Трябва ли да се забранят абортите у нас?


Източник: БТВ

Трябва ли да се забранят абортите у нас? И убийство ли е премахването на плода от утробата на майката? Това обсъждаха на 8 март в предаването "Тази сутрин" по bTV, представители на науката и на православната църква.

Да се забранят със закон абортите у нас призова преди дни сливенският свещеник отец Евгений Янакиев. И беше подкрепен от своя брат – отец Силвестър.

Преди да призове за забрана на абортите, отец Янакиев е отлъчил от църквата гинеколожка, която му се е изповядала, че прави аборти в работата си.

У нас абортите са легализирани през 1956 година. Ако една майка реши да направи аборт, то лекарите препоръчват да е до третия месец след зачеването на плода. После става опасно за нея.

В четири европейски държави, в които католическата църква има силно влияние – Ирландия, Португалия, Полша и Малта, жените по закон нямат право да прекъснат бременността си преждевременно.

В Португалия бременността може да се прекратява само в случаи на изнасилване, увреден плод или ако здравето на майката е застрашено. Ако жена престъпи забраната, не само тя, но и лекарят отиват в затвора за три години.

Доброволното прекъсване на бременността се наказва и в Полша с две години затвор. Изключение са случаите на изнасилване, кръвосмешение, опасност за живота на майката или неизлечими малформации на ембриона.

По инициатива на дясната партия – Лига на полските семейства, миналата седмица комисия препоръча в полската конституция да се впише текст за "защитата на живота от момента на зачеването". Според феминистките организации, такъв текст ще доведе до пълна забрана на абортите.

Щом сте вече тук…

Разчитаме на вашите дарения, за да поддържаме този сайт. За високото качество на материалите, които публикуваме тук, нашите сътрудници – преводачи, автори, редактори – заслужават справедливо заплащане за труда си. Можете да проследите актуалното състояние на даренията към всички програми и кампании на фондация „Покров Богородичен“ за текущата година от този линк >>>

Ако желаете да бъдете част от усилията на екипа да развиваме и поддържаме сайта, можете да станете редовен дарител на Православие.БГ в платформата Patreon >>>

Подкрепете сайта

лв.
Select Payment Method
Personal Info

Credit Card Info
This is a secure SSL encrypted payment.

Donation Total: 10,00 лв.

Следвайте ни
  
  
   

Може да харесате още...

6 Отговори

  1. Лъчезар каза:

    „Преди да те образувам в утробата, Аз те познах, и преди да излезеш из утробата, осветих те:поставих те пророк за народите“(Иер.1:5)

  2. Blackwolf каза:

    Всеки може да има някаква позиция от гледна точка на споделяния от него морал, но България е светска държава, което означава, че хората имат свобода да избират разрешеното от закона.

  3. 100 каза:

    Така е, България е светска държава. Никой не го оспорва. Законите сумират моралните норми на едно общество. Журналистите пък веднага заговориха за политико-законодателната страна на проблема (защото така са свикнали). И точно защото Парламентът е този, който може да „забрани“, отговорът на въпроса е предрешен. Независимо от това обаче какво и кога ще отсъди законодателят, Църквата би трябвало да говори. Държавата може да е светска, може да е и антихристиянска, но нищо не пречи на Църквата да казва на своите: „след като убиваш за пари (защото според нас го правиш), не можеш да се причастяваш, докато не спреш и не се промениш“. Ако някой иска да бъде християнин, не бива да съучаства в подобен грях. Така постъпи Църквата в Сърбия малко след косовската демографско катастрофа. Патриархът призова свещениците да не допускат до причастие лекари и акушери, които извършват аборти. Така всеки е свободен да постъпва според съвестта си. Но трябва да има ясни ориентири. Нали знаете, „Ако не бях дошъл и не бях им говорил, грях не щяха да имат; а сега нямат извинение за греха си“…

  4. protopsalta каза:

    Ако плодът в утробата на майката е увреден,
    разбира се че трябва да бъде премахнат,напротив БПЦ,отдавна е на мнение,че абортите с цел премахване на увреденият плод в утробата на майката е нещо
    добро и едва ли някой от цър.клир ще се възпротиви на това ми мнение.

  5. Владислав каза:

    Не е „плодът“, а „детето“. И не е „премахнат“, а „убито“. И не „увреден“, а „болен“ или „недъгав“.
    Не само ще се възпротиви, но и ще ви накаже, драги protopsalta, ако настоявате на това си мнение и не се покаете. Защото Църквата не прави разлика между възрастния и детето, па било то и на няколко месеца само – т.е., още неродено. Ако за възрастен не можем да твърдим фашистки неща – че недъгавите и болните хора (деца) трябва да бъдат убивани, защото ще са в тежест на обществото и на родителите и ще замърсяват генофонда на нацията – точно така не можем да говорим подобни неща и за неродените деца.
    Тежко е да се отгледа дете без ръчичка, или по друг начин много болно. Но Църквата не бяга по този безбожен ли, езически ли, демонски ли – не зная – начин от страданието. Ние не се боим от болката, драги, ние се спасяваме чрез нея. Нищо, пак повтарям – нищо не може да оправдае едно убийство. Никоя евтаназия и никой аборт няма да бъдат одобрени от Църквата; освен, ако междувременно тя вече не е престанала да бъде Тяло Христово.

  6. getan каза:

    Ако плодьт е увреден,мисля 4е не бива да се премахва,а родителите да пристьпят кьм покаяние.4рез грийжите за недьгавото си дете,те ще се спасят.И нека не забравяме 4е заради минали родителски или прародителски грехове,детето е недьгаво.Подобно убийство би породило по-ужасни последици.