Беседа за празника Въведение на Пренепорочната наша Владичица Богородица в Светая-Светих



Може да харесате още...

5 коментара

  1. Lakota каза:

    Но бих искал да попитам: От къде научаваме за това Въведение в Светая Светих?
    В Новия Завет подобно нещо не се описва.
    И щом приемаме за истина написаното в едно апокрифно (лъжовно) евангелие, защо не приемаме за истина написаното и в останалите апокрифни евангелия? Например, Евангелието на Тома (не „Детство Исусово“) си е много хубаво, защо не го приемем, не създадем иконографски цикъл по него и не го четем на деня на свети Тома?

  2. Дон Кихот каза:

    Това никога няма да стане, защото т.нар. Евангелие от Тома е в основата си гностическо. А протоевангелието на Яков, което също е от ІІ век, е писано от благочестив юдеохристиянски автор и не съдържа никаква ерес. Има апокрифи, които са част от православното предание. „Пастирът“ на Ерм някога се е чел в църквите заедно с Евангелията. Той апокриф ли е или не?

  3. Lakota каза:

    „протоевангелието“ не съдържа ерес, а съдържа ли историческа Истина?

  4. victory каза:

    Въпреки че със словата които си позволявам да напиша ,ще си навлека гнева на много от Вас : Всичко е едно .СТАР ,НОВ ЗАВЕТ НЯМА ,ЕВАНГЕЛИЕТО Е ЕДНО .Когато разпнаха ИСУС ХРИСТОС се раздира завесата. Премахва се приноса за ГРЯХ. Всички Пророци говорят едно и също“ЗАКОНА“ Това прави и ГОСПОД ИСУС ХРИСТОС.Това правят и учениците МУ .Успех желая на Всички Ви

  5. Дон Кихот каза:

    Хай! В името на Великия Дух ти известявам, че „Протоевангелието“ отразява по-скоро юдеохристиянското почитане на Дева Мария, което се налага в цялата църква след третия вселенски събор в Ефес през 431 г.