Отец Антоний става Константийски епископ
bgfactor
Светият Синод идва на хиротонията му в Пловдив, ръкоположението ще се излъчва в интернет и по телевизия BBT
Архимандрит Антоний ще встъпи в епископски сан на 23 март 2008 г. Хиротонията му ще бъде в митрополитския храм "Света Марина" в Пловдив.
С решение на Светия Синод по предложение на пловдивския митрополит Николай той ще бъде ръкоположен с титлата Константийски епископ.
След ръкоположението отец Антоний ще бъде първи помощник на пловдивския митрополит Николай, който е решил да го изпрати на служение в Смолян в удовлетворение на духовните нужди на христолюбивото и родолюбиво население в Родопите.
За празника в Пловдив ще пристигнат 10 български митрополити, висши духовници от Гърция, Русия, Грузия, Румъния. Всички владици ще участват в светата литургия от 9 ч. в храма "Света Марина". Тя ще бъде излъчвана в реално време в интернетпространството чрез видеопортала plovdivlive.com. Телевизия BBT ще излъчва наживо директно от храма в Пловдив.
В Българската православна църква е традиция на новоръкоположените епископи, които не заемат митрополитски престол, да се дават титли на просияли в древни времена и несъществуващи вече епархии. Така се възраждат за нов живот отдавна съществували структури – митрополии, епископии, патриаршии на Българската църква. Традицията датира още от средата на XIX век, когато се съгражда Българската екзархия.
Оскъдни са сведенията за това, къде точно се е намирала Константийската епископия. Според писания на арабския географ Идризи, селище Константия е съществувало още в тракийско време и се е намирало на 40 км. от Стара Загора в посока Хасково. Това селище е споменато в Хрониката на преминаването на немския император Фридрих I Барбароса през Балканския полуостров през 1190 г., и в летопис на воините на цар Калоян с византийците, където се казва, че през 1201 г. българите превзели селището и го разрушили.
Според други летописци става дума за първохристиянски древноримски град по българските земи, кръстен на името на римския император Констант. Констант е най-малкият син на Константин Велики – Свети Константин, който е дал името си на Константинопол. Констанций Втори е средният син. И двамата братя са живели по българските земи, основали са град, който е носил името Константий и като въдворители на християнството, какъвто е и великият им баща, дали името си на града.
Да се молим на Господ Иисус Христос новият владика да получи, с Божията благодат, поне частица от това, което е бил младият екзарх Йосиф, което за този регион е важно!
Срам и позор за православието и свещените канони.НЕДОСТОИН!
Не спекулирайте с каноните!
Каноните могат да бъдат задължителни и условно-задължителни. При изключителни качества, заслуги и обстоятелства могат да бъдат ръкополагани епископи под 35 години и под 10 години монашески опит, ако има съборно решение. Съборното решени на Св. Синод е факт.
С поредните номинации за „епископи“ на Киприян, Борис и Антоний, от вчера и на Игнатий, Синодът демонстрира падение. Липсата на единогласие, разделянето на фракции, хиротонисване по „домашному“ само потвърди, че Бог е расмесил езиците на „вавилонците“ и не поради друго, а поради несъгласие с Неговата воля. Така че изявления от рода „съборно взети решения“ са смешни. Намеси се човешка интрига, която не е по Божията воля и времето ще го покаже. А предложенията за офикии на „архимандрити“, като компроментиралия се повсеместно Харалампий, съвсем доказва горните твърдения. Бог да ни е на помощ. Антихриста тропа на вратата……
Напълно съм съгласна с faf и semo_semkov.
Все пак каноните са за това ,за да се спазват.Те са задължителни.И що за израз-„условно-задължителни“.Прилича ми на „законите са за това – за да се нарушават“ .
Всземете прочетете учебници по канонично право и тогава коментирайте. Иначе ставате смешни с буквоядството си, което Христос изобличи във фарисеите.
Да ни е честити новия Константийски епископ Антоний! Бог да му дарува здраве и благодатни сили, за да служи с отдаденост и любов на Христолюбивото паство! На многая лета, владико!
Дори и да е възможно изключение от каноните, не всеки има право да ги нарушава, дори и да е епископ. Така например, Св.Иоан Златоуст си е позволил да съкрати молитвите на Св.Литургия на Св.Василий Велики, и въпреки това, защото е бил свят по живот, не е изменил на духа и съдържанието на Литургията. Така и канонът може да бъде интерпретиран по -инак, но само от духовни и святи хора, които разбират Божията воля, така, че неспазвайки външната форма на канона, да спази духът на правилото. Не всеки има това умение, а само възвишения духовно духовник, смиреният, нравственият, непорочният. Ако човек няма тези качества, да си позволи свободна интерпретация на светоотеческите църковни канони е все едно да одобрим ленивото решение на някой свещеник да извърши СвТайнство Кръщение за 10 мин. вместо за 45, колкото е действителното му времетраене.
Моите уважения г-жа Илинова, но и дяволът интерпретира Евангелието по своему. Честито!