Какво е отношението на БПЦ към врачките?


Какво е отношението на БПЦ към врачките и по-специално към Ванга и Вера Кочовска?


Отец Добромир Димитров:

Свещеното Писание говори еднозначно по повод всички врачки и магьосници.

В книга Второзаконие на Стария Завет четем: „не бива да се намира у тебе (такъв), който прекарва сина си или дъщеря си през огън, предсказвач, гадател, вражач, магьосник, омайник, ни който извиква духове, ни вълшебник, нито който пита мъртви; защото, всеки, който върши това, е гнусен пред Господа, и тъкмо поради тия гнусотии Господ, Бог твой, ги изгонва отпреде ти.» (Второзак. 18:12).

В книга Изход и Левит се вижда с каква жестокост са преследвани: „Врачка да се не оставя жива” (Изх. 22:18) и “ Ако мъж или жена извикват мъртъвци или врачуват, да бъдат умъртвени: с камъни да бъдат убити, кръвта им е върху тях” (Левит 21:27).

В книга Левит Бог нарежда: „Не яжте нищо с кръв, не врачувайте и не гадайте” и „Не се обръщайте към ония, които извикват мъртъвци, и при магьосници не ходете, и не се оставяйте да ви осквернят. Аз съм Господ, Бог ваш” (Левит 19:26, 31).

Дали всички тези екстрасенси, които имат Библията в своите офиси, са прочели тези текстове? Мисля, че не.

Има три основни гряха в древната Църква, които са отлъчвали човека от Църквата. Това са: убийството, блудството (прелюбодеянието) и отричането от Христос. Към последния са спадали и всички, които са се занимавали с магия, или които са прибягвали до нея. Грехът безспорно е много тежък.

За жалост днес мнозина християни в България не виждат нищо лошо в екстрасенсите. Дори самите те казват, че еди-коя си врачка им казала да отидат в храма да вземат светена вода, да запалят свещи пред три икони и т.н. Според тяхната логика те са добри, защото „познават” и кабинетите им са пълни с икони. Наистина някои познават, но с помощта на демоните.

Дори сега много често при нас свещениците идват хора, които искат „да им се чете” Киприянова или Василиева молитва за разваляне на магии и изгонване на зли духове, пратени от някоя врачка.

За жалост ние им прочитаме такива молитви, дори няколко пъти; бесовете ги оставят за малко и така потвърждаваме авторитета на врачката, защото човека си казва: „ами тази жена ми каза да отида и да ми се прочете това и това и ето сега съм по-добре”.

Мили братя и сестри в Христа и уважаеми свещеници, ако демоните наистина излизаха, чрез тези молитви, то бесовете, които са се вселили в тези врачки, щяха ли да ги пращат при нас, за да ги изгонваме? Разбира се, че не!

Истината за тези молитви е, че те са се чели в древната Църква над оглашените, т.е. над тия, които ще приемат св. Кръщение или над истински обладани, но молитвите всякога са свързани със св. Причастие. А често пъти идващите днес с молба за Киприянови или Василиеви молитви не се нуждаят от екзорсизъм, а от разговор, търпение, съпричастие и любов. Ако не им го дадем, остават при врачката.

Преди три години в една зимна вечер разтревожена жена позвъни на вратата ми и потърси свещеник. Когато отидох с нея, видях седемнадесет годишният й син гол в двора на храма. Когато го повиках, той се вкопчи в кръста на гърдите ми и завършихме нощта в Психодиспансера в Русе. Момчето беше ходило преди това на сеанси при една от най-известните врачки в България, която му отключи шизофрения. Също преди време в болницата открих една жена, която имаше три опита за самоубийство. Беше си рязала вените, беше се намушкала с шиш в корема, а последният й опит е скок от четвъртия етаж. След няколко разговора разбрах, че е ходила при екстрасенс, който сексуално се беше възползвал от нея. С това всичките й действия се обясняваха.

Ванга също беше една обладана и нещастна жена. Тя никога не е посъветвала човек да отиде на изповед и да се причасти, за да се спаси. Около нея имаше кръг от антропософи, мистици и всякакви окултно настроени хора.

Забележете, че в нейната църква няма богослужения, а е като мавзолей. Нейната наследница Кочовска върви по същия път.

Ако всички екстрасенси и врачки, енерготерапевти или както там си се определят, не се отвърнат от нечестивия си път, бъдещето им е ясно (вж. Откр. 21:8).

Твой в Христа:
О. Добромир

Щом сте вече тук…

Разчитаме на вашите дарения, за да поддържаме този сайт. За високото качество на материалите, които публикуваме тук, нашите сътрудници – преводачи, автори, редактори – заслужават справедливо заплащане за труда си. Можете да проследите актуалното състояние на даренията към всички програми и кампании на фондация „Покров Богородичен“ за текущата година от този линк >>>

Ако желаете да бъдете част от усилията на екипа да развиваме и поддържаме сайта, можете да станете редовен дарител на Православие.БГ в платформата Patreon >>>

Подкрепете сайта

лв.
Select Payment Method
Personal Info

Credit Card Info
This is a secure SSL encrypted payment.

Donation Total: 10,00 лв.

Следвайте ни
  
  
   

Може да харесате още...