Докторантски конкурси по теология в Шуменския университет



БЛИЗКИ ТЕМИ:

8 коментара

  1. missi каза:

    хубаво е да се спазват обявените конспекти.Евно време/далечната 2003/в софийския бф,в катедра инославни изповедания друснаха тема „Реформация и контрареформация“,при положение,че в конспекта беще залегнала /а то няма и как да е иначе по тази дисциплина/реформация.Бог да прости Т.Коев и да помилва Жерлев-декан тогава,за тази грандиозна свинщина,с която си определиха подсигурените хора.И да бладорят ,че никой не ги осъди в ВАС,щото жална им майка тогава.
    Успех на ШУ и Бог с вас!

  2. Дон Кихот каза:

    В софийския факултет старите професори не създадоха свои приемници. Повечето не вярваха, че богословието ще оцелее при комунизма, някои бяха явни провокатори, а трети се страхуваха от конкуренция. Затова резултатът днес ни боде очите. Нивото на българското богословие е под сякаква критика. Трябва да мислим в перспектива за времето, когато ще слезем от сцената, но други трябва да ни заместят. Надявам се – достойно.

    Питам се защо от сайта

    http://patrologia.pravoslavie.bg/

    са свалени моите статии? Впрочем обяснението е дадено още от Златоуст: „Както молецът гризе дрехата, така и завистта изяжда човека“.

  3. missi каза:

    2002 беше въпросната година.

  4. chingis каза:

    Основното твърдение, което запазва БПЦ като официална религиозна институция на българите, макар тяхната фактическа религия да е историческия материалиъзм, е твърдението, че Църквата е спасила нацията от претопяване през епохата на османското владичество и комунизма. Та в този смисъл на институционална пропаганда на днешната БПЦ и нейните академични както се вижда от титлата „доцент“ представители искам да попитам следното:
    Първо, защо специалността се нарича теология, а не богословие? Второ, къде е историята на БПЦ – за нея има малко съчинения, но все пак има нещо писано по този въпрос. Трето, къде са приложени текстове, от които е видно състоянието на религиозния въпрос в България, според издадените исторически и богословски текстове у нас през всички исторически епохи? Четвърто, къде се текстовете за атеизма, антитеизма и научния модел на света, които оспорват християнството с тяхното аргументирано опровержение от страна на християнството и специално на българското православие? Пето, къде е частта за особеностите на българското православие, религиозните нагласи на българите и характера на веровите представи и събития в нашата нелека, но много истинска история? Шесто, къде е частта за събитията през комунизма и алтернативността на всички дейности на Църквата без службите и требите на духовенството? Седмо, къде е специализацията – изискване към кандидат-докторантите – за владеене на старобългарски и черковнославянски езици? И накрая – къде е диспута между Корана и Библията?

  5. Дон Кихот каза:

    Първо, защо специалността се нарича теология, а не богословие?

    – Защото Шуменският университет е държавен и този термин се налага от Министерството.

    Второ, къде е историята на БПЦ – за нея има малко съчинения, но все пак има нещо писано по този въпрос. Трето, къде са приложени текстове, от които е видно състоянието на религиозния въпрос в България, според издадените исторически и богословски текстове у нас през всички исторически епохи?

    – Защото това е конспект по Обща история на Църквата, а не по История на Българската православна църква, който е самостоятелен предмет.

    Четвърто, къде се текстовете за атеизма, антитеизма и научния модел на света, които оспорват християнството с тяхното аргументирано опровержение от страна на християнството и специално на българското православие?

    – Въпросът за атеизма принадлежи към областта на философията, а не на църковната история, но се засяга в последните две точки на конспекта.

    ……….

    И накрая – къде е диспута [правилно – диспутът] между Корана и Библията?

    – Той спада към друг предмет – История на религиите, който също преподавам. Запишете Теология и ще го изучавате щателно.

    …………………………………………………………

    лятно пиано –
    http://archiman.livejournal.com/

  6. Мариан Томов каза:

    Интересен дъх има в богословски школи в България, и всички знаем нивото на което са. Тъжното е че в близкото бъдеще шансът нещо да бъде променено е равен на О, по Фаренхайт. […]. Жалко…

  7. Molier каза:

    Ако това е конспект по обща църковна история, защо от точка 16 до т.20 са поставени въпроси за историята на католическата църква и протестантизма (обхващаща периода от 11 до 20 в.), а историята на източноправославната църква за този период не е застъпена в избрани въпроси, характеризиращи социалния и политически контекст на изток.

  8. Дон Кихот каза:

    Защо късната история на православните църкви не е представена подробно в горния конспект? Първо, след вселенските събори православното богословие стагнира с изключение на исихазма и второ, в ІV курс Теология има специален предмет История на съвременните православни църкви, в който се изучава подробно тяхната история.

Споделете в социалните мрежи