Чудото в нашия живот



Може да харесате още...

10 Отговори

  1. missi каза:

    но не писмата /било то и молитвени просби/ вършат чудеса,а Сам Бог върши чудеса.

  2. portos каза:

    ЦИТАТ:
    „но не писмата /било то и молитвени просби/ вършат чудеса,а Сам Бог върши чудеса.“

    Че то е ясно. Аз с друго впечтление от статията не останах.

  3. missi каза:

    Не се заяждайте излишно.
    Аз отправих забележка към предишното заглавие на статията и благодаря на редакторите ,че са го поправили.

  4. portos каза:

    Ахам… Добре. Съвсем не съм се заяждал. Честна дума. Не помня предното заглавие. Не съм обърнал внимание.

  5. prokimen каза:

    И аз се смутих и подразних от предишното езическо заглавие, което граничеше със скандалност за портал „Православие“.

  6. Orangecounty каза:

    Vsichko samo za sofianzi dadeno, a nie ot dr gradove kakvo da pravime?Tam i ikonite dovedoha i sega i tozi chudotvorez, a nie dori edvam chuvame che syshtestvuvat takiva neshta.

  7. ivand каза:

    Владика Серафим е велик молитвеник за нас, но според мен не винаги трябва да се наблята върху писането на писма и други подобни действия. Нима молитвата не е по-силна. Хубав материал, обаче би трябвало да обясни на светския човек същината на молитвата и застъпничеството на светиите и на обикновенните християни пред Бога.

  8. kokudi каза:

    Здравейте, прави сте в забележките си относно текста. В тази насока бяха и моите намерения. Само, че в редакцията на в.“Монитор“ го съкратиха и смениха заглавието за да звучи по-„разбираемо“.
    Оргиналното заглавие беше „Архиепископ Серафим – присъствие на чудото“, а имаше и такъв откъс, който според мен е важен :

    Чудото е изява на светостта, но какво е самото чудо? Промяна на естествения ред в света? Не само това. Техен източник е само Бог, Който твори чудесата по молитвите на праведника, у когото е обновен Божия Образ и съградено Божието Подобие. При това той се е оказал храм на Бога, а смъртта няма вече власт над него. Душите на праведните се покоят у Бога – там, където „мъка няма да ги докосне”(Прем.Сол. 3:1). Средоточие на чудото е личността: личността на молещия, личността на светията и Личността на Бога. Чудото се ражда в общението между личности. Бог е Троична Личност (Отец, Син и Свети Дух), Той не е някакъв безличен Абсолют. Той се открива на Моисей в горящата къпина така: „Аз съм вечно Съществуващият” (Изход 3:14). Бог е Личност и Той е Един, Който зове – и то със страшна сила зове личности към Живот вечен! С любовта си ги привлича, обновява в тях – Своите светии – Своя Образ, и изгражда в тях Своето Подобие, а те привличат нас към Него!

  9. kokudi каза:

    Владика Серафим се застъпва за хора отвсякъде, не само от София – за всеки дошъл с вяра. Онези, които идват отдалеч сигурно идват с по-силна вяра от нас, които мислим, че винаги можем да прибегнем към неговото застъпничество. А когато хората отдалеч не могат да дойдат при него, при гроба му, тогава те му изпращат писма по пощата (адресирани до Руската църква, бул. „Цар Освободител“, ном. 3, за владика Серафим). Както, впрочем, са правили още приживе – изпращали са му писма с молба да се моли за тях. Всъщност, една огромна част (може би по-голямата) от чудесата се случват тъкмо на хора, които не са от столицата.

  10. dr rossy_koleva каза:

    Oposanieto za jivota na sveti Serafim e napisano s edin chudesen ezik i stil. Koito ima zaabelejki neka napishe po dobra