Изложба за Никулден в Народното събрание
Експозицията е под патронажа на проф. Анелия Мингова, председател на парламентарната група на НДСВ.
Образи-символи от българския фолклор оживяват в двадесет експоната, "рамкирани" от художника на необичайно място, като по този начин "опредметяват" и обогатяват своята сакрална същност.
В дните на зимното слънцестоене, преди големия християнски празник Рождество Христово, художникът ни въвлича в своя разказ за светлината, като "канонизира" образите на Спасителя, Св. Никола, Св. Георги, Богородица и младенеца и др. в осем кръгли точила за месене на хляб. Това внушение, което Николай Маринов търси, не е случайно, защото във фолклора ни обредните пити са соларен символ на бъдещето.
Следващата "рамка", в която авторът изографисва своите светии, провокирани от фреските на Боянската църква, са капаците на старинни ракли от цял свят, съхранени из Пиринския край. И този избор на Маринов има своето логично обяснение, защото през вековете раклата си е извоювала мястото на пространство, в което поколенията са кътали своите най-съкровени духовни и материални ценности.
Съвременните измерения на корените ни Маринов открива и в осем декоративни живописни платна, създадени от нетрадиционен материал – чоп и калчища, в които на фона на багрите на българската черга, са вградени образите на чорапа – символ на топлината и пътищата, суровачката – олицетворяваща божественото дърво, превръщащо благословиите в действителност. Тези композиции са допълнени и с енергията и философията на прабългарските знаци на вечния кръговрат, изписани на всеки 5-ти и 10-ти каменен блок на древна Плиска. Знаци на времето, чието послание, според художника, е да пробудят мъдростта и виталността на корените на вечния български дух.
Освен в България, Николай Маринов е представял свои самостоятелни изложби в Германия, Полша, САЩ и Украйна.
Негови експонати са притежание на колекционери на изобразителното изкуство в Англия, Гърция , Испания Турция, Франция и др.