Светоотечески възгледи за онтологията на пола



Може да харесате още...

9 Отговори

  1. Траянка Георгиева каза:

    Ленин бил казал, че Джек Лондон, възпитал в мъжество стотици хиляди мъже. Това ми каза един човек, когато разхождахме кучетата си. „В България, явно, Джек Лондон са го чели само жени“– мислех си с тъга аз. Като оставим шегата настрана, нещата и в това отношение са извратени до край. Тоталитарната власт, чиято цел бе смазване на човешкия дух и унижението на личността, до пълното и унищожение, постигаше тая си цел предимно в месомелачката на казармата. Така че, жената тук имаше по-голям шанс да се самосъхрани духовно. Освен това, майчинството, което се усеща като чудо от друг свят, прави жените по-близо до Бога, независимо, че на съзнателно ниво, нямаше знание за съществуването Му.
    Когато човешката личност не е в общение с Бога, тя не е в сътояние да се себеизрази чрез любовта. Липсата на тази любов към ближния – преизобилстващата, е причина за неблагополучията както в личния, така и в общественият живот на хората тук.

  2. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Страхотен сайт –
    http://relig-library.pstu.ru/modules.php?name=r-11

  3. Стефан Йорданов Чурешки каза:

    По въпроса за половете може да се каже, че мъжкото начало беше смазано в България – първо войните със стотици хиляди жертви доблестни мъже, после комунизма, който освен че избиваше и пращаше в лагери даде права на жените. Жена да си на този свят, казваше един мой съученик, който се беше сблъскал с мъжемелачката на комунизма. Затова мъжкото начало днес в България се представя от хора на бившата ДС – стоящи над всичко в България, но под БКП и от криминалния контингент, който става бинзес класа и мутрагенен фактор. Така отрицателните черти на мъжествеността, които не са културни и образовани като старата българска мъжественост станаха пример за подражание. Освен това жената по изкуствен начин стана обществен фактор и фактически половете измениха на основната си семейна характеристика и станаха повече обществени дейци, водени от идеята на силния български колективизъм в името на свято общонародно дело.
    http://www.bg-history.info/5300/Za-viarata-na-bulgarite-prez-modernostta.html

  4. Стефан Йорданов Чурешки каза:

    Св.апостол Павел казва, че вяра е това, на което се надяваме и което не се вижда -цитат по памет. В системата на християнските държави разработката на невидимия свят според общохристиянския символ на вярата е от първостепенна важност за утвърждаване на вярата. В тази област работят най-изтъкнатите и уважавани грамотни личности на човешката история. Същевременно обаче нечестният бизнес с невидимото е отколе забелязана злоупотреба. Бизнесът с невидимото днес в България е иззет от Църквата, макар ресурса на Църквата да се крепи на него. На тази клонка на обществения ресурс днес са закачени политолози и социолози от БКП. Те заемат мястото на религиозния деец – пророка, от чиито качества и способности зависи как Бог ще погледне на хората, защото духовникът е посредник между Бога и народа по библейска практика. Затова впрочем и днес видимата проява на невидимото не става на институционално уредените места.
    http://www.bg-history.info/5300/Za-viarata-na-bulgarite-prez-modernostta.html

  5. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Вещица на марка – http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2010-10-26&article=345143

  6. Стефан Йорданов Чурешки каза:

    От личният ми опит в междуполовите отношения мога да кажа, че аз бях предаден и изневерен от три жени. Две биологически и физически, и една духовна – това е фамозната исторически легитимистка и вечно вярна на политикономиката и националните ни настроения наша си и представителна за състоянието на религията в БЪлгария българска, подчертано българска, БПЦ. Затова намирам за верни думите на поета, който казва, че името на непостоянството и изменчивостта е жена. Разбира се от тези предателства не мразя жените, но винаги си имам едно наум, особено, когато става дума за любов и за приятелство – неща, които според християнството са най-ценни и съкровени за човека. Особено ако жената, била тя биологическа или духовна ми говори за безкористност и вечна вярност.
    http://www.slavicorthodox.hit.bg

  7. Траянка Георгиева каза:

    Чингис, пишете, че „водени от идеята на силния български колективизъм в името на свято общонародно дело.“– половете се били извратили. Нещо не ми звучи изобличително, а по-скоро похвално. А пък и завистта на оня съученик, за това, че не се е родил жена. Проститутки стават и мъжете, ако за това ще завиждате на жените.
    Не за тия жени писах аз, а за тези, които в абсурдна бездуховна среда, без опората на знанието за Бога, съумяха да съхраят Божият дух, който се усещаше и изживяваше като непопосимо страдание. Да имаш в себе си нещо толкова силно и голямо, а за Него и за теб да няма място в тоя свят, да не знаеш, какво е то, но именно то да определя и управлява живота ти. Това знае само този, който го е преживял.

  8. Стефан Йорданов Чурешки каза:

    Госпожо Георгиева,
    И аз като Вас съм раждан от жена и не мога да правя внушения и намеци, че жените са склонни към проституция за разлика от мъжете. Просто обръщам внимание на два културологични факта, които ако в България имаше реално образование и реално позициониране в обществото щяха да бъдат забелязани още преди деситилетия. Първо, българското общество до 1944 година е патриархално. Атакувайки интегрално и всячески това общество комунистите атакуваха предимно мъжа, който беше стълб на обществото. Така, заедно с модерните идеи за равенство между половете и предпочитания към жената – при развода детето се дава на майката, жената у нас получи привилегии, които я фаворизираха – вж. статистиката за репресии и техният характер над мъжете и тези над жените.Второ, идеята за свято общонародно дело, в името на което жертваме всичко – и синове и дъщери, пронизва цялата ни история от 681г. насетне и е ловко използвана за идея за национална Революция, светлото бъдеще и сега за православие.

  9. Траянка Георгиева каза:

    Образованието, за което говорите, е това, за което и ние се борим и което ще постави нещата на истинските им места. Що се отнася до фаворизирането на жената, пак говорите като човек, който и представа си няма от живота. Вие едва ли знаете каква отговорност е, не само физическото отглеждане на децата, но и възпитанието, в бездуховната среда в която живяхме, без Бог като път, цел, истина и опора. Знаете ли пред какъв е избор е поставен човек – да възпита, фин, духовно изтънчен човек, който на мига да бъде прегазен, или до остави след себе си вълк, способен да хапе и оцелява. Защото в бездуховното общество друг избор нямаше. Това трябваше да решава жената, докато мъжете се изживяваха като интелектуалци, плейбои, безгрижни веселяци или кой знае какви други, плащайки смешна месечна издръжка, без да имат друга грижа. Толкова за фаворизирането и привилегията на жената. Съученикът Ви напразно завижда на българската жена и аз не мисля, че при тия обстоятелства би се справил.