Международна среща на монаси и монахини се проведе в Рилския манастир



От 13 до 18 юли в хотела на Рилския манастир „Царев връх” се проведе 33-та среща на монасите и монахините от Европа. Темата на срещата бе: „Животът в Христос – предизвикателство и надежда”. Тя бе организирана от Международния междухристиянски съюз на монасите и монахините. В срещата взеха участие духовници и богослови от цяла Европа.

Проф. Иван Желев от Богословския факултет на Софийския университет и йеродякон Петър Граматиков от Пловдив изнесоха доклади от българска страна. 
Свои доклади представиха и двама архиереи на Цариградската вселенска патриаршия – Естонският митрополит Стефан и Синопският епископ Атинагор, викарий на митрополита на тази патриаршия за Белгия Пантелеймон.

Поздравителни адреси до участниците изпратиха Всесветейшия Вселенски патриарх Вартоломей, Симеон Сакс-Кобургготски, кардинал Валтер Каспер, доскорошен председател на Папския съвет за насърчаване на християнското единство, и кардинал Франк Роде, префект на Конгрегацията за подвижнически живот.

Международният междухристиянски съюз на монасите и монахините е създаден през 1970 г. На всеки две години той организира свои срещи в някоя европейска държава. Монахини, монаси и миряни от различни християнски традиции и националности се срещат през юли за една седмица и обсъждат теми, свързани с монашеския живот и християнската вяра.

Щом сте вече тук…

Разчитаме на вашите дарения, за да поддържаме този сайт. За високото качество на материалите, които публикуваме тук, нашите сътрудници – преводачи, автори, редактори – заслужават справедливо заплащане за труда си. Можете да проследите актуалното състояние на даренията към всички програми и кампании на фондация „Покров Богородичен“ за текущата година от този линк >>>

Ако желаете да бъдете част от усилията на екипа да развиваме и поддържаме сайта, можете да станете редовен дарител на Православие.БГ в платформата Patreon >>>

Подкрепете сайта

лв.
Select Payment Method
Personal Info

Credit Card Info
This is a secure SSL encrypted payment.

Donation Total: 10,00 лв.

Следвайте ни
  
  
   

Може да харесате още...

12 Отговори

  1. Йово каза:

    Те това е икуменизм в действие.Обсъждали били християнската вяра. 😮 А дали обсъждат коя е истинската Християнска вяра и коя-еретическата?!!!!!

  2. Има некои съображения за монашеския живот, както обичаше да казва другаря Тодор Живков. Първо, до каква степен монасите са се поучили от опита на комунизма, който Европа не познава и когато беше забранено дори да се живее отшелнически. Второ, до каква степен Църквата има принос в изграждането на монаха, при условие, че Държавата и светските организации подготвят кадрите Й безплатно-БПЦ не е ли техен морален и материален длъжник? Верно, ние дължим всичко на Бога, но доколко Бог е в БПЦ? Трето, къде е братолюбието, милостта, щедростта, благотворителността на монашеското съсловие, характерни за миналото. Четвърто, какво е състоянието на грамотността на монашеското съсловие и каква е богословската му продукция, сравнено с европейското монашество. Животът по Христа освен богопочитание е и човеколюбие в действие – има ли го в бг-манастирите?
    http://www.bg-history.info/5201/Edin-aspekt-na-sushtinata-na-bulgarskiia-vupros-v-istoriiata-Kum-filosofiiata-na-bulgarskata-istoriia.html

  3. Другите съображения са доколко манстирите са духовни центрове? Както и доколко те се грижат за нуждаещите се хора, защото от станалата известна история на манастирите в България през последните 20 години за тях е характерно, че те са селскостопански централи и културно-исторически аткрациони,свързани с икономическата логика на религиозния и културния туризъм, привличащи туристи с източна екзотика и ритуална тайнственост, а не християнски поклонници с проповед, богословие, грамотна продукция и т.н. Вкъщи имам едно Евангелие на старо гръцки и латински, където всяка една дума в Новия завет е посочена с различните й форми на употреба от известните до ХV век евангелски ръкописи. То е издание на един католически манастир във Вестфалия, Германия. Интересно ми е кога съвременен български манастир ще направи такова издание на гръцки, латински, славянобългарски и новобългарски език, та да видим какво е състоянието на евангелското повествувание в българските, уж чисто православни условия?

  4. Напоследък ме вълнува въпроса за корените на българския комунизъм и неговите нашенски източници. Заедно с това ме вълнуват и два сериозни въпроса. Първият е доколко БПЦ пази духа и същината на православието, а не се опитва да запази културните параметри и интерпретационната среда на отминали исторически епохи, когато Църквата, въпреки нейната нравствено-волева, интелектуална и познавателна подготовка заради връзките си със силните на деня е била все и вся в живота на човека. Вторият е доколко е възможно, с оглед параметрите на културната нагласа на българите и номинираните за представители на православието в български и международен аспект да се върви към един православен комунизъм, в който мястото на БКП с всичките й цивилизационни и хуманни недъзи да се заеме от Църквата, която позовавайки се на идеята за общо свято народно дело,на изключителност на авторското право на идеята за Бога,на интерпретации на историята и литературата да води българите в лоното на московски интернационал

  5. Сериозният аргумент да бъдем православни не е историята, нито националното единство, нито запазване на устоите на традиционния християнски морал в обществото, нито познавателната и богословска продукция на Църквата, нито наставленията на св.отци, които не знаят нищо за Революцията и атеизма и така не могат да ни помогнат в настоящето, а живата актуална връзка между представителите на православието и Бога. Ако те могат да издействат от Бога даяния за хората, ако посредством техните слова и дела Бог се намесва с живота на хората,ако могат да правят предсказания и тълкувания за съдбата на човека и нацията, ако разпознават Божиите дарби и насочват човека към реализиране на талантите, дадени му от Бога за да се изпълни казаното в свещените текстове на вярата, то тогава ние сме православни. Иначе има литература, има хора с по-голям житейски, духовен и страдалчески опит от известните православни представители у нас и има светска алтернатива, която поощрява хуманността и то много удачно.

  6. Georgi Stanchev Purlikov каза:

    От гледна точка на икуменизма, може да има известни притеснения (надявам се, че не са били в молитвено общение), но от гледна точка на братолюбието и гостоприемството, пък и от чисто възпитание, трябваше да има някакъв християнски благопожелателен адрес от Светия Синод…

  7. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Класическа музика от Италия (еретическа страна, ама хайде, ще си затворим очите, но не и ушите):

    http://www.circuitomarconi.com/pop.html

  8. След 17 години поддръжка на православието по идеалистични съображения, след десетки публикации на религиозна тематика, които не са ми платени, след десетки участия в медийни изяви, след поклонническа дейност и живот в крайна аскеза според нормите и уставите на православието, смятам да се наям с католическа пица, да се напия с протестантска бира, да си платя секс за 60 лева с циганка и да си нося фланелката на рокдинозаврите АСДС. Въобще както навремето правех напук на БКП чрез всички средства, които ценза ми дава, превъзнасяйки мистично Запада и четейки философски текстове предимно от западен произход, така сега смятам да правя напук на БПЦ и идеологията и пропагандата на православието. От културно-историческа гледна точка неправдите и зулумите на БКП сега се повтарят от БПЦ, която както и БКП няма хуманност, чувство за истина, справедливост, чест и достойноство, а има чувство за власт и пари като избрана свише надзаконова общност, на която никой не може да й държи сметка.

  9. От гледна точка на българския културен разпознавателен опит на явленията на битието може да се каже, че има общи места между битността на БКП и БПЦ с оглед правомерния интерпретативен анализ на известните факти. Кое е общото? Това е византинизмът на БКП и БПЦ. БКП разработва българите психологически и интелектуално за да работят безъвъзмездно за светлото бъдеще. БПЦ разработва българите с идеята за Небесното Царство, също така безплатно както БКП. И БКП и БПЦ твърдят че са народни, а прокарват интернационализъм, командван от Москва като внасят чужда културна продукция. Собствеността на БКП и БПЦ по законова норма са народни, но с тях разполага неограничено и без да му се държи сметка избрано командно малцинство, което финансира свои хора. Честният човек и идеалиста и при БКП и БПЦ са използвани нечестиво и по рационална сметка. И двете роптаят против идеологическия враг, но ползват негови разработки в областта на човешкото познание. И двете ги е страх от науката и ценза. И т.н.

  10. Ф.Николов каза:

    Уважаеми господине, позволявам си да ви дам съвет. Тъй като самовластието и тираничната власт са се обединили в бпц, и самият принцип на избор е неефективен поради липсата на кадри и заради нивото на голяма част от членската маса-миряните, не ви остава нищо друго освен да се трудите на междуличностната нива, вместо да разчитате на генерални концепции за промяна. Ако вярвате в целесъобразността на възгледите си, които сте изразил, то при всички положения от тях би имало смисъл ако с един замах сам не ги анихилирате; но да мислите, че всички трябва да се съобразяват с всяка ваша гледна точка, която трябва да разтърси църковното статукво е нереалистично. Въпреки доста сходства в организационен план, все пак не всички вярващи християни са с комунистически манталитет. При комунистите и членската маса и номенклатурата са на отчайващо просташко ниво, така че вие трябва да сте доволени и от малкото поддържащи ви събратя по вяра, това е по-добре от колкото нищо.

  11. alithini каза:

    Забележете, че събитието няма благословението на Синодалните архиереи на БПЦ! То е неофициално събрание и няма църковна легалност.

  12. alithini каза:

    Администраторът на сайта явно влиза в противоречие с изискванията си за коментари. Ако ги спазваше, не би следвало да се публикуват горните хули по адрес на бпц. Ама то „злите старчета“ нали няма да ни придирят, а само си се молят там… нека ние се посмеем… и похулим… и поплюем… во главе с гуратата ни – проф. желев димитров и т. н. …