Трябва ли да се забранят абортите у нас?

Трябва ли да се забранят абортите у нас? И убийство ли е премахването на плода от утробата на майката? Това обсъждаха на 8 март в предаването "Тази сутрин" по bTV, представители на науката и на православната църква.
Преди да призове за забрана на абортите, отец Янакиев е отлъчил от църквата гинеколожка, която му се е изповядала, че прави аборти в работата си.
У нас абортите са легализирани през 1956 година. Ако една майка реши да направи аборт, то лекарите препоръчват да е до третия месец след зачеването на плода. После става опасно за нея.
В четири европейски държави, в които католическата църква има силно влияние – Ирландия, Португалия, Полша и Малта, жените по закон нямат право да прекъснат бременността си преждевременно.
В Португалия бременността може да се прекратява само в случаи на изнасилване, увреден плод или ако здравето на майката е застрашено. Ако жена престъпи забраната, не само тя, но и лекарят отиват в затвора за три години.
Доброволното прекъсване на бременността се наказва и в Полша с две години затвор. Изключение са случаите на изнасилване, кръвосмешение, опасност за живота на майката или неизлечими малформации на ембриона.
По инициатива на дясната партия – Лига на полските семейства, миналата седмица комисия препоръча в полската конституция да се впише текст за "защитата на живота от момента на зачеването". Според феминистките организации, такъв текст ще доведе до пълна забрана на абортите.
„Преди да те образувам в утробата, Аз те познах, и преди да излезеш из утробата, осветих те:поставих те пророк за народите“(Иер.1:5)
Всеки може да има някаква позиция от гледна точка на споделяния от него морал, но България е светска държава, което означава, че хората имат свобода да избират разрешеното от закона.
Така е, България е светска държава. Никой не го оспорва. Законите сумират моралните норми на едно общество. Журналистите пък веднага заговориха за политико-законодателната страна на проблема (защото така са свикнали). И точно защото Парламентът е този, който може да „забрани“, отговорът на въпроса е предрешен. Независимо от това обаче какво и кога ще отсъди законодателят, Църквата би трябвало да говори. Държавата може да е светска, може да е и антихристиянска, но нищо не пречи на Църквата да казва на своите: „след като убиваш за пари (защото според нас го правиш), не можеш да се причастяваш, докато не спреш и не се промениш“. Ако някой иска да бъде християнин, не бива да съучаства в подобен грях. Така постъпи Църквата в Сърбия малко след косовската демографско катастрофа. Патриархът призова свещениците да не допускат до причастие лекари и акушери, които извършват аборти. Така всеки е свободен да постъпва според съвестта си. Но трябва да има ясни ориентири. Нали знаете, „Ако не бях дошъл и не бях им говорил, грях не щяха да имат; а сега нямат извинение за греха си“…
Ако плодът в утробата на майката е увреден,
разбира се че трябва да бъде премахнат,напротив БПЦ,отдавна е на мнение,че абортите с цел премахване на увреденият плод в утробата на майката е нещо
добро и едва ли някой от цър.клир ще се възпротиви на това ми мнение.
Не е „плодът“, а „детето“. И не е „премахнат“, а „убито“. И не „увреден“, а „болен“ или „недъгав“.
Не само ще се възпротиви, но и ще ви накаже, драги protopsalta, ако настоявате на това си мнение и не се покаете. Защото Църквата не прави разлика между възрастния и детето, па било то и на няколко месеца само – т.е., още неродено. Ако за възрастен не можем да твърдим фашистки неща – че недъгавите и болните хора (деца) трябва да бъдат убивани, защото ще са в тежест на обществото и на родителите и ще замърсяват генофонда на нацията – точно така не можем да говорим подобни неща и за неродените деца.
Тежко е да се отгледа дете без ръчичка, или по друг начин много болно. Но Църквата не бяга по този безбожен ли, езически ли, демонски ли – не зная – начин от страданието. Ние не се боим от болката, драги, ние се спасяваме чрез нея. Нищо, пак повтарям – нищо не може да оправдае едно убийство. Никоя евтаназия и никой аборт няма да бъдат одобрени от Църквата; освен, ако междувременно тя вече не е престанала да бъде Тяло Христово.
Ако плодьт е увреден,мисля 4е не бива да се премахва,а родителите да пристьпят кьм покаяние.4рез грийжите за недьгавото си дете,те ще се спасят.И нека не забравяме 4е заради минали родителски или прародителски грехове,детето е недьгаво.Подобно убийство би породило по-ужасни последици.