Отворено писмо на миряни от Сливенска епархия
В навечерието на Рождественските празници в православното интернет-пространство у нас прехвърчат недобри искри, най-вече под формата на отворени писма и емоционални коментари под тях. Случаят с напускането на пловдивския митрополит Николай на сесията на Църковния събор в Рилския манастир и последвалите изявления, писма и статии станаха поредния повод за разделение в църквата ни – на "николаити" и "анти-николаити", ако ни позволите тези налагащи се вече и не вещаещи нищо добро технически термини.
В редакцията на Православие.БГ се получи писмо от група миряни от Сливенска епархия, които са се почувствали обидени от невъзможността да изразят мнението си по случая в портала Двери на православието. Както и авторите на писмото отбелязват, текстът им не ангажира редацията на Православие.БГ с изразените мнения. Публикуваме писмото с надеждата всички участници с спора да си спомнят Чий рожден ден ще празнуваме само след два дни и да се замислят с каква духовна нагласа ще влезем в празника.
Позволихме си да редактираме единствено прекомерната употреба на удивителни знаци и думи, изписани с главни букви в писмото – надяваме се авторите да ни простят. Призоваваме – с известно отчаяние вече – неизбежните коментари под текста да останат в рамките на добрия тон и приличието.
Здравейте!
В Портала "Двери.бг" е напечатано писмото на м. Николай относно направената му забележка от страна на Събора. Под неговото писмо е разрешен свободен форум. Тоест всеки може да изрази своето мнение по начин, който му се харесва. Няколко души изразихме своето несъгласие с охулването на митрополита от страна на повечето участници във форума. Езикът на хулителите беше извънредно вулгарен, непочтителен, арогантен и неподобаващ на православни християни спрямо български православен митрополит и това ни накара да го защитим. Освен това смятаме, че аргументите му са напълно състоятелни, а исканията му на Събора – справедливи.
В същото време в "Двери" е публикувана статия на Полина Спирова, която размахва пръст на Владика Николай като възмутена учителка, която се кара на непослушен ученик. Счетохме, че това е крайно обидно и неподобаващо и изразихме нашето мнение по възможно най-културен начин. Написахме още, че единомислието на онези участници във форума, които дружно плюят по Владика Николай, неглижирайки доводите му, говори за един общ дух и баща – сещате се кой, нали?
Ще прибавим също, че под статията на госпожа/госпожица Спирова няма форум и следователно нейното мнение, за разлика от това на м. Николай, не може да бъде оспорено и атакувано! Една мирянка, която се е скрила на топло и оттам мята своите отровни стрели, не може да бъде апострофирана, а български митрополит, изразил една достойна позиция, както в писмото си, така и в интервюто му пред Н. Москов, публикувано в същия сайт, може да бъде изложен на всякакви унижения! Св. Николай, когото тя призовава да стане ръка на отмъщението спрямо м. Николай и да го накаже от небето, сам е зашлевил Арий на І Вселенски Събор. И м. Николай, образно казано, зашлеви една самозабравила се мирянка. Свети Николай беше порицан от Събора и м. Николай понесе подобно наказание.
Бог е, Който съди с праведен съд и Той ще покаже към кого благоволи и от кого се гнуси. Обаче устата на хулителите зее широко и с нищо не може да бъде затворена, а на защитниците тя бива запушвана. Веднага след като изразихме своето несъгласие с написаното от Спирова във форума под статията на м. Николай (тъй като нямаше къде иначе да се обърнем към тази госпожа), ни беше забранен достъпа до сайта на "Двери".
Питаме се, защо не се допуска публикуването на различни мнения и се налага цензура в български православен портал, когато се защитава една по същество справедлива кауза, а се допуска на воля да се охулва един православен митрополит по възможно най-отвратителния и безцеремонен начин? Това говори за цензура и дискриминация на инакомислещите! Защо, ако грешим, не ни беше показано и разумно доказано къде грешим? И защо, ако не грешим, ни се отказва достъп? Това много прилича на съда над Спасителя от страна на първосвещениците и техните слуги, които знаеха да раздават шамари, но не умееха да говорят и вършат правда, милост, съд и истина. И когато биваха изобличавани – биеха.
Ето защо, пожелахме това действие от страна на този уж "православен" портал да стане достояние на всички за срам и изобличение на пишещите в него. Вашият сайт винаги е давал трибуна и на инакомислещите, затова се обръщаме към Вас с молба да публикувате това писмо, като не ви ангажираме с нашата позиция и последствията си остават за наша сметка. Само молим, алармирайте по такъв начин цялата православна общественост, че подобно действие е неморално, неетично, некоректно и недопустимо, при условие, че не сме уронили нечий престиж или авторитет, а сме писали по съвест.
Да се налага подобен род цензура, значи да се запуши устата на православните християни, които милеят за авторитета на Църквата. В същото време сме свидетели как се отваря един мръсен канал, по който почва да се излива всякаква помия, без никой да може да я спре.
Моля, помогнете да поведем борба срещу тези полицейски мерки! Моля, помогнете, да се спре с тези, уронващи престижа на БПЦ, практики! Моля, помогнете и на нас – по-малките Христови братя – да изказваме своето мнение свободно и да можем да се защитим, без за това да ни издърпват ушите разни хлевоусти каки и да ни пращат наказани в ъгъла! Защото от всичко най-малко такива действия могат да се нарекат православни.
Нека още всички научат онова, в което ние доскоро се съмнявахме, но сега вече знаем със сигурност: че в БПЦ има цензура, която обаче не ограничава лъжите, хулите и клеветите, а истината.
Ето защо в Църковен Вестник и Двери се пише предимно за предателства срещу Православието от страна на нашите митрополити, като от тези материали лъха жизнерадостна и дебилна симпатия към подобни действия, рушащи Църквата. Обаче от такива материали на човек му призлява повече от криминалните хроники по вестниците, а некролозите звучат по-малко зловещо от епископските предателства. В същото време не се дава трибуна, от която тези действия да бъдат изобличени, да се защити чистотата на вярата, изобличат каноничните престъпления на владиците и тяхната измяна на Светото Православие! И това ако не е един хубавичък и тлъст двоен стандарт!
Защо там няма нито дума за предателствата на м. Дометиан и м. Неофит спрямо вярата? Защо там не намери място нито един критичен материал за "поклонението" на митрополитите Кирил и Неофит в Бразилия на поредната сесия на ССЦ? Защо няма нито ред за тамплиера еп. Сионий, който, питаме, какво търси в този таен рицарски орден? Навярно Христос? Едва ли.
Защо нямаше и думичка за гаменския начин, по който на първата сесия на ЦНС се затвориха устите на защитниците на стария календар, без те дори да бъдат изслушани!? И за това нито дума, нали?
Защо нямаше коментар за страшното отстъпление на п. Вартоломей, съслужил с папата, от което и за нас произтичат определени последици? Къде са всичките тези кресливи хулители на м. Николай, когато въпросът опре ето до тези неща? Мълчание.
Ето такова е положението в Българска Православна Църква и нейния официоз. И затова е смешен хленчът на владици и свещеници, че държавата не давала в училищата да се изучава вероучение. Ами то, пази Боже, от тяхното вероучение! Защото, на какво ще научат децата фарисеи, обикалящи земята в търсене на ученици, които ще направят дваж по-достойни за геената от тях? И ето как Бог, чрез ръката на един наистина недоброжелателен министър, зашлеви лицемерно облените с крокодилски сълзи лица на онези духовници, които си въобразяват, че с въвеждането на вероучение нещата в тази държава ще се оправят и други ще понесат товара, предназначен за техния гръб.
Ще се оправят нещата, но когато конят се сложи пред каруцата, а не обратното. Комара прецеждат, а камилата преглъщат! Боли ги за материалните имоти на БПЦ, но пет пари не дават за истинското, духовно наследство, завещано ни от светите отци на православната вяра! А колко хора изпаднаха в разкол, защото им писна митрополити, епископи и свещеници да се гаврят с чистотата на вярата! Хленчат и някакви юристи за загубените имоти на Църквата и треперят да не би да загубят още, че току-виж не останали места, където да строят хотели и спа-центрове, а погубените човешки души, съблазнени от предателствата на владиците, тия душици, дето отидоха при старостилци и къде ли не, тях няма ли кой да пожали?
В същото време, горко на онзи, който дръзне да се противопостави на царящото беззаконие в БПЦ! Веднага писък до небесата! Тези, които гледат само джиповете и часовниците на м. Николай, явно сами преглъщат лигите си по тях и затова не могат да му простят, че той има, а те – не. Но я вижте колите на другите владици! Те какво, да не би да карат трабанти? А я погледнете косите, брадите и коремите им! А онези, дето с едната ръка благославят, а с другата държат цигари, и те – какво?
Единствено митрополитите Николай и Йоаникий изглеждат и се държат подобаващо. Ето защо аргументите на разни хора, че м. Николай бил горд, бил се гневял и не знам си още какво, са направо смехотворни, защото просто няма за какво друго да се хванат неговите врагове. Виж, не така стоят нещата с първенствуващите в прегръдките с католици – митрополитите Дометиан, Неофит и Галактион, които обаче всички търпим, че и раболепничим пред тях.
Що се касае до джиповете, св. Иоан Кронщадски е имал на разположение цял параход и повече от четиридесет раса, така че, хайде по-кротко с тези неща! Праведен съд е да се изобличават епископите за греховете им първо срещу вярата, а после – за морала и всичко останало. Когато прочетем една смислена критика срещу предателите на вярата, тогава ще приемем насериозно и критиките за "имането" на м. Николай и гордостта му. Друг път ще поговорим и за лошото наследство, което му остави покойният дядо Арсений, станал известен с блюдолизнеченето си пред папата и присъствието си на католическата меса в Пловдив.
Хайде, братя, нека започнем да пишем и говорим за тези неща, пък тогава ще стигнем до гаражите и колите в тях!
С уважение:
Михаил Димитров,
Антон Николов,
Иоанна Владимирова –
миряни от Сливенска епархия
http://www.dveri.bg/content/view/7875/501/
Щом един митрополит не може да бъде „порицаван“ от миряни,то не трябва да бъде и затитаван от такива!
Това поне ясно ли вие?
Митрополита не иска такива „нисши“ същества като вас да го порицават,но явно няма нищо против това да му целувате г.за,оо пардон,искам да кажа че може да му правите метани.
по кое правило може да го защитавате,а да не може да му търсите сметка?
„св. Иоан Кронщадски е имал на разположение цял параход“ Иоан е признат за свят,не защото е имал параход,а въпреки това,второ св.Иоан май не беше „монах“ ,не е полагал клетва за безпаричие,или вече пишман монасите могат да имат и материални богатства?
„“Единствено митрополитите Николай и Йоаникий изглеждат и се държат подобаващо. „“
Това трябва да е новото мото,че и на герба да го напишат:-))))
Какво не им хареса на пловдиво-сливенчани в тази балансирана, разумна и добре премерена позиция
http://www.pravoslavie.bg/content/view/10447/410/
Хайде и аз да попитам – значи празненствата и почерпките е хотел на Ротари клуб (няма да казвам къде) и „благославянето“ на масонскио погребение (няма да казвам от кого) не са проблем, а диалогът с католици и ССЦ са??
Какво е това православие (сливенско-пловдивско), което си позволява да задава обектите на диалога, каква съборна санкция му отдава право да го прави. Говорим тук за присвояване, струва ми се на правомощия.
Още малко – а въобще в първия случай (почерпките, позиранията и „благославянията“) дали говорим за диалог, вместо за най-обикновени компромиси.
Стига вече! Адмирирам посицията ви срещу нечистоплътния и тенденциозен подход на Дверяните. Ама удряте наслуки. И вие ли искате да допринесете за разлома?! И вие ли се чувствате най-силни??
Братя?!
И СА ПОСТАВЕНИ в състояние на НЕЛИЧНОСТИ!
Поради прелъстеност спрямо тях от страна младостареца Никалай, а в действителност-от дявола, „влязал“ в митрополита и в тях (Иоан. 13:27) това са зилоти, получили тласък в посока на злокачественост!…Дано и те , и младостарецът ДА СЕ ОПОМНЯТ!…НЕКА СЕ МОЛИМ и за това!
синдром!
1.Какво „нечистоплътно“ видя в позицията на „Двери“ по този случай!??…Дори и да имаш някакви несъгласия!?, не мислиш ли, че трябва да използваш по-минорна, ПО-СЪОТВЕТНА изразност!?;
2. Не отклонявай контрапродуктивно и несъответно въпроса за младостареца и поддръжниците му, НЕ КОМПРОМЕТИРАЙ НЕОСНОВАТЕЛНО И ИЗЛИШНО усилията да се поозапти този човек с домогвания към БОЛЕСТНО И ЗЛОВРЕДНО ДУХОВНО БЕЙСТВАНЕ (от бей-тур.)!
portos!!!! 🙁 Моля те, ако решиш да отговориш (аз не държа!), гледай ДА НЕ ЗАТЛАЧВАШ ПРОСТРАНСТВОТО за коментари, и да наливаш, по този начин, вода в мелницата на опонентите!
под една от темите, която наистина дегенерира, отчасти (НО НАИСТИНА ОТЧАСТИ, ПРИ ТОВА-МИНИМАЛНО) е на съвестта, мисля аз, и на митрополита Иоаникий, който с „малодушното“ ( както основателно, според мен, го окачествиха) си поведение и ПАРАЛОГИЧНА, СТРАННА АРГУМЕНТАЦИЯ пак отчасти, и условно (слава Богу) попредаде справедливата позиция срещу Николай!…Аз мисля, че тук го има елемента на съзнателна жертва на Иоаникий, в името на това, да намалее остротата на конфликта!?..Би било странно, най-малкото, ако не е така!
са изпратили, при това нееднократно своите коментари, под темата в „Двери“! Който желае, може да ги открие!
ИЗВИНЯВАМ СЕ, ЧЕ СЕ ПОВТАРЯМ, НО ГО ПРАВЯ С ЖЕЛАНИЕТО , да има максимална яснота и ДОСТЪНПОСТ върху това ,което се обсъжда…, върху аргументите!
Относно „антиеретическите“ усилия на Николай-необходими, по принцип, НО В ДОБЪР СТИЛ И СЪОТВЕТНА МЯРКА препечатвам отново това, което е написал св.Ефрем Сириец за антихриста:
„………….Той няма да се отклони в някакво друго общество от еретически секти, за да не го разпознаят, а с презрение ще отхвърля лъжливите култове, ЗА ДА МОЖЕ ДА ПЛЕНИ ЦЪРКВАТА. Ще покаже, че е истински Бог посредством враждата, която ще повдигне против еретическите секти.Тъй като няма да се наклони към едно или друга ерес, благодарение на своята (притворна) любов към чедата на Църквата, ще ги накара да мислят, че ги обича… Ще се прикрива така изкустно, че да плени народа и да управлява Църквата под маската на истината“
Драги Димитров, Николов, Владимирова! РАЗБЕРЕТЕ , ЧЕ СЪС СТИЛА, КОЙТО НИКОЛАЙ ПОКАЗВА ДОСЕГА, НИКОГА НЯМА ДА Е ПРИЕТ ДОСТАТЪЧНО НЕ САМО В ОБЩЕСТВОТО ,разглеждано в светски аспект, НИТО В ЦЪРКВАТА!!!!!!!!
Би трябвало и вие да му помогнете да се покае!
Ако разкола в Православната Църква в България го реши събор , а не Св. Синод, то защо да не може събор да реши нещо, което не се нрави на всички? Примерно да порицае някого за женско поведение? Мъжете не бягат, а се борят и то до победа.
Какво е това мирянин,но не във пошлият смисъл?
Вашият епископ къде пребивава,ако е във гр.Сливен то тогава и той е „мирянин“ 🙂
Вашите презвитери,не знаете ли че също са миряни,та те не са монаси,следователно също са „миряни“.
Пък и кой не е мирянин,кой не е част от народа,епископите навярно не са част от народа,ако те не са от народа то какви са,“извъннародни“ ?
Страшна е „сливенската“ вяра,страшно опасна е,в случая за вас самите.
Обръщам внимание, че не познавам тази жена, дори и като авторка, до този момент, но съм крайно положително впечатлен от правдивостта, умереността, грижата (към митрополита и Църквата) и дори таланта и, личащи в статията!
Извинявам се, че, на практика са НАТРАПВАМ ВЕЧЕ, с коментарите си, НО ЩЕ СЕ ПОЖЕРТВАМ-ще рискувам да получа упреци от администрацията и коментатори, защото имам своята положителна, надявам се, мотивация за това!
Това писмо е изразител на типичен разколнически дух. „Велик“ старец и оглупелите му фенове срещу цялата останала Църква.
Защо бе, джанъм, вие да можете да говорите за имоти и злоуупотреби на всички останали владици, но не допускате споменаване на черезмерния разкош на любимеца си? Ако той беше истинският ревнител, за който се представя, щеше да си личи и по делата му, не мислите ли? Точно митр. Николай е причина за делението на николаити и антиниколаити. Точно той действа полицейски (по-скоро мутренски). Поведението му с околните е невъзпитано и арогантно, но поради духовното звание все се търсят „духовни“ оправдания за него. Той натрапва въпроси, чието вредно действие в църковното общество е многократно доказано. Бащата на лъжата вдъхновява онези, които внасят разделение в Църквата. Така че, помислете на кого служите и не обвинявайте Синода в собствените си николаитски грехове.
Светият Синод е направил каквото трябва. Въпросът е решен. Раздухването му идва от наранено честолюбие, нищо друго, и само компрометира Църквата. Точно вие сте тези, които не милеят за авторитета и.
Заявленията ви срещу БПЦ са чиста проба разколническа бълвотина. Нищо ново под слънцето. Това злокачествено израждане на мненията на николаитите е показателно. По плодовете им ще ги познаете.
По какво се различават тези „миряни“ от разколниците дебили на Фотий? По нищо! Те се смятат за съвършени и ненавиждат всички, освен някого, когото пък обожествяват. Чист гностицизъм!
Низшестоящите миряни не могат да критикуват митрополит Николай, но могат да критикуват митрополит Неофит, митрополит Кирил, митрополит Дометиан. Двойният стандарт ли е мерилото за истинско православие? Кажи ми какви са ти защитниците, за да ти кажа какъв си. Да пази Господ от такива защитници!
и злонамерени!
„Няколко души изразихме своето несъгласие с охулването на митрополита от страна на повечето участници във форума.“
ТЕ ПРИЗНАВАТ, защото не може да се отрече нещо, КОЕТО ГО ИМА ЧЕРНО НА БЯЛО, че са могли да си публикуват коментарите, и то-не еднократно!
ОСНОВНО ТЯХНО ОБВИНЕНИЕ Е, че нямало предвидена възможност за коментари под статията на г-жа Спирова-много добра, умерена и доброжелателна статия, както вече писах!…И тук вече СЕ ОТПРИЩВАТ ПО НАЧИН, КОЙТО ТРЯБВА ДА ВНУШИ, ЧЕ СПРЯМО ТЯХ Е ИЗВЪРШЕНА СТРАШНА НЕПРАВДА-това, че не е предвидено място за коментари под статията!…ИЗВЕСНО Е, ЧЕ И „ПРАВОСЛАВИЕ БГ“ има статии, под които не може да се прави коментар!…А възможно ли е, и трябва ли, да се прави коментар под абсолютно всяка статия!?…Да приемем УСЛОВНО, че е трябвало да предвидят в „Двери БГ“ възможност за коментари и под тази статия….УСЛОВНО,защото в този момент в интернет пространството има много коментари за николаитизма под различни статии, и САМИТЕ НИКОЛАИТИ са правили коментари в настоящия момент в „Двери БГ“ по този повод-всеки може да ги прочете!….Пак повтарям-статията, макар и силна, е съвсем коректна, културно и доброжелателно написана, макар и критика!….
И КАКВО ПРАВЯТ ТЕЗИ ХОРА- СПУКУЛАТИВНО И СЪС ЗЛОСТ АТАКУВАТ НЕ ДОСТАТЪЧНО КОРЕКТНО „ДВЕРИ БГ“, ВКЛЮЧИТЕЛНО И ЗА ДА ИЗМЕСТЯТ ПРОБЛЕМАТИКАТА- ето, виждате ли, какви непочтени журналисти…не ни дават трибуна (а всъщност-имат такава трибуна-отразили са в „ДвериБГ“ отчаяната си защита на младостареца си!….)…Т.е. ИСКАТ НЕЩАТА ДА СЕ ПРЕХВЪРЛЯТ ОТ БОЛНАТА НА ЗДРАВАТА ГЛАВА…, ВИНОВНИТЕ МИНАВАТ В АТАКА!….
Не упреквам „Православие БГ“, че публикуват това противно и некоректно, за мен писмо, но отбелязвам, че има основания, може би недостатъчни-не знам, то да не беше публикувано поради немалката долнопробност и недобросъвестност в него, отчетени и от други коментатори!
Декларирам, също така, че не съм част от екипа на „Двери БГ“, нито имам някакви приятелски връзки там, поне до този момент!
два дена преди Рождество да се приказва само за пловдивския митрополит, не върви.
мярката е важна. или, ако перифразирам миряна башева – трябва мярка във всяко очакване/ние май прекалихме с това…
ако някой е очаквал митрополитът да се сепне от забележката и да си каже – „да бе,съжалявам; наистина преиграх“, не е преценил правилно човека и ситуацията. ако пък друг е очаквал публични извинения към митрополита за това, че църковният събор не насърчава концептуални жестове, а очаква отговорно и коректно поведение на участниците и уважение към върховния орган на църковто управление – също не е на прав път. надявам се.
въпросът е, че и от миряните трябва трезво и отговорно отношение в случая, ако и да са низш църковен кадър :-). а безплодното повтаряне на едни и същи възмушения не е кой знае какъв отговор. някакси ако може да не го прекаляваме и ние, както го прекали митрополит николай.
статията в двери не намирам за манипулативна. но независимо от оригиналната художествена фигура, ясно е че съветите за възпитанието на децата-архиереи са доста не на място, понеже предполагат гледната точка на бащите, примерно.. или на опита.
та хубаво е на едната арогантност да не се отговаря с друга арогантност, понеже това е същата тенденция, същият дух. и в крайна сметка – същият резултат.
Присъединявам се и аз, рефабе – в конкретния случай с Владика Николай дверистите показаха неотстъпчивост и присъствие в екипа и сред съмишлениците си на добри канонисти и познавачи на църковното право. Тона им, разбира се е отвратителен – има начин да се коментира архиерей, па макар и критично.
Това обаче, съвсем не ги прави по-малко „дверисти“, сиреч „самодостатъчно сепаре“ и ако от другата страна някои показват явна прелъстеност от „псевдо-героизма“, то от дверянската – от „богоустановения академизъм“
A относно пизоидно-автоагресивния синдром, който ме бил гонил, аз да те питам – теб кайман гонил ли те е 🙂
…….
А констатацията на о. Стефан Стефанов е право в целта – пловдиво-сливенчани срещу цялата църква…. дежа ву
Николай си изяснява позициите в следното интервю:
http://www.monitor.bg/article?id=181990
„…………. Ние знаем премного зли рожби на гнева; обаче едно неволно негово изчадие, макар и странично, е полезно за нас. Защото аз съм виждал хора, които, възпламенени от буен гняв, изригваха старото злопаметство, което се е криело в тях, и по този начин чрез страстта се избавяха от страстта, КАТО ПОЛУЧАВАХА ОТ ОСКЪРБИТЕЛЯ ИЛИ РАЗКАЯНИЕ, ИЛИ ОБЯСНЕНИЕ за това, за което дълго са скърбели……….“ (Лествица 8:15)
май дългата ръка на секретаря на сливенската митрополия е помогнала в писането на това писмо не е тайна,че той командва епархията
Най вероятно тримата „адвокати“ на дядо ви Николай, от Сливенско, са настоящи или бибши „духовни чеда“ на о.Евгений, к8ойто избяга от Сливенско и премина под ведомдството на дядо Николай, в Пловдив. И понеже го сложиха в градска църква, редно е като реванш, сливенци да онговорят с една „пламеннан защита“ на
Пловдивския владика.
И Интересно: трима миряни от Сливенска епархия се представят за цялата епархия. Може пък останалите епархиоти да са на противното становище,а?
Портосе,не е мн достойно да използваш случая да нападаш екипа на Двери,но ти си достатъчно малоумен и не се учудвам.
Забелязвам,че нападаш,макар и косвено,брадара Карагьозов,какво стана,нали трябва да работите заедно,та вие работите в една сфера.Но не ти се учудвам и тука де,
Иначе си като попивателна,като чуеш някой израз и веднага бързаш да го използваш.:Това обаче, съвсем не ги прави по-малко „дверисти“, сиреч „самодостатъчно сепаре“.В това няма нищо лошо де….но си много елементарен,да знаеш.
Знаех си аз, още преди да замине за Пловдив, че ще побърка хората, ама лудостта и до Сливен се разпростяла! Жалко е в навечерието на Рождество Христово да се занимаваме с този човек и така да го изкарваме мъченик за вярата едва ли не.
ЦИТАТ от ta6evv но си много елементарен,да знаеш.
Знам. И на това разчитам.
Ок….
Портосе,нищо лично….Веаели празници….:-)))
Прочетох доста внимателно тези коментари и единственото което ми направи впечатление е ,че и при наближаващите празници няма да се помирим хората.Хайде да помислим малко …те имат своето мнение и го защитават..какво толкова лошо има..дори и да е поръчково, проблемът си е техен…другите са на противоположната позиция и те си я защитават..липсата на толерантност между нас самите православни е убийствена..това е жалкото..сами се цепим и делим а е по-добре заедно да взимаме Свето Причастие.. аз не съм срещу никой..но съм със справедивостта…много ясно разберете…митрополит Николай има своите черти на характера, които мнозина не харесват…това е разбираемо…но нека признаем, че той за две години направи доста неща за Пловдивска Епархия…колко Църкви вдигна..колко поправи и се опитва наистина да действа.. вярно с Божията помощ вярно е също, че не той е копал и зидал и с помощта на бизнесмени е изградено много… лично мен много ме е яд и ме боли, че не намират митрополит Никлай и най-добрия библеист в Бъгария, който е признат в целия православен свят, общ език..щеше да е прекрасно ако можеха да работят заедно и ми се иска да е така един ден, защото е възможно… нека не се хулим и то преди Рождество а както се казва заедно да се помолим…нито подмазването е хубаво, нито прекалено изостреното отношение към някой е правилно..не за друго ами защото ставаме съдници..това със сигурност не е угодно на Този Който ще се роди съвсем скоро..да ни е честито Рождество Христово
Този, който обвинява другите, има дълъг път да измине.
Този, който обвинява себе си, вече е изминал половината път.
Този, който не обвинява никого, вече е пристигнал.
Китайска поговорка
……………………………………………………………………
http://archiman.livejournal.com/
Когато великият български футболист Христо Бонев честваше 60-годишнината си, на стадиона на неговия отбор в Пловдив имаше мач, по повод това събитие. В официалната ложа бяха епикопите Галактион – митрополит на Стара Загора и Старозагорска епархия и Николай – митрополит на Пловдив и Пловдивска епархия. Нищо лошо, хората са поканени и присъстват на мач. Там е работата обаче, че има едно църковно правило, което забранява епископ да посещава зрелище, иначе се низвергва. Защо тогава тези миряни от Сливенска епархия ревностно не критикуваха тези висши духовници? Дори и Св. синод май си затрови очите. Или това е работа само на Събор?
Вече по-дълго време пратя кометарите за и против Владика Николай или според мнозина наричан „младостарец“ или „кибер Колъо“ и мога да кажа само едно.Не заемам позиция а само наблюдавам и затова като такъв ще се държа.Казвам че Владика Николай в многу случаи е екстремен и с това си навлича омраза от много хора.На няколко пъти си личи че заема зилотски позиции, но од друга страна мога да кажа че много пъти е и прав за многу неща.Писмото се виждаше че е писано от арогантен човек който не вярва в Църква състояща се от клир и миряни.Но днеска прочетох неговата позиция относно превърщането на храмовете в паметници и европейската конституция и напълно се съгласявам с него.Дано Бог да му прости и на него и на нас…
Простаците също казват истината понякога, адонай. Но го правят по начин, който я компрометира. Странен парадокс- дори казвайки истината те служат на лъжата.
Искам да перифразирам едни стихове на покойния Йосиф Петров, а именно:
Отче, митрополит Панкратий(+)
размахай свойта кадилница
да усмирим тая зверилница!
Нека да си казваме нещата ясно и точно, но и да си прощаваме, защото сме братя в Христа!
Аз съм обикновен мирянин.