За дълготърпението



БЛИЗКИ ТЕМИ:

18 коментара

  1. hpberov каза:

    Високопреподобни отец Павеле, искаше ми се в заключението на Вашия коментар да прочета обективния богословски критерий за отграничаване на дълготърпението на християнина от неговото примирение. Или, доколко дълготърпението е вид въздържание или самоизпитание, водещо към мълчание, апатия, а оттам и до безхаберие? Къде виждате „правия път“?

    Бърз поздрав!

  2. Рътеп каза:

    http://www.dveri.bg/content/view/7990/33/

    близо сме 🙂

  3. Chorbalan4o каза:

    Да честитим на portos рожденния ден и да му пожелаем здраве и повечко мъдрост!

    Жив и здрав, братле! Наздраве!

  4. Дон Кихот каза:

    Разликата между нехристиянското овчедушие и християнското дълготърпение е любовта. Тя е дългожтърпелива и пълна с благост (1 Кор. 13:4). Овчедушието е пасивно, а дълготърпението – активно. Първото често е негативно и пасивно наблюдаване на злото, което се разраства като тумор, а второто е позитивно действие чрез молитва и убеждение, но в никакъв случай не е насилие. Затова няма да участваме в бунта на 14.1.2009.

  5. hpberov каза:

    Благодаря за отговора, отец Павеле!

    Явно това ще е, точно както съм си мислил: Църковно-държавната реалност в България си е изпит по дълготърпение за християните! И понеже, както се вижда от последното преброяване 2001, атеисти в България няма, овчедушието ще е дошло в България като импорт „нехристиянски“. Дълготърпеливата любов, пълна с благост ще да е оная тяга, която да движи християнина в България, няма какво друго да е! Няма начин това да е овчедушието, водещо до мазохизъм, просто няма как! Само изпитът по дълготърпение, който верният полага пред висшия клир и обратно. Та затова, от дълготърпение и клирът търпи християните да се определят верни „по семеен произход“, евангелизирани и причастени автоматично, а верните дълготърпеливо и мирно си знаят, че след Брежневия синод ще дойде Нео-брежнев.
    Парадоксът е, че дълготърпението все пак може да породи насилие, особено когато е прекалено и sine ratio: В случая, когато самоубеждението е sine ratio – тогава се стига до мазохизъм.

    Искате да кажете, че ШУ няма да участва на 14.01. или че богословската катедра няма да е представена там или, че Варненска епархия и в частност Шуменска духовна околия няма да подкрепя „насилствени“ предсрочни избори?

    А ще отслужите ли молебен за ненасилие в тази връзка?

  6. ta6evv каза:

    Казвам само“доцент“,защото на снимката с която се представяте в сайта сте “цивилен“.Това всеки път от както съм в този сайт ми е,като“трън в очите“.Правите забележки“доценте“,но не мислите ли,че нямате право да сте с такава “цивилна“ снимка,и то в такъв сайт.
    Вие сте духовник и би трябвало да се явявате в обществото с расо.Иначе при това положение,не приемам никъкви забележи от вас“доценте“…

  7. Дон Кихот каза:

    За мен е абсолютно все едно дали съм с расо или без расо. Когато духовник отиде на плажа или да копае градината си, с расо ли трябва да е облечен? Ако Вие смятате, че расото прави човека, не сте разбрали нищо от християнството. Расото е ритуална дреха, наложена от фенерските владици след ХVІІІ век.

  8. paun каза:

    За мирските свещенници може и да е така,но за монаха това е „хитона на правдата“.Все пак монах без расо на обществно място е съблазън за неукрепналите във вярата.В къщи може да си ходи както си иска.Не се гневете на тази забележка.

  9. ta6evv каза:

    Много добре казано,точно това имам пред вид.
    На обществено място духовникът трябва да с расо,каквото и да ми казвате доценте,така си е.Още повече сте преподавател.Какъв пример давате вие на студентите си?Това е един от най-големите проблеми в БПЦ,че го няма личния пример.

  10. Дон Кихот каза:

    Не ми повтаряйте зилотските книжки, а оправете Ващите проблеми. Приличате на грешниците в Дантевия ад, които от нямане какво да правят гризат собствената си плът.

  11. Toshev2006 каза:

    Отец Павле, като свещенослужител към свещенослужител, въпреки възрастовата ни разлика, смея да ти направя забележка, че държанието ти е дръзко и непочтенно към „ташевв“, а и към други участници в коментарии, не само под тази тема, но и под други твои писания.
    Засягаш се за правилен укор. Ако имаш поне малко монашеско смирение сигурно би понесъл с мълчание горните препоръки и с малко повече самокритичност.
    Иначе, няма нищо лошо да се снимаш и по бански, но в друг сайт!

  12. ieromonah Ioan каза:

    не ми се иска даже и имената Ви да пиша, дето се правите на толкова порядъчни. Отец Павел Ви каза една истина, а вие тръгвате да го обличате в расо. Расото не е хитона на правдата, а е парцал, който изгнива и колкото и да не им харесва на някои тази истина, тя си остава истина. Св. Онуфтий е бягал гол и да не би да е загубил вярата си в Бога. И за Христа казваха, че не се държи като равин, ама думите му рани лекуваха и грехове сечаха. Прекалено сте свикнали с формите милички и ви убягва същността. Язък!

  13. ta6evv каза:

    Ioane,Pavle!
    Вие Православни Християни ли сте?
    Гледам и не вярвам на ушите си….до каде стигнахме…по тази ваша новаторска логика може много далеч да се отиде,и то съвсем не в права насока…..аиде да вземете малко да се осъзнайте,а…..наи малкото и на самият Църковно народен събор се взе решение всички духовници да ходят с раса….ами като не ви изнася,шапката и отивайте кадето искате,а не само да използвате титлите…иеромонах и архимандрит,когато ви изнася…..а чували ли сте,4е на времето духовниците са възприемали самото расо,като проповед…….аиде поне си замълчете…..

  14. Idiot каза:

    Доколкото ми е известно, срещата между двама свещенослужители се ознаменува с прегръдка, целувка и думите „Господ между нас“. Поправете мене, глупавия мирски човек, ако греша. Нистина ли ще си пожелаете искрено Господ да е между Вас? И дали между свещенослужителите има истинска и непресторена любов? Това нещо ми се върти в главата от доста време като слушам нервните реплики на Божиите служители.

  15. Idiot каза:

    Иначе написаното от Негово Високопреподобие много ми хареса и ме кара да се позамисля. Като гледам коментарите те са станали поле за перестрелки и тук-там някое коментарче.

  16. Дон Кихот каза:

    $И, увы, многие православные уже хорошо знают, в каких нуждах каким иконам молиться, к каким святым обращаться, и к каким мощам прикладываться. Мысль о спасении от страстей и греха, от зла, неприязни, зависти, блуда, воровства постепенно отходит на второй план“.

    По словам богослова, „через искание земных благ, чудес, прозорливцев“ люди придут к тому, что примут антихриста, который будет совершать поражающие воображения чудеса.“

    http://www.portal-credo.ru/site/?act=news&id=67974&cf=

  17. Дон Кихот каза:

    „В истории Церкви хорошо известен тип аскета-людоеда. Вроде бы и молитвенный батюшка, и жизнь ведет строгую. Но вот дара понимания людей и милостивого к ним снисхождения – нет. Это фарисейв изначальном смысле этого слова (когда еще к этому слову не приклеился синоним „лицемер“). Фарисей в Евангелии – это просто строгий ревнитель, жесткий и к себе и к другим. Кстати, слово фарисей стало негативным после того, как они для разрешения внутри-еврейских споров стали зазывать римских оккупантов…“

    http://www.portal-credo.ru/site/?act=news&id=67961&cf=

  18. Рътеп каза:

    Издребнявате!
    Серафим Роуз пише много точно… ! 🙂

Споделете в социалните мрежи