си дъх.” Както с всеки грях, нужно е постоянно да бодърстваш, за да не паднеш.
Красотата на девството
Веднъж разговарях с един млад човек относно SSA и православния възглед за безбрачието и девството. Той заяви: „Значи, вие искате да кажете, че ако аз трябва да стана православен, съм обречен на безбрачие?” Да, отговорът е утвърдителен, но в случая не става дума за чак такъв непоносим хап, ако вникнем в естеството на този цяр.
Първо, любовта НЕ ИЗИСКВА секс. Тя е нещо благочестиво: сексът и сексуалността не са в основата на взаимоотношенията. Съществува нещо по-високо от взаимния оргазъм, което съединява хората. Сексът може и да допълва и подсилва отношенията с конкретен човек, но той не представлява нещо НЕОТМЕННО, за които и да било отношения. В крайна сметка нашата индивидуалност е свързана с хора от всякакъв пол, с които поддържаме благочестиви отношения. Радостта от съпричастността със Светата Троица идва тогава, когато се борим с греха, защото сме предпочели да бъдем в ръцете Господни, а не в ръцете на друго човешко същество, независимо дали това изглежда приятно за нашите заблудени и нездрави души.
Второ, „обречен” е твърде силна дума. Това ще рече живот в мъки и отчаяние, същински ад. Колкото и дръзко да звучи, животът без секс не е обреченост. Хората със SSA не са единствени в света, „обречени” на въздържание, противно на тяхната воля и желание. Възможността да имаш предани моногамни отношения, защото си хетеросексуален, съвсем не е гаранция, че действително ще имаш такива отношения. И даже да ги имаш, това също не е преграда за изкушения, похоти и други явни грехове. Избор винаги остава, порочните желания ще те нападат както преди с неистова сила, и човек може да им се поддаде в самота и отчаяние дори когато има благословен от Бога хетеросексуален брак.
Трето, безбрачието не е ад. Между другото, в 1 Кор. 7 това е посочено като средство за напредване в добродетелността и служението на Бога. В протестантските църкви безбрачните пастори държат на широко разпространеното мнение, че има нещо, „което не е наред”, ако християнинът избере живот без брак. Но от евангелска гледна точка безбрачието не означава живот без дълбока близост, приятелство и любов. На практика то предполага човек да се научи да изпитва дълбоки чувства и да обича така, както е обичал Сам Христос, Който е бил Човек без брачен съюз. Това може и да не е духовната практика, която бихме избрали от космическия списък, ако ни беше дадена тази възможност, но в действителност тя е това, което на всеки християнин е дадено да избере в един или друг период от живота си, или за цял живот, в името на Царството Небесно.
На Карол й направи впечатление, че даже семейните хора са призвани към самоконтрол. Андрю заяви, че може и да е трудно да приемеш живот без секс – сложна задача, угнетяваща перспектива, неудовлетвореност, – но е възможно и съвсем не е „обреченост”. Монашеството е избор, който всички те уважават, само че си дават сметка, че това съвсем не е „цяр” за SSA, нито за който и да било друг грях.
Ролята на свещенството
Грегори сподели, че никога няма да се изповяда при свещеник, който „пропагандира” от амвона в полза на хомосексуализма. Адрю ходи на изповеди при своя енорийски свещеник, но не във връзка със SSA. За това той посещава една монахиня. Каза ми, че ако свещеникът го попита, той ще сподели, но няма сам да насочи разговора в тази посока. Въпреки неудобството и тревогите в душите им, всички, с които беседвах, си имаха доверен духовен наставник, с когото да споделят. За някои това беше енорийски свещеник, за други – монахини, имаше и такива, които получаваха от миряни нужните духовни наставления. Установяването на подобни отношения е смела постъпка от страна на човек със SSA, защото, както сами разбирате, това предполага от тяхна страна превъзмогването на много страх.
Ясно е, че свещениците са различни, и е възможно някои да не умеят да работят със случаите на SSA поради собствените си слабости. Свещениците трябва да съзнават, че ако някой със SSA идва в тяхната енория, значи той е там, защото иска да се спаси; в противен случай такъв човек ще отиде някъде другаде. Или както Андрю обясни: „Аз нямам намерение да обикалям храмовете с красиви плакати в ръка. Аз съм тук не за да правя политически изявления или за да настоявам за промяна в социалната политика. Моето желание е просто да получавам уважение от местните енориаши.” Човекът със SSA e бдителен и с изострена чувствителност – той се доверява не свещеници, които съзнават, че свещеническата позиция относно SSA трябва да бъде ясно представена в личните разговори и проповедите. Никой от хората, с които беседвах, не намираше за важно дали духовният им наставник има SSA. Единствено важно беше човешкото отношение към тях и духовните напътствия.
Църквата
Питах ги дали някой от тях изпитва някаква необходимост „да се открие” пред членовете на своята църква. Но никой не чувстваше такава потребност, нито виждаше причина да прави това пред всички енориаши – на практика те дори смятаха подобен акт за нещо неблагоразумно и неуместно. От друга страна, когато ги запитах дали се страхуват да не бъдат „отхвърлени”, никой от тях не показа загриженост за това.
Зададох им въпроса: „Как би могла църквата да помогне на хора със SSA?” Защото в крайна сметка товарът относно лечението на SSA лежи на плещите не само на свещеника, но и на плещите на цялата Църква. Андрю отговори на това така: „Всъщност не съм се замислял как точно енориашите биха могли да помогнат на един гей. Просто ми се иска моите братя и сестри от енорията да не гледат на мен като на по-различен от тях. Отнасяйте се към мен така, както ако не бях такъв. Те ме познават вече от десет години. Аз се старая да бъда активен християнин в енорията. Как ме преценяват именно от такава страна?”
Грегори обърна внимание на следното: „Преди Свето причастие ние всички отправяме молитвите си като „последни грешници”. Никой не бива да вижда другия като нещо по-низше от себе си.”
Според мен тази мисъл ни казва нещо много ясно. Трябва да приемем, че всички ние стоим в подножието на Кръста и очакваме милост. Църквата – това е Тяло Христово и тя трябва да бъде място, където да намираме чиста и непорочна любов Божия. Без значение кой с какви страсти се бори, ние трябва да бъдем Църквата – мястото за изцеляване на грешници, мястото, където можем да намерим спасение, да получим разбиране и отношения, които да ни доближат до Господа чрез любов и състрадание.
Когато всичко е изречено и сторено, главният проблем, който остава пред всички ни, това е самотата и отчуждението. Самотата – тя не е страна на сексуалността, а на греха. Изцеление на нашата отчужденост ще намерим в Църквата, в Тялото Христово, в Христа. Църквата трябва да бъде Църква: място, където смирената любов поема в грижовните си обятия болните, страдащите, душевно, духовно и физически немощните, изоставените, злочестите, бедните, сиротните. В своите обятия тя ни учи какво е Божията любов, която стои над всичко и изцелява всички поражения, последици от греха. Изцелява и влечението към лица от същия пол.
(Имената и събитията от горните разкази са променени с цел защита на личната информация на хората, споменати в статията)
Източник: Ancient Faith Radio
Превод: Анжела Петрова
„Може ли хомосексуалният да стане християнин?“ Този въпрос, поне по мое мнение, е неправилен, понеже се противопоставят две категории, които стоят на различни плоскости. Едната плоскост е сексуалната ориентация, която според последни изследвания е генетично предопределена, а другата плоскост е вярата на човека в Бога. Лицата с хомосексуална ориентация могат да бъдат, а много от тях и са християни. Всеки трябва да може свободно да изповядва своята вяра в Христа без значение от своята сексуална ориентация, защото на първо място нашата православна вяра се крепи на приниципи като любов към ближния, милосърдие, състрадание, смирение, желание да се твори добро и други. Който изповядва тези ценности, Е християнин независимо от сексуалната си ориентация. Разочароващо е, че църквата отритва от своето лоно добри християни заради нещо, което им е генетически заложено и което не вреди на никого. „Бог е любов!“ и мисията на християнството е да разпространява любов, а не конфронтация.
Название: Моя жизнь со Старцем Иосифом
Автор: Старец Ефрем Филофейский
Издательство: Ахтырский Свято-Троицкий монастырь
Год выпуска: 2012
Страниц: 496
Размер: 16,3 мб
http://depositfiles.com/files/3cnbpvny2
@Владислав
Ако човекът има правилна, право-славна вяра, –не е невежа в нея!, той би знаел, че хомосексуализмът е заболяване: помрачаване на ума, психиката, душата и там се лекува. Че содомският грях е много богопротивен (т.е. с него човек се противи на Бога, и на възможността на нещо божествено у себе си) и паметник на тази падналост е Мъртво море, под което лежат Содом и Гомор. То не е случайно „мъртво“, нали?
Когато Църквата, т.е.Бог, учи на любов, то не е либерализъм, някаква „вселюбов“ или неориентирана, безразборна, невежа, а единствено Христова любов! Запознайте се с нея!
„Господи, аз съм още новоначален и незнаещ, и не разбирам, не зная и не отличавам Твоето, не ми давай поради това да Те губя и никога – да вървя противно на Тебе (наТвоята святост и святи истини), дори и несъзнателно, в непросветеност. Вярвам, Господи, помогни на моето незнание. Само не ми давай поради незнание и мрак да вървя противно на Тебе. Прости греховете ми в незнание и мрак и ми помогни.“
Владиславе,
1. Теорията, че хомосексуализът е генетично „предопределн“, бива налагана, по-скоро политически, с натиск, отколкото научно.
Ако приемете което и да е твърдение за пред-определеност на човешките действия (генетически, астрономически, социологически и т.н.), то това означава да лишите човека от свободна воля и да го принизите до функция от безлични фактори.
Ако пък нещо е предопределено и не зависи от волята, то не може да е нито грях нито добродетел… Удобна позиция когато човек реши да се бори вместо с греха, със съвестта си.
2. Въпроса не е в това какви са ти изкушенията – хомо или хетеросексуални, а в личния избор дали да ги следваш или не.
Християнството предполга желание да се отречеш от греха и да следваш Христос.
„Мисията“ му не е „да разпространява любов“ (като тази на хипи и гурута), а да освети човека.
Църквата не „отритва“ никого заради греха му, напротив – подкрепя и лекува, но не насила.
Поздрави!
Стига сте се крили.69 човека харесват статията,а никой не коментира…какво е една статия когато си остава тука и край.Няма ли да е хубаво да има един форум за хора като нас,в който да разговаряме със свещеници,да се организират срещи???Защо всички ги е толкова страх и никой не смее да говори по тая тема гласно.ще кажеш,че сме прокажени???Къде сте християни????
[quote name=“агнеца“]Стига сте се крили.69 човека харесват статията,а никой не коментира…какво е една статия когато си остава тука и край.Няма ли да е хубаво да има един форум за хора като нас,в който да разговаряме със свещеници,да се организират срещи???Защо всички ги е толкова страх и никой не смее да говори по тая тема гласно.ще кажеш,че сме прокажени???Къде сте християни????[/quote]
Подкрепям напълно и особено идеята за форума.
[quote name=“агнеца“]Стига сте се крили.69 човека харесват статията,а никой не коментира…какво е една статия когато си остава тука и край.Няма ли да е хубаво да има един форум за хора като нас,в който да разговаряме със свещеници,да се организират срещи???Защо всички ги е толкова страх и никой не смее да говори по тая тема гласно.ще кажеш,че сме прокажени???Къде сте християни????[/quote]
Тука сме „агнец“, тука сме и коментираме ,но г-н МОДЕРАТОРЪТ трие наред,та затова нищо и не стига до теб! Сакън някоя нежна гейска душа да не бъде наранена. Господ здраве да му дава..и заслужената награда за трудовете му ! Поне цитатите от Писанието да бе оставил,за назидание,след като моите думи не му харесват,ама НЕ и тях ги изтрил..
Е за какъв форум говориш при такова положение.. 🙁
[quote name=“oposuma“][quote name=“агнеца“]Стига сте се крили.69 човека харесват статията,а никой не коментира…какво е една статия когато си остава тука и край.Няма ли да е хубаво да има един форум за хора като нас,в който да разговаряме със свещеници,да се организират срещи???Защо всички ги е толкова страх и никой не смее да говори по тая тема гласно.ще кажеш,че сме прокажени???Къде сте християни????[/quote]
Подкрепям напълно и особено идеята за форума.[/quote]
Айде,който иска да даде скайп примерно там ще си направим общ чат и ще си говорим.ще се подкрепяме!!!Бог да ви помага на всички,които сте тръгнали по тоя меко казано труден път и…..
„Лицата с хомосексуална ориентация могат да бъдат, а много от тях и са християни“ нагло твърди Дацов в коментара си ,а Св.ап.Павел пише Рим1:24-28 „затова и Бог, според похотите на сърцата им, предаде ги на НЕЧИСТОТА, за ДА СЕ БЕЗЧЕСТЯТ телата им сами в себе си; те замениха истината Божия с лъжа.Затова Бог ги предаде на СРАМОТНИ СТРАСТИ: жените им замениха естественото употребление с противоестествено; също и мъжете, като оставиха естественото употребление на женския пол, разпалиха се с ПОХОТИ един към други, и ВЪРШЕХА СРАМОТИИ мъже на мъже, та получаваха в себе си отплата, каквато подобаваше на тяхната заблуда. А понеже се не опитаха да имат Бога в разума си,то Бог ги предаде на ИЗВРАТЕН УМ – да вършат онова, що не прилича“
Дацов,обяснете защо деяния определени от апостола като: НЕЧИСТОТА,БЕЗЧЕСТЕНЕ ,СРАМОТНИ ПОХОТИ,СРАМОТИИ-резултати на ИЗВРАТЕН УМ,Вие наричате невинна „сексуална ориентация“ Откъде взехте термина,в Библията го няма?! Или Апостола греши,а Вие сте правия..??!
[quote name=“агнеца“][quote name=“oposuma“][quote name=“агнеца“]Стига сте се крили.69 човека харесват статията,а никой не коментира…какво е една статия когато си остава тука и край.Няма ли да е хубаво да има един форум за хора като нас,в който да разговаряме със свещеници,да се организират срещи???Защо всички ги е толкова страх и никой не смее да говори по тая тема гласно.ще кажеш,че сме прокажени???Къде сте християни????[/quote]
Подкрепям напълно и особено идеята за форума.[/quote]
Айде,който иска да даде скайп примерно там ще си направим общ чат и ще си говорим.ще се подкрепяме!!!Бог да ви помага на всички,които сте тръгнали по тоя меко казано труден път и…..[/quote]
skype: oposuma323
Който е съгласен с идеята да идва.
КАК мога да се свържа с модератор?
[quote name=“Иван Николов“]“Лицата с хомосексуална ориентация могат да бъдат, а много от тях и са християни“ нагло твърди Дацов в коментара си ,а Св.ап.Павел пише Рим1:24-28 „затова и Бог, според похотите на сърцата им, предаде ги на НЕЧИСТОТА, за ДА СЕ БЕЗЧЕСТЯТ телата им сами в себе си; те замениха истината Божия с лъжа.Затова Бог ги предаде на СРАМОТНИ СТРАСТИ: жените им замениха естественото употребление с противоестествено; също и мъжете, като оставиха естественото употребление на женския пол, разпалиха се с ПОХОТИ един към други, и ВЪРШЕХА СРАМОТИИ мъже на мъже, та получаваха в себе си отплата, каквато подобаваше на тяхната заблуда. А понеже се не опитаха да имат Бога в разума си,то Бог ги предаде на ИЗВРАТЕН УМ – да вършат онова, що не прилича“
Дацов,обяснете защо деяния определени от апостола като: НЕЧИСТОТА,БЕЗЧЕСТЕНЕ ,СРАМОТНИ ПОХОТИ,СРАМОТИИ-резултати на ИЗВРАТЕН УМ,Вие [/quote]
Трудно е за един гей да приеме такова твърдение.
пишете на ekip@pravoslavie.bg
[quote name=“агнеца“]КАК мога да се свържа с модератор?[/quote]
Разбира се, че един гей може да бъде православен християнин. Той просто трябва да се покае, да изповяда греховете си, да се причащава и черкува редовно, да се откаже занапред да съгрешава, и да пада – да става, да се бори с помислите, да се бори с помислите и да се бори с помислите! Като всички останали. Какво има толкова да се обсъжда тук, чудя се?
Едните заклеймяват, другите се оплакват, колко трудно било… цирк! На никой не му е лесно, но всеки си носи кръста, и всекиму кръста му е по-мярка. Извинявам се за резкия тон, но чета, чета и просто се чудя къде е осанал здравия разум. И самата статия – толкова мелодраматична… Аз самият също съм гей. Не е приятно, факт. Това е лепкава страст, безспорно, силна, тежка, всеобхватна, но щом Бог е решил, значи мога да се справя. Стига да изявиш воля да се откажеш, Бог ще помогне, но не става с циврене, а с доверие. Така, струва ми се, трябва да разсъждава всеки гей, комуто се е открила истината и е решил да поеме по правия, тесен път.
[quote name=“Г. Йорданов“]Разбира се, че един гей може да бъде православен християнин. Той просто трябва да се покае, да изповяда греховете си, да се причащава и черкува редовно, да се откаже занапред да съгрешава, и да пада – да става, да се бори с помислите, да се бори с било… цирк! На никой не му е лесно, но всеки си носи кръста, и всекиму кръста му е по-мярка. Извинявам се за резкия тон, но чета, чета и просто се чудя къде е осанал здравия разум. И самата статия – толкова мелодраматична… Аз самият също съм гей. Не е приятно, факт. Това е лепкава страст, безспорно, силна, тежка.
Ако за тебе всичко е ясно,не за всеки е така.Има нужда от подкрепа всеки човек
Разбира се, че всеки има нужда от подкрепа. И я имаме. В Църквата обаче подкрепата идва от Христос, а не от енорията. Ако енорията не те приема, прав им път, те да му мислят, а и насила хубост не става.Отношението на Христос към нас (всички грешници) е много добре изразено в Лука, гл. 7:36-50. Прочети.
Но няма как да искаш да бъдеш част от Църквата и едновременно с това да не се откажеш от порока си. Че и да искаш разбиране в това, подкрепа. Откажи се от греха, бори се с него с всички средства, моли се, и в това Църквата ще те подкрепи, Христос ще те покрепи. Обратното, обаче, е недопустимо. Това е тежък грях , за който или показваш решимост да спреш или си оставаш в сферата на търсещите правата си хомосексуалисти. А и тоя филм за естествтото на хомосексуализма – дали било естествено или придобито… Какво значение има в крайна сметка?!? Чудим се все още се дали е грях ли? И ако е наследствено какво от това?!? Ще легитимираме извратеното си поведение ли? И пред кого?
#12
Тогава проблемът е изначален – липса на вяра в Бога.
(Тогава знаете ли какво искате? И може би думата грях не съществува в съзнанието Ви.)
–––––––––––––––––
#14
! ! ! (поклон.)
Това е.
Като се стъпи на здрав път – останалото е като английската морава – само поливаш, и така сто години. (–вяра и търпение).
За статията и аз се чудех дали да пиша под нея – защото е нещо като водеща, а е съвсем далеч от христовия/ апостолски/ светоотечески език – със светски, душевен, такъв и подходът й…
[quote name=“агнеца“
Трудно е за един гей да приеме такова твърдение.[/quote] Истината винаги се приема трудно от света,ако изобщо я приеме..а лъжата – лесно! И като сте тръгнали да търсите „лесно“, в Православието няма да го намерите! Тук всичко е ТРУДНО! И на Апостола му е било трудно 2Кор.11:23-28.. Аз съм бил много повече в трудове, безмерно в рани, повече в тъмници, и много пъти на умиране. Иудеите ми удариха пет пъти по четирийсет удара без един; три пъти са ме с тояги били, веднъж – с камъни, три пъти съм корабокрушение претърпял, нощ и ден съм прекарал в дълбинето морско; много пъти съм пътувал, бил съм в опасност от реки, в опасност от разбойници, в опасност от сънародници, в опасност от езичници, в опасност по градове, в опасност по пустини, в опасност по море, в опасност между лъжебратя, в труд и мъка, често в бдение, в глад и жажда, често в пост, на студ и в голота.Освен външните злополуки, прибавяха се всекидневните против мене нападения и грижата за всички църкви.
[quote name=“Г. Йорданов“]Разбира се, че всеки има нужда от подкрепа. И я имаме. В Църквата обаче подкрепата идва от Христос, а не от енорията. Ако енорията не те приема, прав им път, те да му мислят, а и насила хубост не става.Отношението на Христос към нас (всички грешници) е много добре изразено в Лука, гл. 7:36-50. Прочети.
Но няма как да искаш да бъдеш част от Църквата и едновременно с това да не се откажеш от порока си. Че и да искаш разбиране в това, подкрепа. Откажи се от греха, бори се с него с всички средства, моли се, и в това Църквата ще те подкрепи, Христос ще те покрепи.
ПРАВ ИМ път?Нали те са хората тук,които ни помагат о подкрепят?Ти какво,сам ли ще се справяш?Отшелник ли ще ставаш?И не мога да разбера защо е този тон и от къде знаеш кой се е отказал и кой-не?Особено когато не искаш да осъзнаеш греха или не можеш….просто подкрепа имаме нужда от жив човек насреща..не може да кажеш тва и тва много е просто и точка