Кръстът – духовен меч, с който се побеждават видимите и невидимите сили



Може да харесате още...

2 Отговори

  1. Стефан Чурешки каза:

    Символиката на Кръста показва как една материя след тълкувание може да се изпълни със съвсем друго съдържание от предварително замисленото. Кръстът е бил позорен инструмент за наказание, а се е преврънал в надежда за християните , вяра и пазител от силите на невидимото. Аз обаче не разбрах от това кратко банално изложение как кръстът ни пази от невидимите сили За да можеш да разпознаеш невидимото на теб ти трябва дарба, откровение, духовна опитност, борба с духовете и мистично посвещение до известна степен. Това значи на първо място грамотност – да можеш да разпознаваш средствата на езиковостта, защото езика описва всички явления – видими и невидими, в това число и света на числата, с който нумеролозите правят бизнес Трябва изживяване на аскеза, защото аскезата отваря въпрешните очи на човека и просветлява разума, като му открива тайните на съкровеното. В това е силата на тайнството на кръстното знамение. А БПЦ?
    http://www.bg-history.info/5410/Za-viarata-i-idolite-na-istoriiata.html

  2. Стефан Чурешки каза:

    За да оцени знамението на Кръста човек следва да разбира от символика. Символ значи знак на български, веществен или писан белег, който пренася значение и ни открива непознати хоризонти на преживяване и мистика. Българите много добре познават силата на символа и в тяхната култура има много символи, тайни знаци и кодови думи, които описват света на невидимото Затова българската култура е много сложна и натоварена със смисъл, който стои скрит за българите поради факта, че българското общество след 1878г. е народно, има читалищна култура и обществениците са мистични конспиратори, които ценят мистическия прагматичен акт повече, отколкото възможностите на словесността, които тълкуват символа, а от тълкуванието зависи изясняването на такова сложно нещо каквото е християнската религия Така например в едно списание ние предложихме тайнствените словосъчетания от документа наречен Именник на българските князе, публикуван и в православие.бг да се четат като кодови имена, но имаше критика А БПЦ?