Идейни системи за произхода на света



Може да харесате още...

6 Отговори

  1. Чудя се дали да пиша комнетари, при условие че имам горчивия опит от 20 годишна работа с медиите – давам на някои от тях материал, който повдига разни въпроси и изкзава разни идеи, материлът ми не го публикуват, а после друг автор развива идеята в него. Та така и с коментарите ми – пиша ги, а после БПЦ усвоява идеята безплатно по логиката, че е избрана от Бога и целият ресурс на нацията й се полага, че е направила много в историята и затова трябва да й се работи ангария, че е международно призната и затова трябва отново интернационално да я уважаваме, че се ползва с протекцията на влиятелни политици и бизнесмени и не подлежи на критака и анализ от страна на обикновените хора и т.н. общополитически конструкти на легитимизъм, който ни прави средновековни роби, защото твърдите православни в България не искат да пазят духа на вярата, а искат да върнат Средновековието с абсолютната неоспорима и ползваща държавна протикция сила на Църквата, която е праведна, дори когато съгрешава като БКП

  2. За книгата вяра и наука не мога да кажа нищо. Само ще отбележа, че българите не са развили свое философско направление, вероятно дължащо се на факта, че българите предпочитат директния контакт с Бога, имат пророци и тълкуватели на свещените текстове, в историята са ставали чудеса и знамения, които потвръждават Божията намеса в живота на хората и имат култ към тайнственото, което не може да се опише със средствата на разума. Отношението наука-вяра не е обаче в хипотезите и вярата за произхода на света и сътворението, а до каква степен доказаната, но наистина доказаната научна закономерност е единна в своята философия и логика с Божията воля. Защото ако всичко става по Божия воля, то тогава и законите на науката са Божии. Но стига толкова – имаме си исторична и велика БПЦ, която знае Божията воля и наука не й трябва.
    http://www.bg-history.info/5246/Koreni-na-protivorechieto-mezhdu–hristiianstvoto-i-marksizmut-prez-komunizma-v-Bulgariia-Kum-filosofiiata-na-bulgarskata-istoriia.html

  3. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Служба от църквата „Св. Димитър“ в Солун –
    http://full-of-grace-and-truth.blogspot.com/search/label/Videos

  4. Лъчо каза:

    Светът пропада с невероятно темпо! Още една държава разреши гей-бракове!

    http://www.dnevnik.bg/sviat/2010/07/15/933102_arjentina_razreshi_revoljucionno_gei_brakovete/

  5. ivan ivanov ivanov каза:

    chingis , писал си верни и нелицеприятни неща, които са табу за споменаване в църквата. За мен е особено отблъскващо това , че една християнска църква, която пропагандира чувството за грях , вина и смирение , в същото време не допуска дори критика за историческите си грешки и духовна немощ, вследствие на което превръща църквата в надъхана и безчувствена и лишена от съвест полупартийна структура, която използва за нецърковни интреси .
    Що се отнася до науката интересно е че пръвоночално научните закономерности сочат по-скоро към Божието присъствие в света.После Ламетри гони Бог именно защото вижда в света механизми, които обясняват всичко и правят Бога излишен. Откритието на ролята на случайността ,първоначално в квантовите процеси , кара учените отново да заговарят за Божие присъствие. Освен посочените се откриха и хаотични процеси. Твърди се , че законите на класическата наука са по-скоро изключение. Сега, като че ли има раздвоение в кои от тези процеси да се търси Божия намеса

  6. Веслецацвет каза:

    Да попитаме проф. Палюшев. Може пък, да ни даде задоволителен отговор, за науката и вярата!