Има противоречия със Синода за въвеждане на религия в училище

Проф. Георги Бакалов заместник-ректор на Софийския университет "Св. Климент Охридски", който оглавява работната група на МОН за въвеждане на образование по религия, заяви, че има известни противоречия със Синода по въвеждането на тази дисциплина в средното образование. Бакалов сподели, че от Синода искат това да бъде въведено като вероучение.
Той не споделя този подход, а счита, че трябва да бъде въведена "История на религията" като културно и историечско познание, но по тези въпроси не може да не се съобразяваме и със Синода на православната църква, но дискусията продължава. Ще коментираме тези въпроси и в комисията към министъра на образованието, за да може децата да имат своя избор, а и най-важното е да се образоват.
Следвайте ни
„…през 1901г. Министерството на просвещението отхвърля искането на учителския събор да бъде отменено изучаването на вероучение в училищата, недоволните учители заявяват:
„Е, нека тогава, нали ние ще го преподаваме…” ..“
Всеки може да види от историята, какво се случва в следващите години.
децата разбирасе няма да искат таквоо нещо, защото няма да го знаят изобщо какво е. От кой да научат за него? От родителите си, или пък от Църквата?
Извинете ако натяквам песимистично мнение, но честно казано, не виждам от къде може да се научи нещо интересно за този предмет (от гледна точка на съвременните деца).
Nai vajnoto za dezata e da stanat dobri hora. Koito imat sposobnosti moje da stanat obrazovani dobri hora, a drugite prosto dobri hora. I za Bulgaria 6te e dobre i za tiah samite. Nai vajnoto za 4oveka e taka da jivee, 4e da moje sled smartta da se spasi, da nasledi Zarstvoto nebesno. G-n profesora iavno ne e naiasno sas sa6testvuvaneto na otvadnia sviat i s tova, 4e rano ili kasno vseki se izpravia pred Bojia sad. Jalko za nego, no o6te po-jalko e, 4e toi e ot onia, koito nito vlizat v Zarstvoto nebesno, nito puskat drugite…
Жалко е атеист да взема решения свързани с духовното развитие на човека.
Mai mesec biax na poseschtenie v Polsca.Tam ot 40 miliona naselenie okolo 1 se opredeliat kato pravoslavni!Predmeta“Religia“tam e zadaljitelen,kadeto ima 5 uchenika ot pravoslavni semeistva se naznachava uchitel da prepodava Pravoslavie!U nas kakvo e kadeto okolo 88%
se opredeliat pravoslavni!!!Triabva da vzemem ot edna katolicheska strana primer za prepodavane na pravoslavno verouchenie(imam predvid organizaciata v uchilischtata)!Na kade varvim ne znam?!
С цялото ми уважение към проф. Бакалов могада кажа, че историята на религията не означава вероучение. Докато учените глави (към които приналежи имоя милост) умуват дали да нарекат тази учебна дисциплина така или иначе децата ни деградират ужасно и тънат в неверие и заблуди. Дали хората н науката съзнават какви са наистина положителните и отрицателни страни на подобен избор и че той е в такъв един исторически момент наистина съдбовен.
С цялото си уважение към академичната общонст в България, мога да кажа, че да си историк не означава да си личност, изкушена от вярата. Защо тези неща се решават от светски личности, при положение че се касаят религиозни въпроси? Просто един светски авторитет, който примерно не познава религията и вярва избирателно в Бога, няма светоусещането на християнин и не може да вземе решение, което ще е адекватно на християнското знание. Нека поне веднъж се вслушат в авторитетите ни от духовенството и да мислят в полза на българщината и вярата.
Като толкова умуват поне да въведат в училище дисциплината като избирателна (по желание) и да дадат шанс на децата, които чувстват връзката си с Бога, да бъдат просветени!
Докато държавата и църквата се управляват от комунисти и ченгета НЕ Е ВЪЗМОЖНО да се изучава ВЕРОУЧЕНИЕ или РЕЛИГИЯ. На този тип държава и църква са им необходими прости и религиозно-невежи хора.
Библията казва, че хората на книгите тръгнали по лошия път – те били от рода на Каин, а тези от рода на Авел – скотовъдците, по прекия. Как ли да разбираме това! Само ще припомня, че много от светците не са били въобще грамотни! Разбира се, ние като хора на Христовата епоха не трябва да забравяме, че Христовото слово е проповедно-поучително, т.е жива реч и пасание