Евтаназията



БЛИЗКИ ТЕМИ:

11 коментара

  1. Дон Кихот каза:

    „Самоубийството е егоистичен акт“. Не винаги и не навсякъде. В агиографията и църковната история има редица примери на християни, които по време на гонения се самоубиват. Тяхната саможертва не само не е отречена, но те са обявени за мъченици и се намират в православния календар. Моята майка, която прие православие, след като научи от лекарите, че има рак, отказа да пие и яде, докато умря. Това самоубийство ли е според вас?

  2. Тина каза:

    Текстът ми хареса! Евтаназията не бива да се узаконява, защото освен богословските аргументи, които вярващите християни приемат, това може да „развърже“ ръцете на лекарите да умъртвяват пациенти, които са безпомощни, беззащитни, нямат близки и т. н., без самите пациенти да са го пожелали. Или ще се намерят хора, които ще пожелаят да умрат не защото не им се живее, а защото нямат пари за лекарства и за болногледачи. Ако за болните се полагат добри грижи, ако не се чувстват излишни, много малко хора ще поискат да умрат, въпреки страданията си. Зная го от собствен опит.

    А това някой да откаже да приема вода и храна или да откаже лечение, си е пасивна евтаназия.

  3. Ангел Небесен каза:

    е това ме втрещи: „Отнемането на човешки живот е неморално, АКО НЕ Е извършено по съдебно разпореждане в съответствие с правните закони на страната.“ значи, ако е написано в закон НЕ Е грях да отнемеш живот…..
    и не знам защо се обощава. съществуват такива мъчителни клинични болки и срадания, че тоя „лекар“ където толкова охотно цитира „Писанието“ може много бързо да се откаже от него, ако го сполетят, да не бъде! Човек буквално може да ВИЕ от болка с часове и да няма никакво лекарство за болестта му. Говори по такъв начин за Бога все едно Той е генарал-полковник от ВМА, пред който всеки рано или късно ще мине на комисия.
    Това за майката на Павел аз не го смятам изобщо за самоубийство. Друго ми е интересно на мен: дали изобщо някой в рода му преди него е бил православен/кръстен от дете?…..мисля, че не…но това са лични работи, и те не ме засягат.

  4. Дон Кихот каза:

    И баща ми, и майка ми са кръстени като деца в Православната църква. Баща ми се поддава на комунистическата пропаганда през войната, а майка му беше под неговото влияние. И двамата умряха сравнително млади от рак. Баща ми се покая без никакъв натиск от моя страна три дни преди да умре и аз вярвам, че Бог го е приел като разбойника на кръста.

  5. Грешник каза:

    но със следното твърдение, няма как да се съглася, а именно: „Отнемането на човешки живот е неморално, ако не е извършено по съдебно разпореждане в съответствие с правните закони на страната“. Какво означава това? Изпълнението на една смъртна присъда е въздаване зло за зло, а: „Ние знаем Оногова, Който е рекъл: „отмъщението е Мое, Аз ще отплатя“, казва Господ. И пак: „Господ ще съди Своя народ“ (Евр. 10:30).
    Никое животно не се самоубива, никое растение не се самоубива, а човек е страшно нещо! Каквото и да ни сполети, каквато и диагноза да ни бъде поставена, не бива да изпадаме в отчаяние, защото:
    „Невъзможното за човеците е възможно за Бога“ (Лука 18:27) и случаите на чудни изцерения на безнадеждно болни са много.

    Относно коментара на Дон Кихот:
    За да спре човек да яде и пие, трябва да има причина, и каква е тя, ако не – отчаяние и липса на вяра и надежда? Трудно е, но лесно се вършат само грехове.

    СЛАВА НА ОТЦА И СИНА И СВЕТИЯ ДУХ ВОВЕКИ ВЕКОВ! АМИН!

  6. portos каза:

    „За да спре човек да яде и пие, трябва да има причина, и каква е тя, ако не – отчаяние и липса на вяра и надежда?“

    Брей! Ти да не си бил там? Може просто да не са ти останали сили да се бориш. Това отчаяние и липса на надежда ли е или немощ.

    И престани с това СЛАВА НА ОТЦА И СИНА И СВЕТИЯ ДУХ ВОВЕКИ ВЕКОВ! АМИН! Хич не ми е ясно защо го добавяш към всеки свой коментар. От това коментарите ти не стават по-смислени. Или пък ги приписваш НА ОТЦА И СИНА И СВЕТИЯ ДУХ. Как да го разбирам?

  7. blago каза:

    не е в това дали евтаназията е нещо хубаво или необходимо, или нещо ужасно и недопустимо, защото, както видяхме, това зависи от частния случай. Но големият проблем и идеята на текста горе, според мен, е в това, евтаназията да не се ОПРАВДАВА. Даже дори да я желая, дори да имам нужда от нея, аз да не я оправдавам. Както моята съвест може да прости много по-лесно на някой който се е разкаял за греховете си, отколкото на някой койти си ги ОПРАВДАВА. Много по-лошо от това да извърша грях е това, да оправдая греха. да го превърна в правда. Защото това няма да е Божията правда. А нарушиш ли Божията правда, това ще е неморално, дори всички закони на всички държави да го оправдаят.

  8. blago каза:

    препоръчвам горещо размишленията на Калин Янакиев от „три екзистенциялно-философски студии – злото, страданието, възкресението“. в студията за страданието, се намира въпросът за смисъла на страданието и проблема за ефтаназията в съвремения свят.

    А за болката и за нейния предел, може да се намери нещо интересно пак от К.Янакиев в „Философски опити в/у самотата и надеждата

  9. Грешник каза:

    разбира се, че човек може да спре да яде и пие поради немощ. В случая се касае за съзнателно отказване /не спиране, грешката е моя/ на ядене и пиене, в очакване на смъртта. В такива случаи, си мисля, че тези са причините, които посочих.
    Грях ли е отказът от лечение и отчаянието? От малкото, което знам и съм чел, мисля, че – да. Много е трудно, човек просто трябва да го изпита, а привидно на книга всичко изглежда лесно. Много пъти съм изпадал в отчаяние и изпадам, поради това, че съм немощен. Но с благодатната Божия помощ, трябва всичко да преодолеем.
    Простете на мене грешния.

    Пак и пак:

    СЛАВА НА ОТЦА И СИНА И СВЕТИЯ ДУХ ВОВЕКИ ВЕКОВ! АМИН!

  10. Дон Кихот каза:

    Янакиев е до такава степен спиритуалист, че изпада в докетизъм и поставя под съмнение възкресението. Дали той разбира от темата за страданието, не знам, но съм сигурен, че неговото членство в залязващата партия на Костов е проява на висш мазохизъм.

  11. blago каза:

    ako tova realno go twyrdite, ochewidno ne ste zapoznat s negowite razmishleniq

Споделете в социалните мрежи