Отец Антоний става Константийски епископ



bgfactor

Светият Синод идва на хиротонията му в Пловдив, ръкоположението ще се излъчва в интернет и по телевизия BBT

Архимандрит Антоний ще встъпи в епископски сан на 23 март 2008 г. Хиротонията му ще бъде в митрополитския храм "Света Марина" в Пловдив.

С решение на Светия Синод по предложение на пловдивския митрополит Николай той ще бъде ръкоположен с титлата Константийски епископ.

След ръкоположението отец Антоний ще бъде първи помощник на пловдивския митрополит Николай, който е решил да го изпрати на служение в Смолян в удовлетворение на духовните нужди на христолюбивото и родолюбиво население в Родопите.

За празника в Пловдив ще пристигнат 10 български митрополити, висши духовници от Гърция, Русия, Грузия, Румъния. Всички владици ще участват в светата литургия от 9 ч. в храма "Света Марина". Тя ще бъде излъчвана в реално време в интернетпространството чрез видеопортала plovdivlive.com. Телевизия BBT ще излъчва наживо директно от храма в Пловдив.

В Българската православна църква е традиция на новоръкоположените епископи, които не заемат митрополитски престол, да се дават титли на просияли в древни времена и несъществуващи вече епархии. Така се възраждат за нов живот отдавна съществували структури – митрополии, епископии, патриаршии на Българската църква. Традицията датира още от средата на XIX век, когато се съгражда Българската екзархия.

Оскъдни са сведенията за това, къде точно се е намирала Константийската епископия. Според писания на арабския географ Идризи, селище Константия е съществувало още в тракийско време и се е намирало на 40 км. от Стара Загора в посока Хасково. Това селище е споменато в Хрониката на преминаването на немския император Фридрих I Барбароса през Балканския полуостров през 1190 г., и в летопис на воините на цар Калоян с византийците, където се казва, че през 1201 г. българите превзели селището и го разрушили.

Според други летописци става дума за първохристиянски древноримски град по българските земи, кръстен на името на римския император Констант. Констант е най-малкият син на Константин Велики – Свети Константин, който е дал името си на Константинопол. Констанций Втори е средният син. И двамата братя са живели по българските земи, основали са град, който е носил името Константий и като въдворители на християнството, какъвто е и великият им баща, дали името си на града.

Щом сте вече тук…

Разчитаме на вашите дарения, за да поддържаме този сайт. За високото качество на материалите, които публикуваме тук, нашите сътрудници – преводачи, автори, редактори – заслужават справедливо заплащане за труда си. Можете да проследите актуалното състояние на даренията към всички програми и кампании на фондация „Покров Богородичен“ за текущата година от този линк >>>

Ако желаете да бъдете част от усилията на екипа да развиваме и поддържаме сайта, можете да станете редовен дарител на Православие.БГ в платформата Patreon >>>

Подкрепете сайта

лв.
Select Payment Method
Personal Info

Credit Card Info
This is a secure SSL encrypted payment.

Donation Total: 10,00 лв.

Следвайте ни
  
  
   

Може да харесате още...

7 Отговори

  1. poklonnik каза:

    Да се молим на Господ Иисус Христос новият владика да получи, с Божията благодат, поне частица от това, което е бил младият екзарх Йосиф, което за този регион е важно!

  2. faf каза:

    Срам и позор за православието и свещените канони.НЕДОСТОИН!

  3. Lidia Ilinova каза:

    Не спекулирайте с каноните!

    Каноните могат да бъдат задължителни и условно-задължителни. При изключителни качества, заслуги и обстоятелства могат да бъдат ръкополагани епископи под 35 години и под 10 години монашески опит, ако има съборно решение. Съборното решени на Св. Синод е факт.

  4. semo_semkov каза:

    С поредните номинации за „епископи“ на Киприян, Борис и Антоний, от вчера и на Игнатий, Синодът демонстрира падение. Липсата на единогласие, разделянето на фракции, хиротонисване по „домашному“ само потвърди, че Бог е расмесил езиците на „вавилонците“ и не поради друго, а поради несъгласие с Неговата воля. Така че изявления от рода „съборно взети решения“ са смешни. Намеси се човешка интрига, която не е по Божията воля и времето ще го покаже. А предложенията за офикии на „архимандрити“, като компроментиралия се повсеместно Харалампий, съвсем доказва горните твърдения. Бог да ни е на помощ. Антихриста тропа на вратата……

  5. elena..eli каза:

    Напълно съм съгласна с faf и semo_semkov.
    Все пак каноните са за това ,за да се спазват.Те са задължителни.И що за израз-„условно-задължителни“.Прилича ми на „законите са за това – за да се нарушават“ .

  6. Lidia Ilinova каза:

    Всземете прочетете учебници по канонично право и тогава коментирайте. Иначе ставате смешни с буквоядството си, което Христос изобличи във фарисеите.

    Да ни е честити новия Константийски епископ Антоний! Бог да му дарува здраве и благодатни сили, за да служи с отдаденост и любов на Христолюбивото паство! На многая лета, владико!

  7. semo_semkov каза:

    Дори и да е възможно изключение от каноните, не всеки има право да ги нарушава, дори и да е епископ. Така например, Св.Иоан Златоуст си е позволил да съкрати молитвите на Св.Литургия на Св.Василий Велики, и въпреки това, защото е бил свят по живот, не е изменил на духа и съдържанието на Литургията. Така и канонът може да бъде интерпретиран по -инак, но само от духовни и святи хора, които разбират Божията воля, така, че неспазвайки външната форма на канона, да спази духът на правилото. Не всеки има това умение, а само възвишения духовно духовник, смиреният, нравственият, непорочният. Ако човек няма тези качества, да си позволи свободна интерпретация на светоотеческите църковни канони е все едно да одобрим ленивото решение на някой свещеник да извърши СвТайнство Кръщение за 10 мин. вместо за 45, колкото е действителното му времетраене.
    Моите уважения г-жа Илинова, но и дяволът интерпретира Евангелието по своему. Честито!