Дискусия за християнските ценности и демокрацията се проведе в Перник
Вчера, 17 май, в Двореца на културата в Перник се проведе открит дискусионен форум под наслов "Християнските ценности и демократичната държава", организиран от областния управител и Духовния обществен съвет на Перник. Във форума взеха участие духовници, богослови, университетски преподаватели и представители на местната власт и образователните институции.
Въпросите, които разгледа форумът, бяха свързани с измеренията на духовната криза в българското общество, перспективите и възможностите пред религиозното образование, упадъка на ценностната система и други.
Форумът е продължение на инициатива, започната миналата година с кръгла маса за изучаването на религия в българските училища.
Във форума взеха участие проф. Калин Янакиев, преподавател в Софийския университет, д-р Десислава Панайотова от Центъра за религиозни изследвания и консултации, о. Никанор от Гигинския манастир, о. Захари Дечев от Бургас, народният представител Лъчезар Тошев и др.
По информация на focus-news.net и ipernik.com
Основният довод на православието у нас и по света е настояването за духовност и благодат. Всичко друго, което учи и прави религията го има в светски алтернативи , наследство от програмата на комунизма. Духовността и благодатта обаче са категории от невидимия свят и тяхната проверка е след доказан исторически опит с Божия намеса и откровение и след доказано човеколюбие в следствията от преподаването на тази духовност и благодат. Параметрите на духовността се доказват или от исторически сложило се разбиране и понятие за духовност у хората, или след доказателство на невидимия свят, който се описва със средствата на словото, затова дарбите и талантите на словесността би трябвало да получат подкрепа и възнаграждение от страна на Църквата, още повече че за образованието на българите от 1878 година насетне се грижи Държавата и Църквата инкасира наготово кадри с целия им дивидент и финансов и морален, който квалификацията на тези хора носи. Това е християнското разбиране, другото е будизъм.
Иинтерес буди факта, че повечето комунисти у нас живо се интересуват от религия и религиозни системи. Затова, понеже са атеисти, в България се разпространява аскетиката и разибранията на будизма, което обаче не е религия, а етическа система с непроверими опитно духовни постановки. Затова в правсолавието у нас има елементи на будизма, още повече, че будистките монаси проявяват двоен стандарт в учението и практиката си, което е удобно на лицемерието на комунистите. От една страна будизма проповядва ненасилие, а от друга страна зверинният боен стил на будистките монаси унищожава човека, ако не е съгласен с будистките форми на аскеза и ритуална практика. Освен това в будизма се отдава огромно значение на материята, защото в него няма човеколюбие и така философията на будизма става много примамлива за посткомунистическия период, наследил култа към материята и безотговорността на комунистическата метафизика, която вижда общностен просперитет за сметка на битието на личността като образ Божи