Трябва ли да се забранят абортите у нас?



Може да харесате още...

6 коментара

  1. Лъчезар каза:

    „Преди да те образувам в утробата, Аз те познах, и преди да излезеш из утробата, осветих те:поставих те пророк за народите“(Иер.1:5)

  2. Blackwolf каза:

    Всеки може да има някаква позиция от гледна точка на споделяния от него морал, но България е светска държава, което означава, че хората имат свобода да избират разрешеното от закона.

  3. 100 каза:

    Така е, България е светска държава. Никой не го оспорва. Законите сумират моралните норми на едно общество. Журналистите пък веднага заговориха за политико-законодателната страна на проблема (защото така са свикнали). И точно защото Парламентът е този, който може да „забрани“, отговорът на въпроса е предрешен. Независимо от това обаче какво и кога ще отсъди законодателят, Църквата би трябвало да говори. Държавата може да е светска, може да е и антихристиянска, но нищо не пречи на Църквата да казва на своите: „след като убиваш за пари (защото според нас го правиш), не можеш да се причастяваш, докато не спреш и не се промениш“. Ако някой иска да бъде християнин, не бива да съучаства в подобен грях. Така постъпи Църквата в Сърбия малко след косовската демографско катастрофа. Патриархът призова свещениците да не допускат до причастие лекари и акушери, които извършват аборти. Така всеки е свободен да постъпва според съвестта си. Но трябва да има ясни ориентири. Нали знаете, „Ако не бях дошъл и не бях им говорил, грях не щяха да имат; а сега нямат извинение за греха си“…

  4. protopsalta каза:

    Ако плодът в утробата на майката е увреден,
    разбира се че трябва да бъде премахнат,напротив БПЦ,отдавна е на мнение,че абортите с цел премахване на увреденият плод в утробата на майката е нещо
    добро и едва ли някой от цър.клир ще се възпротиви на това ми мнение.

  5. Владислав каза:

    Не е „плодът“, а „детето“. И не е „премахнат“, а „убито“. И не „увреден“, а „болен“ или „недъгав“.
    Не само ще се възпротиви, но и ще ви накаже, драги protopsalta, ако настоявате на това си мнение и не се покаете. Защото Църквата не прави разлика между възрастния и детето, па било то и на няколко месеца само – т.е., още неродено. Ако за възрастен не можем да твърдим фашистки неща – че недъгавите и болните хора (деца) трябва да бъдат убивани, защото ще са в тежест на обществото и на родителите и ще замърсяват генофонда на нацията – точно така не можем да говорим подобни неща и за неродените деца.
    Тежко е да се отгледа дете без ръчичка, или по друг начин много болно. Но Църквата не бяга по този безбожен ли, езически ли, демонски ли – не зная – начин от страданието. Ние не се боим от болката, драги, ние се спасяваме чрез нея. Нищо, пак повтарям – нищо не може да оправдае едно убийство. Никоя евтаназия и никой аборт няма да бъдат одобрени от Църквата; освен, ако междувременно тя вече не е престанала да бъде Тяло Христово.

  6. getan каза:

    Ако плодьт е увреден,мисля 4е не бива да се премахва,а родителите да пристьпят кьм покаяние.4рез грийжите за недьгавото си дете,те ще се спасят.И нека не забравяме 4е заради минали родителски или прародителски грехове,детето е недьгаво.Подобно убийство би породило по-ужасни последици.