Ще се срещнат ли католицизмът и православието?



Източник: Благовест-Инфо

Най-важното политическо събитие на миналата седмица – посещението на Владимир Путин в Италия и Гърция – беше не просто удачно делово пътешествие на руския президент. Освен практическите плодове на визитата (като дългоочакваното решение за строителството на руско-българско-гръцкия нефтопровод), Путиновата обиколка в Европа развенча множество привични стереотипи.

Например, стана ясно, че мнението на много западни политолози, според които след агресивната «мюнхенска реч» на Владимир Путин Русия неминуемо ще изпадне в международна изолация, се оказа мит. Визитата показа, че това, меко казано, не е така. Очевидно е, че например италианците се интересуват много повече от конкретните взаимноизгодни отношения с руснаците, отколкото от мътните проблеми на взаимоотношенията на Русия и САЩ. Визитата в Гърция беше още по-красноречива. Сключвайки нефтения договор с Москва, Гърция и България показаха, че европейските съседи на Русия са достатъчно разумни и самостоятелни, за да си сътрудничат с Русия, дори ако тези контакти не се одобряват от Съединените Щати.

Но в неотдавнашното посещение на Путин в Италия има и още един тънък подтекст. Религиозен. Срещата на руския президент и папата, която официално не беше свързана с някакви глобални последици, на дело може да се окаже историческа. Изглежда, че резултатите на преговорите, водени майчиния език на понтифекса – немски, правят съвсем реална възможната среща на патриарх Алексий Втори и папа Бенедикт.

Не е тайна, че католиците отдавна и упорито търсят среща на главите на Църквите-сестри, която ще символизира началото на дългоочакваното помирение на християнските конфесии. За папа Бенедикт дружбата с Православието е една от най-важните и трудноосъществими задачи на неговата земна мисия.

И желанията на папата са напълно разбираеми. Ролята и авторитетът на Православието в света продължава да расте. Изглежда, че Католическата църква искрено иска да се сдобие с доброжелателен партньор вместо с проблемен съсед.

През миналата седмица Католическата църква още веднъж демонстрира уважението си към Православието. Италианските власти направиха царски подарък на Московската патриаршия, връщайки й храмовия комплекс в град Бари. Ясно е, че без благословията на папата такъв дар нямаше да е възможен.

Алексий Втори има възможността да оцени дружеските жестове на католиците и да направи своята крачка напред. Крачка, която ще е твърде важна и историческа. И надеждите на папата за среща с руския патриарх могат да станат реалност още в най-близко бъдеще.

Превод: Андрей Романов

Щом сте вече тук…

Разчитаме на вашите дарения, за да поддържаме този сайт. За високото качество на материалите, които публикуваме тук, нашите сътрудници – преводачи, автори, редактори – заслужават справедливо заплащане за труда си. Можете да проследите актуалното състояние на даренията към всички програми и кампании на фондация „Покров Богородичен“ за текущата година от този линк >>>

Ако желаете да бъдете част от усилията на екипа да развиваме и поддържаме сайта, можете да станете редовен дарител на Православие.БГ в платформата Patreon >>>

Подкрепете сайта

лв.
Select Payment Method
Personal Info

Credit Card Info
This is a secure SSL encrypted payment.

Donation Total: 10,00 лв.

Следвайте ни
  
  
   

Може да харесате още...

37 Отговори

  1. Владислав каза:

    Поредната статия втренчена във все същата стара тема… Е хайде да се срещнем!… Пък, хайде и да вземем да се обединим… Ето, дадоха ни храма в Бари, дават ни мощи, толкова ни обичат и уважават… Нямаме вече търпение за следващата „крачка напред“.

    Кой каза, че нямало никаква връзка между това – чии пари те хранят и на кого служиш?

  2. izvor каза:

    Така, както са се срещнаха кардинал Шьонборн и митрополит Кирил, който Ви плаща заплатата:

    http://www.radiovaticana.org/bul/Articolo.asp?c=97924

  3. Владислав каза:

    Не се срамувам от своята епархия! Дано обаче всички да са така (макар, че се съмнявам). Има и хорица с мръсна съвест тук-там. Ще ги познаете по смутолевените оправдания, че те нищо лошо не били правели, напротив; а пък който им плащал бил просто глупак с голям чувал с пари; изобщо не знаел защо ги дава, нищо не искал насреща и изобщо – да се смееш ли, да вярваш ли. Моята съвест е чиста, или поне е лесна за чистене. Затова мога да се изповядам и да се причастя. Чудя се как се каят някои други хора, как пристъпват после?… Та те знаят много добре какво правят, не се разкайват ни най-малко и изобщо нямат намерение да спрат! Боже, помилуй!

  4. izvor каза:

    Предположенията се оказаха верни. От една целувате ръка и получавате заплата от моя стар приятел митрополит Кирил, а от друга, зад гърба му го дискредитирате, пълнейки ежедневно с антиикуменически и всякакъв друг спам този портал.

    Фрустрацията Ви е обяснима. Не можете да слугувате на двама господари – на антиикуменическия си патос и на митрополита, за който радио Ватикана говори с такива добри думи: “Впечатлението ми от кратките срещи бе, че Българската Православна Църква и по-специално митрополит Кирил, много добре усещат колко е важно единението между християните и по –специално с Католическата църква, особено в това преходно време. “Смятам, че най-важните стъпки в екуменическия процес са почивали винаги върху личните отношения. Това полича при Папа Йоан ХХІІІ, който пръв направи крачка към разведряването, както и приятелските отношения след Втория Ватикаски събоп с християвските църкви и най-вече с Православната. Тези приятелски отношения продължават и до днес и затова приех сърдечната покана на варнеския митрополит Кирил да посетя България с което да отвърна на визитата му във Виена”.

    Подайте си оставката господин двуличник mitev@mitropolia-varna.org Защото очевидно лъжете – или аудиторията на този сайт, или своя началник.

  5. Владислав каза:

    Уж митр. Кирил бил руски агент, прокарвал руска църк. политика. А как тогава е „икуменист“? Нали РПЦ категорично не е за икуменизма. Имал бил добри връзки в Гръцката църква. Но оттам уж го били изхвърлили за шпионство (със съдействието на църк. власти), защото защитавал българския манастир Зограф.
    Хора, вие си нямате и представа кой е митр. Кирил и каква е всъщност неговата вяра. Говорите ей-така, наизуст. Но това не е атака срещу мен, а срещу владиката; за това всеки повод е добър.
    Какво ви кара да мислите, че Радио Ватикана говори истини? Точно толкова е вярно, че митр. Кирил „добре усещал колко е важно единението… с Катол. църква“, колкото е вярно, че съдейки по банера, сайтът на Варн. и Великопр. митрополия e „партньор“ на Pravoslavie.bg. Всъщност медийната политика на този тук сайт не е в най-добрите интереси не само на нашата епархия, но и на Църквата. Но аз (Боже, утрепах се да го правя този банер,за да им го дам-но бях подведен) не мога вече да го махна. А те няма да го махнат, защото им е изгодно да парадират, че имат нещо общо с нашата митрополия и създават лъжливо впечатление за уж някаква подкрепа, сътрудничество и т.н. Да, само дето не е вярно. Вижте първо дали техният банер е на нашия сайт. Същото и там: не вярвате на нас, а на католиците- да? А те нямат никакъв интерес да манипулират общ.мнение, да извъртат и лъжат? О, свещена простота! Щях ли да си позволявам критики, ако бяха противни на Църквата?
    Но нищо- яжте каквото ви сервират. Да ви е сладко!

  6. Владислав каза:
  7. plamen каза:

    владиславе, не е хубаво, че подвеждаш хората по този точно начин. „манипулирайте, но правилно“ – имаше една такава книга на времето. дълго време нашият банер стоеше на главна страница на сайта на митрополията. явно си го махнал, твоя воля. но недей да смесваш собствените си отношения, мнения и убеждения с позицята на митрополията като институция. никога никой не е парадирал от страна на фондация покров богородичен с каквото и да е по отношение на варненска митрополия. когато от митрополията при нас са постъпвали качествени и смислени проекти, сме ги подкрепяли. когато сме имали нещо критично да кажем, сме го казвали. за никаква изгода нямаш основание да пишеш – просто не е вярно. отношенията ни с митрополията като институция и лично с митрополит Кирил датират много преди ти и сайтът на митрополията да се появят на хоризонта. ако си упълномощен да решаваш какви банери да слагаш на сайта на митрополията и съответно в какви сайтове да се появява банера на В&В-П митрополия, просто е можело да ми напишеш два реда – махнете нашия банер от православие.бг. дори няма нужда да обясняваш защо. банерът ти щеше да изчезне за секунди. едва сега разбирам, че си имал проблем с това. махам веднага банера. но за твое може би голямо съжаление, сътрудничеството на фондацията с митрополията нито мога да изтрия от историята, нито мога да го разглеждам като функция на присъствието на наш банер тук или там, или пък да те възприема като меродавен изразител на официална църковна позиция.

  8. iliana каза:

    точно това не бива да се прави – да се палят фитилите на митев да се изживява като институция:-). той е без това е откарал далече далече в тая посока.

    формулата „мы, говорим варненска митрополия, подразумеваем владислав митев…“, аз не я приемам категорично:-). ако владиката има желание да изрази отношение по въпроса, той ще намери начин да го направи. надали ядните писания на митев под разни новини в сайта са този начин…

    малко по сериозно; да не изглупяваме!… (както казваше лудият шапкар май беше) :-)))

  9. sunday driver каза:

    „Трябва да е чист българин бай Тотю Чушката, защото каквото и хубаво да правят останалите, той все ще застане отстрани и ще започне да критикува“…

  10. Владислав каза:

    Аз искам само да знам с чия благословия е сложен. Защото ако беше по желание на някой мой началник, той щеше да влезе във връзка с мен. Но във връзка с мен влезе лично ТИ и по твоя молба ти го пратих. Нещата останаха на ниско ниво. Сега, ако толкова държиш, свържи се с владиката и поискай официално да потвърди сътрудничеството на двата сайта, и си закачи банер (който обаче си направи сам) с пълното право и с БЛАГОСЛОВЕНИЕ. Но сътрудничество от моя страна няма да получиш, и ако искаш може да ми „издействаш“ уволнение, щом сте такива приятели с митрополит Кирил (когото Илияна обаче така злобно нападна без ничия благословия; и аз ще му напомня и това, преди да си отида).
    Ти паразитираш върху нашия митрополит и това „сътрудничество“ с него наистина датира отдавна и вероятно ще продължи дълго, след като аз изчезна от хоризонта. Но преди това ще се опитам пределно ясно да ти демонстрирам, че не можеш безнаказано да преминаваш елементарните граници на човешката (в т.ч. и християнската, ВЕРСКАТА) търпимост на хората. Аз съм преди всичко Христов, след това- член на православната Църква, верен на своя наставник и на владиката (т.е. и на моята епархия) и съм готов да си счупя гърба от работа за тях. Малко ме интересува какви мръсни игри се играят задкулисно в рамките на нечии политики. Докато съм тук уви, ще търпиш личната ми немеродавна позиция. Няма да ме уплашиш или стреснеш; прави каквото искаш! Най-добре би било да се разкаеш. Ще се помоля за теб, въпреки, че ми е трудно.

  11. andrey каза:

    Владиславе, защо смяташ, че политиката на нашия сайт е насочена срещу варненска митрополия, че дори и срещу Църквата? Защото не цензурираме информацията ли? Да, даваме трибуна на всички, в това число и на теб, ако искаш да се изкажеш. Не налагаме някаква „партийна линия“ на хората. Виждаш, че при тях е натрупана болка и недоволство от много неща в Църквата. Но това не е омраза срещу БПЦ, а – в повечето случаи – искрено желание нещата да се подобрят. Защо си толкова раздразнен? И без това православните сме шепа хора в тази страна 🙂 ,ако почнем и ние да воюваме помежду си, какво бъдеще ще имаме…

  12. iliana каза:

    владиславе, предупредих те че ще ти трия глупостите, когато не намериш ресурс да ги овладееш или обосноваваш. и ще го направя след малко, ако не видя ясен отговор.

    паразитът е организъм, който черпи от ресурсите на друг организъм; живее за негова сметка. доколкото разбирам твърдиш, че фондация покров черпи някакви духовни или материални ресурси от „вашия митрополит“ . да чуя съм нетърпелива с кой ресурс си послужихме до този момент…

    и не злоупотребявай плс с търпимостта в сайта към „личната ти немеродавна позиция“. от моя страна имаш еднозначна нетърпимост 🙂

  13. Владислав каза:

    Не за това, че не я цензурирате, а за това, че я подбирате тенденциозно, следвайки ясно видима политика. И най-малкото, подбирате я без любов към Църквата. А уж декларирате: ние имаме такива и такива цели… А първата цел е любовта към вашето семейство. Бъдете така „обективни“ и към майка си и баща си, ако имате съвест за това, както сте обективни към Църквата.
    Но авторските ви коментари не са просто „информация“. Направи си труда да видиш, откога датират моите уж „ядни писания“. Никак не изнасят те на Илиана, защото тя не може да се сдържа; явно Пламен е по-…дипломатичен. Затова и не можа да се сдържи да не си покаже рогата, и така да се види ясно кой кой е. И аз го видах, за което й благодаря. И вие би трябвало да сте й благодарни. Вече ми казаха с какъв страх сътрудничките на Пламен влизат при него. Явно има защо. Освободете се от страха си, хора, и вижте истината.
    Давате ми думата, но аз знам защо. Защото и това служи на идеята: „вижте колко сме добри и демократични!“ Не, не сте. Нищо не е такова, каквото изглежда. Но има само един „глупак“, който се изправи да ви го каже в очите.
    Мисля, че казах достатъчно засега.

  14. Владислав каза:

    Но гумата е в тебе – трий! Аз много добре знам какво ти е отношението. Няма нужда да ми го показваш.
    А за това как паразитирате – о, не финансово, разбира се. Засега само печелите доверие, помагате даже (с протестантските си пари) на разни мероприятия… Когато владиката е „непослушен“ – може даже да му покажете някой медиен мускул, така, за респект… После – пак финансиране на някой проект – я на наркоманите в Аспарухово, я анализ на прицърковните дейности ще му направите…
    Ще ти кажа само това: ако митрополит Кирил стане патриарх, тогава ще докопате и големите пари. Ясни податки за това вече има.
    Повече няма да ти кажа. Това е само да разбереш, че сте ми ясни, а другото засега ще си го пазя в ръкава.
    Ха-сега, изтрий ми постингите; но аз преди това ще се опитам да си ги копирам, за историята.

  15. plamen каза:

    банерът на православие.бг се появи първо при тебе, без да ми се обадиш. дали си искал благословия за това, си е твоя работа. аз те потърсих, за да ви върна жеста. отново – ако е трябвало някой да иска благословия за размяната на банери, това си бил ти. владиката няма да занимавам с банерни въпроси. сайтът ти има претенция да бъде институционален, не лично твой и партньорската ви политика е работа на митрополията. ако постъпи такова предложение от тяхна страна, ще бъде разгледано веднага. уволнение няма да ти издействам, бъди спокоен. не съм благословен с лични приятелства с нито един от епископите – за добро или за лошо.

    кой върху кого „паразитира“ е въпрос на гледна точка – при това болна гледна точка. „мръсните игри“ – също.

    имам си достатъчно друга работа, за да посветя времето си на това да те плаша и стряскам. ако си уплашен и стреснат от нещо, не ме набърквай, моля.

    разкаянието ми е личен въпрос, предпочитам да занимавам изповедника си с него; твоите мнения в случая са наистина немеродавни. дали ще се молиш за мен – това пък е лично твой въпрос и споделянето му пред широки аудитории не говори добре за тебе.

  16. andrey каза:

    Не съм забелязвал „сътрудничките на Пламен“ да „влизат в страх“ при него 🙂 Колкото за семейството ми – бих казал и там истината в очите, ако видя недостатъци и проблеми…

  17. iliana каза:

    отговорът ти е напълно задоволителен. мисля че повече няма какво да добавя :-).

  18. Владислав каза:

    Който е член на вашия духовен надзор (който надзор вие явно не зачитате за нищо). Това беше послушание, което изпълних. Оказа се, че той е говорил с вас – вие в замяна да сложите банер на списание „Среща“. Дотук – добре. Направих банер на „Среща“, изпратих го. Всичко приключи. Но после, изневиделица, ми се обади ти по телефона и поиска банер на самия сайт. Аз се учудих: защо, нали вече сме квит? Но приех тази велика „екстра“ от вас с радост, защото все още ви имах доверие. Сега това доверие е тотално унищожено. Благодарение на Илиана, за добро или лошо. Аз мисля – за добро, защото почнах да питам повече и разбрах това-онова. Нека да съм болен. Ще видим накрая. Да, сайтът е институционален, но всяка институция си има отговорник и той в случая съм аз. Ако ти прeчи институцията (сайта), ще трябва да се избавиш от мен, защото политиката му ще се определя от мен. Ако не ти пречи – още по-добре, въпросът е приключен. Толкова.
    П.П. Извинявай за личните забележки за духовни работи, трябваше да ти ги пратя отделно, но виждаш ли, така беше по-бързо, покрай другите неща. Грешка. Но нека само ТОВА да говори лошо за мен. Никога не съм твърдял, че съм нещо особено. Но има неща, които стоят над нас.

  19. Владислав каза:

    „Колкото за семейството ми – бих казал и там истината в очите, ако видя недостатъци и проблеми…“
    Да, и след това даже би написал ехиден и хулен коментар и би го провесил на улицата, за да се глумят странниците с майка ти и баща ти? Няма да го повярвам. Но за Цървата – може и така да направите. Всъщност, вече го правите.
    На КОГО би я казал тази истина? И ние така правим. С малки подробности, обаче.

  20. izvor каза:

    1. Съзависимият е ръководен от един или повече натрапчиви импулса.

    2. Съзависимият е вързан и често измъчван от начина, по който са били нещата в дисфункционалното семейство, от което произхожда.

    3.Самочувствието (и много често зрелостта) на съзависимия е изключително ниско.

    4. Съзависимият е сигурен, че неговото щастие зависи от другите.

    5. И точно обратното, съзависимият се чувства прекомерно отговорен за живота и проблемите на другите хора.

    6.Взаимоотношението на съзависимия с брачния му партньор (или друга важна личност) е помрачено от разрушителна, нестабилна липса на баланс между зависимост и съзависимост.

    7. Съзависимият е специалист по отричането и потискането.

    8. Съзависимият се тревожи за неща, които той или тя не може да промени и въпреки това се опитва.

    9. Животът на съзависимия е белязан от крайности.

    10. Съзависимият постоянно търси нещото, което не му достига или му липсва в живота.

  21. izvor каза:

    Господин владислав mitev@mitropolia-varna.org В първия си постинг не коментирам митрополит Кирил, а Вас и двуличното Ви поведение. Не си измивайте ръцете с него, моля!

    Ще илюстрирам думите си с този линк: http://mitropolia-varna.org/index.php?option=com_content&task=view&id=255&Itemid=54&date=2010-01-01

    Поставен е – както може да се очаква – лично от вас, с хубави снимки от посещението на кардинал Шьонборн във Варна по покана на митрополит Кирил – в катедралния храм и пленарната зала.

    Какво липсва ли? Вашите коментари под този про-икуменически материал, публикуван от Вас във Вашия сайт, за който, както скромно казвате: „политиката му ще се определя от мен“.

  22. Владислав каза:

    А на други пък нямам- колкото и да им е жал.
    Но мога да предполагам. Владиката се отнесе доста повърхностно към самата конференция. Никакво особено топло отношение или надежди за някакви „положителни“ резултати от конференцията, обещания за съвместни изяви, меморандуми, съглашения и т.н.- не даде. След приветствията си тръгна. Но на същинската конференция човекът, когото митр. Кирил остави за водещ беше брилянтният свещеник отец Василий. Той не допусна нито груб тон, нито остър спор, но и нито на милиметър не позволи да се отстъпи от православниото учение. Той прочете доклад, който тайно огорчи немците, те даже казаха: „пишете като Кураев…“ което е мн.добър знак за нас. След няколко жалки изблика на огорчение, че икуменизмът бил нападан от разни ми ти архимандрит-Серафими и по разни сайтове (religiabg.com) като всеерес (смешно ми беше)- нищо не постигнаха и си тръгнаха по живо – по здраво. Може би (хипотеза!) митр. Кирил ги е надхитрил, като е измъкнал от кардинал Шьонборн мощите, нужни за храма „Св. ап. Андрей“ и е трябвало да предложи в замяна нещо. Това е била конференцията, която не доведе до нищо. Накратко, нещата бяха под контрол и в сигурни ръце. Не ми се искаше много да отразявам тази среща, но нямаше как- много мащабна беше, а и това ми е работата. Няма нищо двулично в поведението ми. Това, което се публикува в една медия и постоянно, системно психологически промива главите на хората е много по-страшно от една реална среща, която беше… жалка.
    Е, доволен ли сте?

  23. Владислав каза:

    За него трябва да се работи всеки ден. Митр. Кирил е спечелил моето доверие и засега го има. Никой не е без грях или без грешка. Но съвсем не всеки е враг на Църквата. За мен моят владика НЕ Е. Не правете прибързани аналогии. Мислете повече. И питайте – ще ви се отговори.

  24. sunday driver каза:

    Значи, Путин като се среща с папата и тука го отразят – това е икуменизъм. Дядо владика като се среща с кардинал и го отразят – това е мащабна среща и няма как да не се отрази.

    Ако владиката е „надхитрил“ кардинала и „измъкнал“ нещо от него – това е добре, може значи така, един вид. Ама защо отричаме на Путин подобни способности, ей това не мога да разбера.

  25. Владислав каза:

    За малък град като Варна (не Москва, не даже София) една международна конференция е доста важна. Аз нямам избор- длъжен съм да си свърша работата. Не мога да не отида, да снимам и да напиша нещо- просто ми казват да го направя и го правя. Ако съм бил усърден, то аз така си работя по принцип. Купища снимки имам и по най-дребни поводи.
    Това не е като от масата информация за неща, случили се някъде по света да си избереш кое (и дали) да вземеш и да го пуснеш на първа страница. Там не си длъжен (!) да го правиш. От 2 теми с по десет материала от всяка (равен брой) може да подбереш 9 материала от първата тема и само 1 от втората. И може да го правиш системно. Кой ще те съди? Кой изобщо ще разбере? Ти си манипулаторът и царят.
    Точно тук идва проблемът: при такъв подбор информационната картина става изкривена. Тя вече може да манипулира читателя: да насажда впечатления, симпатии, надежди, навици… а оттам – и убеждения.
    Силно съм впечатлен от нереално високия (според мен) дял статии, които се публикуват, засягащи под една или друга форма темата за икуменизма. На друго място
    http://pravoslavie.bg/content/view/6583/202/
    съм казал защо това е толкова опасно.
    Нито естеството- едното са готови статии, а другото- репортерска работа; нито честотата на публикуване имат нещо общо. И най-вече нищо общо няма в ПРОПОРЦИИТЕ. Ако влезете в сайта на В.и ВП.митрополия ще намерите може би само един подобен материал (сложен без право на избор). Сред другите той се губи. Но далеч не е така ТУК!

  26. Владислав каза:

    С Путин, брат, аз си нямам проблем; той просто си гледа работата и няма претенции да е църковник. На владиката Кирил пък му имам ДОВЕРИЕ.
    Но на Фондацията и нейния сайт… Сещате се 🙂 – защото не аз пиша (за капак на странния си вкус) и самодейни злобни авторски анализи по адрес на владици.
    Затова не мога да не си казвам мнението. Колкото и да ме изкарва някой – било че съм психясал, било че съм глупав – аз си знам, че от това има полза. Има само една опасност – да придам имунитет. Защото съм твърде малък, за да стресна когото и да е; но от думите ми могат да бъдат направени изводи за в бъдеще. А опасно е, когато някои хора придобиват още опит.

  27. izvor каза:

    е мануполативен. Зад гърба на своя началник сте антиикуменист. Зад гърба на потребителите на този сайт, публикувате безкритично икуменически материали. Защото затова Ви плаща митръполитът,. Грозно и жалко.

  28. izvor каза:

    е мануполативен. Зад гърба на своя началник сте антиикуменист. Зад гърба на потребителите на този сайт, публикувате безкритично икуменически материали. Защото затова Ви плаща митръполитът, който казва, че онази конференция: „ще ни научи на трудното изкуство да общуваме помежду си без значение от вероизповеданието“.

    http://big.bg/modules/news/article.php?storyid=35191.

    Грозно и жалко – но не за него, а за Вас.

  29. izvor каза:

    към фондация Покров Богородичен също е зависимо от това дали имате изгода или не. Я се вижте:

    На 24-28 май 2006 в Кремиковци се проведе първият по рода си курс на тема „Въведение в създаването на web страници”, предназначен за работещите в прицърковни организации и енории на Българската православна църква.

    Организатор на обучението бе Фондация Покров Богородичен. В курса участваха представители от Великотърновска, Сливенска, Русенска, Варненска и Великопреславска епархии.

    Прот. Райко Василев – Великотърновска епархия, Инициатива за милосърдие
    Свещ. Михаил Хаджиев – Великотърновска епархия
    Антон Калчев – Сливенска епархия
    Боян Петков – Русенска епархия
    Венелин Попов – Русенска епархия
    Владислав Митев – Варненска и Великопреславска епархия
    Георги Долапчиев – Сливенска епархия
    Даниел Николов – Русенска епархия
    Кирил Вълчев – Сливенска епархия
    Марек Романов – Варненска и Великопреславска епархия
    Силвестра Ангелова – Русенска епархия

    http://pravoslavie.bg/content/view/2786/202/

    Сигурно Ви има и на снимката. Когато фондацията Ви е била от полза сте й имали доверие. Сега ни. Същото трябва да очаква и митрополитът от човек като Вас.

    Ако искате някой от тук нататък да ви вярва, подайте си оставката господин двуличник mitev@mitropolia-varna.org

  30. andrey каза:

    Владиславе, темата за икуменизма и съответните контакти присъства много силно в информационния фон. Аз съм публикувал доста материали по този въпрос и следователно съм един от „манипулаторите“, за които говориш 🙂 … Когато обаче се изказах критично за православно-католическите контакти, ти защити католиците. Малко си непоследователен 🙂
    Темата за икуменизма присъства ярко и в съвремието, и в съзнанието на православните хора, независимо дали с положителни или отрицателни емоции. Защо изкуствено да я избягваме? Точно това би било манипулация. Защо раздаваш с лека ръка такива обвинения? Уверявам те, никой тук не иска да манипулира никого. Отразяваме честно и доколко е по силите ни това, което става в православния свят и в България.

  31. andrey каза:

    Ти някак винаги си против обсъждането на по-остри, болезнени теми. Но има разлика между Православие БГ и сайта, на който ти си редактор. Не казвам нищо лошо за вашия сайт, но той е по-официален така да се каже, с по-премерена информация. Няма нищо лошо – това е официален сайт на една институция. Ние обаче сме свободна трибуна, даваме думата на всички и искаме да говорим за това, което вълнува хората. Не влагаме в това злоба. Иска ми се да вярвам, че ще го разбереш.

  32. Владислав каза:

    1) Темата за икуменизма „присъства“. Но вие се представяте за православна медия, а нямате силна православна позиция. Ако пък имате- тя не е ясно изразена- на разграничаване от безпринципните съглашателства. Същото беше и при скандала с нашия владика. Пак само „отразяване; има го навсякъде- има го и при нас“. Не, така не става! Ако сте православен сайт, трябва ви и православна позиция. А за капак, православна позиция ли взе Илиана по скандала? (Публично плюене по владика от друга епархия.) И искала публичен финансов отчет на Църквата (държавно заверен)! Първо аз искам такъв на „Покров“! Да видим кой плаща и къде отиват парите. Той официално няма православна легитимация и е с християнски занимания само по личната воля на Пламен. Той пръв да публикува паричните си потоци!
    Това ли е то православието- беззъбо към ересите, греховете на обществото (аборти, разврат…) и т.н., но зъбато, рогато и ноктато към Църквата? Мир с кого- със света? А война- с Църквата? Мирът идва от богообщението; не е външен– със света и с лъжата. Ние не сме в мир. Телесно сме най-мирните, но словесно сме въоръжени. Но някои си изпиляват меча, а си точат кинжала.

    2) Отн.“католиците“- винаги съм защитавал християните и съм бил против несправедливостите към тях. Те са ми мн. по-мили от мюсюлмани, антихристи, езичници и атеисти. Но не и техните ереси! За католицизма мога да кажа още много ужасии. Но твоят анализ не беше обективен и детайлно разработен. Критикувай- но честно; затова този пример не е удачен!

  33. Владислав каза:

    Грешиш! Точно напротив- аз съм за остротата, даже много (и ми личи)! Виж руските православни сайтове, виж нашите. Как може да става сравнение?! Да, аз отговарям за малко сайтче, при това официално. Мащабът е мн. различен. Сам съм, нямам много сили. Не мога да го превърна в бойно поле. Но от такива има остра нужда- за мисия, за свидетелство. Просто с едно УСЛОВИЕ- позицията им трябва да бъде истински православна. А кой ще определи това? Хора, окачени на картинка на стената, които не се намесват с нищо?
    Ако напр. (по мое мнение) Свилен Тутеков по-често имаше думата, много по-ясно щеше да бъде на всички какво е Църквата, какъв е нейният етос, откъде идва. Не казвам да пише- нека рецензира.
    А колко често се събира духовен съвет, за да обсъди политиката, да си каже забележките? И колко често се иска мнението на духовници за конкретни статии, преди да се пише по църковни въпроси? Впрочем, достатъчно е един път да се пропусне- и това мн.тежко да се забележи.

    Защо бягаш от критиката, а не ме питаш какво още мисля? Това ли е православната „демокрация”- всеки е свободен и независим индивид „с права” (напр. да пише коментари и статии), а църковно общение (в любов, на личности) – няма. Защо уважението към вярата на мюсюлманина май преобладава над това към човека от Църквата? (За митр. Кирил- да не говорим.) „Не влагаме злоба“?… Но аз видях друго. Моля те. Аз също не влагам, а коментарите ми бяха наречени „злобни“.

    Казано в стила на един брат– „това е друга Църква”, не моята.

  34. Владислав каза:

    Винаги съм си знаел, че някой ще ми натякне това, че съм завършил курс, организиран от „Покров“.
    Нека да ти кажа, че първо, по него време нямаше медийна война срещу Църквата, към която pravoslavie.bg да се присъедини и отношенията ни бяха повече от добри – даже чудесни! Виж коментара ми, колко съм бил доволен. Второ, тогава много неща не ми бяха известни и ми се струваше, че всичко е една идилия. И трето – ето това е един пример, как манипулативно се поставя човек в подчинено положение – като му се казва: „А не получи ли ти такива и такива блага от нас?“ Да, получих; благодаря за което. Но дали с право благодаря – Бог знае; защото зад делата стоят мотиви и средства, които Той най-добре познава, а те съвсем не са без значение. Някой ден ще бъде приложена тази тактика и към моя владика и ще бъде питан: „А ти не ползва ли протестантски пари за твоята епархия и тогава не ти ли беше добре?…“ – и той може да наведе глава, да замънка, да отстъпи… Да не дава Господ!
    Позицията ми е принципна. Няма да позволя да бъда манипулиран. Нищо не дължа на никого; но ако е така – да ми представи сметката! Няма да позволя да бъда воден за носа и изнудван чрез насаждане на фалшиво чувство за вина; не и аз. А за владиката – ще видим.

  35. Danine каза:

    Обръщам се към всички участници в „бележки под чертата“: това, което правите е АНТИСВИДЕТЕЛСТВО за Православието, на което,УЖ, толкова много държите! УЖ-то го предизвикахте самиет Вие.

  36. 100 каза:

    Точна оценка! Има сюжет дори за сериал – сапунен – с нюанси на мелодрама. Гняв, сълзи и … 🙂 вместо „Вашия коментар“ на събитие, отразено от всички православни СМИ.