За предимството и достойнствата на девството



БЛИЗКИ ТЕМИ:

9 коментара

  1. Morpheus каза:

    Mисля, че въпросъ:т за греховната валидност на извънбрачните връзки тряба сериозно да бъде преразгледан от Църквата. Да не забравяме, че цитатът от Коринтяни, в статията, идва от време, което е много по разлчино от нашето. Младите жени практически не са имали права за избор на съпруг, като на такъв избор се е гледало най-често като средство за оцеляване. В днешно време, кое е по-голямото зло? Поддържането на една връзка в извънбрачни отношения за да може двата индивида да се опознаят и да си дадът ясна сметка за перспективите им в един съвместен брачен живот, или сляпото незабавно влизане в брак и всички последици от връзката на хора, неуспели да се опознаят достатъчно добре за да поддържат една такава връзка ? Мисля, че отговорът е ясен. По отношение на девството няма, разбира се, нищо лошо. Но да не забравяме:
    “ 11 (Обаче, нито жената е без мъжа, нито мъжът без жената, в Господа;
    12 защото, както жената е от мъжа, така и мъжът е чрез жената; а всичко е от Бога). (1 Коринтяни 11)

  2. blagoi boichev каза:

    Много хубава статия, но все пак не отговаря на един много важен въпрос, касаещ съвременния човек и най-вече младите хора: какво е предимството да запазиш девството си преди брака? От статията излиза, че ако си решил да запазиш девството си, то е за цял живот. Да, това е прекрасно и аз се съгласявам с автора, но не ми дава отговор, защо трябва да запазя девството си до брака, защо трябва да вляза в брака девствен? Може би това не е било тема на статията, но все пак е интересно да се поразсъждава

  3. georgiii каза:

    Брате, малко едностранчиво ми се вижда. Защо православните свещеници трябва да се женени. Това компромис ли е? Съществуват доста канонични правила казващи, че онези, които твърдят, че общението между мъж и жена е зло да бъдат низвергнати. Не трябва да се задълбочава разделението между девстеници и брачни. Такова разделение има и то е неправилно. Посочи ми колко от словата хвалещи девството са написани от брачни хора. В случая трябва да се обръща внимание на съборната санкция по въпроса, а не на различните мнения на отците, колкото и да съвпадат с избрания от нас път. Бъди здрав!

  4. Morpheus каза:

    Мисля, че въпросът за греховната валидност на извънбрачните връзки тряба сериозно да бъде преразгледан от Църквата. Да не забравяме, че цитатът от Коринтяни, в статията, идва от време, което е много по разлчино от нашето. Младите жени практически не са имали права за избор на съпруг, като на такъв избор се е гледало най-често като средство за оцеляване. В днешно време, кое е по-голямото зло? Поддържането на една връзка в извънбрачни отношения за да може двата индивида да се опознаят и да си дадът ясна сметка за перспективите им в един съвместен брачен живот, или сляпото незабавно влизане в брак и всички последици от връзката на хора, неуспели да се опознаят достатъчно добре за да поддържат една такава връзка ? Мисля, че отговорът е ясен. По отношение на девството няма, разбира се, нищо лошо. Но да не забравяме: “ 11 (Обаче, нито жената е без мъжа, нито мъжът без жената, в Господа;
    12 защото, както жената е от мъжа, така и мъжът е чрез жената; а всичко е от Бога). (1 Коринтяни 11)

  5. Станиславов каза:

    Поздрави за чудесния материал, показващ превъзходството на безбрачния над брачния живот!
    Единственото, което не мога да възприема е самото присъствие на „православния“ подвижник Софроний (Сахаров) сред светите Апостоли и светите Отци!
    Препоръчвам на коментиралите преди мен, да се съобразяват и покоряват на учението на светата Православна Църква и на нейните свети отци! Нека всеки от нас се заеме с реформиране на себе си, като изхвърли ветхия греховен човек. А с реформи и нововъведения в църквата се „славят“ други общества – католиците, протестантите и пр., с които светата Православна Църква е скъсала отдавна!
    Да бъдем Православни и на дело!

    Поздрави!

  6. petar banchev каза:

    Братя, нещата са пределно ясни: бракът и сексуалните отношения между мъжът и жената вътре в брака са нещо нормално и благословено от Бога. Всякакви други интимни отношения извън брака се определят от Църквата с две понятия: блудство или прелюбодейство. Толкоз! Това че съвременният човек е до толкова привикнал към греха и е с „жигосана съвест“, както казва св. ап. Павел, не го оправдава и не може да обезсили онова, което Църквата проповядва и говори вече две хилядолетия: „Небе и земя ще премине, ала думите Ми няма да преминат“ (Мат. 24: 35).

  7. petar banchev каза:

    Статията е контрапункт на онова, което се наблюдава днес като практика и тенденции в съвременното, т.нар. „цивилизовано“ общество: сексуални връзки преди или извън брака, живот на „семейни начала“ и т.н. Нима днес не се гледа на девството като на някаква отживелица и безсмислица?! Нима хората, избрали тоя път за известно време (до сключване на църковен брак) или за цял живот, не биват подлагани на осмиване и подигравки?!
    Съгласен съм, че статията е твърде кратка и не обхваща в пълнота всички аспекти на обсъждания проблем, но, съгласете се, че това е все пак една статия, а не докторска дисертация!

  8. georgiii каза:

    [quote name=“Станиславов“]Поздрави за чудесния материал, показващ превъзходството на безбрачния над брачния живот!
    Единственото, което не мога да възприема е самото присъствие на „православния“ подвижник Софроний (Сахаров) сред светите Апостоли и светите Отци!
    Препоръчвам на коментиралите преди мен, да се съобразяват и покоряват на учението на светата Православна Църква и на нейните свети отци! Нека всеки от нас се заеме с реформиране на себе си, като изхвърли ветхия греховен човек. А с реформи и нововъведения в църквата се „славят“ други общества – католиците, протестантите и пр., с които светата Православна Църква е скъсала отдавна!
    Да бъдем Православни и на дело!

    Поздрави![/quote]

    Брате, кой казва кой е православен? Ти ли? Предполагам, че твърдиш същото и за св. Силуан Атонски.

  9. Станиславов каза:

    Каноните и правилата на светата Православна Църква казват кой е Православен и кой не! Нито Вие, нито пък аз имаме това право! Във всеки случай модернистите-икуменисти не могат да бъдат Православни, защото те са еретици и разколници!
    Поздрави!

Споделете в социалните мрежи