Да любим Господа с дела и истина



Може да харесате още...

6 Отговори

  1. Дон Кихот каза:

    Представям си как ние, вече в дълбока пенсия и пуснали така мечтаните от еп. Николай дълги бели бради, отваряме този сайт и попадаме на 999-то писмо на Андрей до Стефан или обратно. Двамата отсега приличат подозрително на съпрузи, които са си омръзнали до смърт и не се забелязват, но продължават по навик да се карат.

    Тя: Ще ти простя, ако ми се извиниш!
    Той: За какво да ти се извиня, ма?
    Тя: Как за какво, бе? Вече си забравил. Направо си изкуфял!
    Той: Я не обиждай! Виж се в огледалото на какво приличаш!
    Тя: Ти ме докара на това дередже! Какви ергени ме искаха едно време, ехе…
    Той: Ергени, другия път. Наркоманчета от дискотеките.
    Тя: Ти си наркоман! Всяка вечер си в кръчмата!
    Той: Ами какво да правя тука? Да ми триеш сол на главата ли?
    Тя: Ау, сложи ли сол в кацата със зелето?
    Той: Няма каца вече.
    Тя: Къде се изпари, бе?
    Той: Коснах я на комшията за две шишета ракия. Ще се напия от мъка, че те взех навремето.
    [Следва рев и трошене на чинии]

  2. nadejda каза:

    ама то все пак някакво продължение трябва да има. все едно това е краят на първо действие… тоест след погрома на чиниите примерно идват наследниците и… намират кореспонденцията на дядовците си.

    почват от 999-то писмо с извинения и обвинения. и така – отначало: веднъж обърнат и другата буза, и два пъти счупят зъби… и никаква видимост през чистачките 🙂

  3. Владислав каза:

    „…само Всел.събор може да реши или отхвърли единението на двете крила (!?) на християнското изповедание… там трябва да бъдат поканени и протестантите (!), защото стремежът към единение на християнския свят не позволява да се правят сепаративни мероприятия…”(Ха-така!)
    „…че православните в своята пропаганда (?!) чрез историята също се опитват да докажат себе си за непогрешими.”(Нима? Как?)
    „Православната църква също е горила еретици…”(Както и при„католиците”,това е правела светската власт.)
    Пасаж:„Заговорите и интригите в православна Византия…от всеки по-образован човек в България.”(И мн.др.под.-чудесни примери против нередните понятия „православните” и „католиците”. Но нататък те отново смело се използват!)
    А.Кураев не отговаря– и това„потвърждава” цялата външна„пропагандна” политика на „руското православие”спр. България (с 1 съмнителен пример-Екатерина В.-управл.34 г.)! Препоръчвам книгата: митр. Кирил-„Принос на Руската правосл.църква за освобождението на България”-виж сайта на ВВМ!
    „Ние,значи,пращаме на Русия книги и свещеници,а те ни връщат завоевателна войска и комунизъм.”(Ехаа!); „Вярно е, че католиците по света поставят знак за равенство между православие и комунизъм”(дали?) „…тенденцията на световната политика е да се търси сближение между християните от цял свят.”(Уви догматично…)
    „Затова казвам ясно–твърдо,безкомпромисно,чисто,догматично и канонично православие без отстъпки!“(Лозунги. Как-ясно ли е,що е то„православие”?)

    Изобщо-супер“научен“труд.

  4. Дон Кихот каза:

    Прочетете статията: статията „КОНЦЕРТЪТ СВЪРШИ“. ЖИВОТ И ДЕЛО НА ПЕТЪР ДЪНОВ. – http://blog.360.yahoo.com/pavel_st_georgiev

  5. iliana каза:

    смятам, че колкото и неприемливи да са тезите на господин чурешки, те имат това достойнство, че са изразени ясно. освен това са аргументирани според способностите на автора, без претенции за „научен труд“, мисля.

    другото хубаво нещо на такъв подход е, че изразява уважение към читателя (и писателя на коментирания материал в случая).

    така че – с две думи – ако решите да изразите вашата гледна точка по проблемите, поставени в няколкото поредни статии за отношенията ни с католиците, тя ще бъде публикувана, заедно с името ви. такава е политиката на редакцията и това е мисля добър начин да се води този разговор.

    поздрави 🙂

  6. chingis каза:

    Чурешки иска да каже, че историята е пълна с гадости, които не бива да се взимат под внимание при важни църковни и богословски решения. Той поставя и въпроса за пропагандата чрез историята и вероятно търси истината, защото в България историческата наука взема мястото на религията. РЕлигията на атеиста е интерпретацията на историята и с това християнските общности трябва да се събразят. Трудът е историческа публицистика, но относно критериите за научност световната мисъл няма единно мнение.