Забрана за черногорските разколници да влизат в църкви на СПЦ в Черна Гора


Източник: СПЦ

Основният съд в град Бар, Черна гора, е издал решение, с което се забранява на самозвания глава на непризнатата Черногорска православна църква (ЧПЦ) Михаил (Мираш Дедеич) да нахлува в църквите и да възпрепятства свещениците от Черногорско-Приморската митрополия на Сръбската православна църква.

Решението е обявено от съдията на Основния съд в Бар Веселин Шчепанович въз основа на жалбата на Черногорско-Приморската митрополия срещу Мираш Дедеич за нападението на църквата на остров Бешка в Шкодренското (Скадарското) езеро.

През февруари 2002 година Дедеич и привържениците му са се опитали да влязат със сила в църквите „Свети Георги” и „Света Богородица”, които по това време се ремонтират от Митрополията на СПЦ.

В решението, влязло в сила на 17 май, се казва, че „съденият Мираш Дедеич няма никаква документация и никога не е бил в притежание на споменатите църкви, а насила е влязъл в затворените помещения”.
Дедеич е бил задължен да изплати на Черногорско-Приморската митрополия със седалище в Цетинския манастир разходите по съдебното дело, възлизащи на 2197 евро.

Превод: Екатерина Крумова

Щом сте вече тук…

Разчитаме на вашите дарения, за да поддържаме този сайт. За високото качество на материалите, които публикуваме тук, нашите сътрудници – преводачи, автори, редактори – заслужават справедливо заплащане за труда си. Можете да проследите актуалното състояние на даренията към всички програми и кампании на фондация „Покров Богородичен“ за текущата година от този линк >>>

Ако желаете да бъдете част от усилията на екипа да развиваме и поддържаме сайта, можете да станете редовен дарител на Православие.БГ в платформата Patreon >>>

Подкрепете сайта

лв.
Select Payment Method
Personal Info

Credit Card Info
This is a secure SSL encrypted payment.

Donation Total: 10,00 лв.

Следвайте ни
  
  
   

Може да харесате още...

1 Отговор

  1. faf каза:

    Прави ми впечатление че никой не се осмелява да прави коментари над подобни статии тук.Сигурно от църковно угодничество или „благочестие“. Във всички пост-комунистически страни има един и същ синдром на православна заболеваемост,а именно,кой духовен кръжец е по-симпатичен на управляващата върхушка.И въпроса се свързва само и единствено с това.А обикновения човек и неговото демократично желание са просто – майната му.Но черногорци имат право на своя независима национална Църква.Нали има една групичка от активисти в Църквата,които само това твърдят.А и църковната норма на -автокефалност съдържа точно тези елементи.А ако нямаме нужда от национална църква в което аз лично съм убеден,(защото Църквата е вселенска)то трябва да признаем правото само и единствено на Константинополският престол да има – Патриарх.Всъщност както е било в истинските векове на църковния живот.Но това е друг въпрос.По важно е че тези църковни групички угодничели на ком.режими( Павле-Сърбия,Максим-България,Алексий-Русия,Теоктист-Румъния)във време като това умело използваха сътрудничеството със режима за да се окопаят властово.Което не ги прави по обичани от народа.А властта която има пълнотата на гражданската власт се отнася към инакомислещите(демократично мислещи) с думите на Пилат: Незнаеш ли че имам власт да те пусна,ала и имам власт да те разпна.Но ми се струва че гражданските движения са по силни от страха и процесите вървят къв по-различна посока.В българия например хората започнаха да се осъзнават