Поклонници от Бостън посрещнати от Вселенския патриарх



БЛИЗКИ ТЕМИ:

9 коментара

  1. ieromonah Ioan каза:

    „……някогашния катедрален храм на Източната църква“, що за глупост? Само един католишки мозък може да дойде до подобно мозъкозаключение. Отново тази простотия за първенството на Източния нов Рим. Това, че „Св.София“ е бил може би най-големия храм на изток, не го прави най-важния. Тези хора няма ли кой да им каже, за какво става въпрос изобщо в църквата Христова? Стига с това първенствуване!

  2. toshev2006 каза:

    Въртоглавеева пародия!

  3. humility каза:

    Ex 4e ubavaaaaaa celuvkaaaaa…. ohaaaa, i na men mi se razceluva izvednuj… Nazdrave:-)

  4. salahadin каза:

    Драги „правосвавни“, необяснима е злостта на едни вярващи православни християни към един наистина благ старец и духовен човек като Негово светейшество Вартоломей, който за БГ е направил само хубави неща, а БПЦ само му прави мръсотии през последните 10 г. Той дори не е отвърнал на непрекъснатите мизерии от страна на български владици и архимандрити.
    А „йеромонаха“, дето виси по интернетите, което му се забранява строго от който и да е манастирски типик, искам да го питам, от позицията си на какъв съди дали Св. София е била най-важен или не е била най-важен храм в Православния свят. От позицията на православен йеромонах, от позицията на византолог, историк, културолог? На какъв? Ако от позицията на историк, да нека поспорим за чисто културологичен феномен. Но при положение, че излизате в интернет с „Иеромонах Йоан“, първо си почетете типика на братството, а после съдете православни йерарси на други поместни църкви, защото да съдиш йерарх е опасно – това говори за сектантско мислене и за непризнаване на вселенския характер на Православието. А това вече си е ерес!

  5. ieromonah Ioan каза:

    По думите ти братко или сестро, се вижда веднага, че отдавна не си се причастявал. Обвиняваш ме, че вися в интернет и че това е забранено от монастирските устави, с което не мога да се съглася. Това просто не е вярно. Сложил си иеромонах в кавички, с което също ме обиждаш, защото аз съм иеромонах. Не си имал доблеста да си напишеш името, а си се регистрирал с мюсюлманско име, нека сега не обсъждаме кой е Салахадин, надявам се само да си научил за него от книгите, а не от филмите. Напиши си името, ако имаш малко доблест.
    Обвиняваш ме че съдя, а не си прочел, аз просто призовах да се спре с първенствуването, но предполагам, че ти в живота си свикнал винаги с лакти да си отстояваш позицията и даже не мога да ти се разсърдя. Причастявай се често и благия дух никога няма да те напусне.
    И представи си, ако не бях в интернет, как щеше иначе да ме обидиш?

  6. salahadin каза:

    Представи си, че съм сметнал, че наистина пише някой, който се представя за йеромонах, а не истински йеромонах, тъй като просто не ми е ясно как йерархическо лице ще се съмнява в достоверността на вековно установения ред по чест на различните поместни църкви, образуващи и изпълващи едната Православна Вселенска Църква. Най-малко от тебе очакваш да похулиш установения ред на Честта, предаден ни от Отците и Вселенските събори. Спомни си Халкидон, където Константинополският патриарх е обявен за първенствуващ заедно с Римския. Но казваме днес – Римският епископ е отпаднал от тоя порядък. Какво излиза тогава? Оспорваш вселенски събор? Помисли монаше! Та ти трябва да си за пример! Имаш вселенска отговорност!

  7. salahadin каза:

    Освен това, ти не ми отговори на въпроса, който зададох, а се почувства обиден. Не обиждам никого, само задавам въпрос, за да помислиш, преди да се хвърляш в такива теми! Името ми не е мюсюлманско, а арабско. А от коментар ти излиза, че мразиш и чужденците и друговерците. Не можеш ли да приемеш, че съм с арабски произход, но православен християнин. В онези земи Християнство има от времето на Спасителя! А тука от кой век? Кажи ми! Изобщо в мен се изгражда типичният образ на отец-националист. Нещо, което е не красиво.

  8. ieromonah Ioan каза:

    Този път ще започна отзад напред, че братко ти съвсем отиде в тъча и продължаваш с брадвата, а не с кръста. Отец-националист не мога да бъда и да искам(обаче аз не искам), защото моята община се състои основно от небългари. Казваш, че православие имало по арабските земи по-рано от българските, но разреши ми да не получавам комплекси от това, тя истинската права вяра няма земя и време. Аз братко израстнах в Австрия и въпреки това винаги си оставам чужденец, а да мразя някого не ми е присъщо(много смятат, че това е недостатък), виж друговерците не приемам, защото нашия Бог не търпи други бгове. Прочети акатиста на пресвета Богородица и ще се убедиш(виж Икос 6).

  9. ieromonah Ioan каза:

    И сега дати отговоря на най-важния за тебе въпрос, изказах мнение нито като византолог, нито като културолог, нито като историк, а като православен християнин на който му е омръзнало да слуша, как някои постоянно се кичат с титли, които им са дадени при определени политически и културно-обществени моменти. Това, че тези титли са признати от Св. събори, не защото са важни за Православието(иначе тия титли, ако си спомниш са ги носили и някои ересиарси), а за да има мир. Рим ли е по-важен от Константинопол или обратно ми е все тая, ако аз не обичам брата си и не живея по закона на Любовта, то напразно живея. От друга стана обаче не мога да допусна постоянно някой да се прави на важен и иска да определя какво да се прави, защото някой бил дал права по чест на неговите предшественици. Ти ми кажи може ли Патриярха на Константинопол да служи в някое българско село без благословението на местния епископ? И пак те моля да разсъдиш, първенствуването ли е по-важно или смирението? Причастявай се често. Бог да те благослови!

Споделете в социалните мрежи