Еврейски студенти изгориха Евангелието на клада



Може да харесате още...

21 Отговори

  1. Руси Ст. Русев каза:

    се осъжда от Православието, нека отбележим, че мисионерите са раздали не насилствено Библиите, както и че гражданите са ги взели доброволно!
    Да си представим за момент, че някой раздава Талмуда, после градските власти събират раздадените копия и ги изгарят публично насред София!
    Какво мислите, че ще последва?

  2. Грешник каза:

    Но не искате да дойдете при Мене, за да имате живот. От човеци слава не приемам, но разбрах ви, че нямате в себе си любов Божия. Аз дойдох в името на Моя Отец, и Ме не приемате, но, ако друг дойде в свое име, него ще приемете. Как можете вие да повярвате, когато един от другиго приемате слава, а славата, която е от Единаго Бога, не търсите?Не мислете, че Аз ще ви обвинявам пред Отца: има против вас обвинител – Моисей, на когото се вие уповавате. Защото, ако да бяхте вярвали на Моисея, щяхте да повярвате и на Мене, понеже той за Мене писа.(Откр. 5:40-46).
    СЛАВА ТЕБЕ ГОСПОДИ ВОВЕКИ. АМИН.

  3. Orangecounty каза:

    Te super mnogo sa nastroeni protiv hristianite.Kak moze da goriat Svetoto Evangelie,tova si e napravo gavra s viarata,napravo sa zapochnali voina. Vse edno kato karikaturite na Mohamed i gledai kak reagiraha musulmanite kato se ima predvid che Korana nikoga ne e bil gorian.Tezi hora tr. da bydat dyrzani pod otgovornost. Vie kak shte komentirate tova che zelia Izrael shte se spasi dokato ne vleze zialoto chislo na ezichnizite?

  4. видрица2 каза:

    25 И целият народ в отговор рече: Кръвта Му да бъде на нас и на чадата ни.

  5. видрица2 каза:

    20 А главните свещеници и старейшините убедиха народа да изпроси Варава, а Исуса да погубят.
    21 Управителят в отговор им рече: Кого от двамата искате да ви пусна? А те рекоха: Варава.
    22 Пилат им казва: Тогава какво да правя с Исуса, наречен Христос? Те всички казват: Да бъде разпнат.
    23 А той каза: Че какво зло е сторил? А те още повече закрещяха, казвайки: Да бъде разпнат.
    24 И тъй Пилат като видя, че никак не помага, а напротив, че се повдига размирие, взе вода, уми си ръцете пред народа, и каза: Аз съм невинен за кръвта на Тоя праведник; вие гледайте.
    25 И целият народ в отговор рече: Кръвта Му да бъде на нас и на чадата ни.
    26 Тогава им пусна Варава; а Исуса би и Го предаде на разпятие.

  6. jivko0o0o0 каза:

    prosto tapoglavia evreiski narod za poreden pat varvi sre6u sebe si.Na tiah ne im se slu4va za prav pat v mnogovekovnata si istoria da progneviavat Boga s glupostta si.

  7. lyublyana каза:

    „В по пътеките на еврейската история“ по отношение на зараждането и развитието на фашисткия режим беше казано,че „Тези, които започват с изгаряне на книги,завършват с изгаряне на хора“.Книгата е писана от евреин,защо правят това тези правоверни юдеи от което така страдаха и се възмущаваха-или са забравили историята.
    И все пак,действието на някакви хора от някаква йешива,във някакъв малък религиозен град -не е поведението на цялата нация.
    И пак си мисля нещо-ако протестантите залеят тук един цял град със своят“маркетинг на вярата“-ние не бихме ли се възмутили.Имайте предвид ,че в Израел има градове населени с ортодоксални юдеи-за които тази протестанщина си е направо агресия…
    Тези,които започват с изгаряне на книги,завършват с изгаряне на хора-нека сами да постъпваме така,че да не сме виновни за изгарянето на Светото Евангелие.

  8. lyublyana каза:

    когато разни протестанти заливат българските православни семейства с брошурите си -как реагираме?Брошурите в кофата,оплакване и възмущение …,просто когато имаме население еднотипно,убедено изповядващо вяра,е истинска провокация да натрапваш друга вяра,това имам предвид когато казвам: да не бъдем виновни ние самите за изгарянето на нашата Света книга.Смятам ,че това е дейност на някоя протестантска деноминация,а техният начин на „благовестване“ не е в православната стилистика.И за каква гавра и война говори оня господин по-горе?!

  9. Дон Кихот каза:

    School не е школа (философска или друга), а най-обикновено училище в това селце. А students изобщо не са студенти, а ученици, по-тъпи и от българските.

  10. andrey каза:

    Това не е school, а йешива – еврейска религиозна школа, нещо като нашите семинарии.

    Руси, кой ви е казал, че православието осъжда прозелитизма? Ами думите на Спасителя „идете и научете всички народи“? А Кирил и Методий – хазарската и сарацинската мисия? Св. Николай Японски и хиляди други мисионери? Просто не сте в час.

  11. Idiot каза:

    Това деяние ми напомня на нацистките аутодафета. Дали това не е еврейски националсоциализъм в действие? Нека не забравяме, че Бог поруган не бива. И този огън, който тези нацисти са запалили, ще ги гори тях.

  12. Руси Ст. Русев каза:

    много внимавай, преди да почнеш да се правиш на интересен, защото „кой ви е казал?…“ е риторичен въпрос разбиращ се като: „няма такова нещо!“
    Винаги проверявай това, което ще напишеш и не разчитай на „ерудицията“ си, която се изчерпва със смътни спомени.
    Виж това, и следващия път (да се разберем от сега) бъди внимателен, защото написаното от тебе рядко е издържано (от мързел, надявам се):
    http://www.pravoslavieto.com/history/20/
    1948_Moskovsko_vsepravoslavno_saveshtanie/ecumenism.htm
    http://www.pravoslavieto.com/docs/CV/ecumenism_1998-2002.htm
    http://www.pravoslavieto.com/rechnik/index.htm
    От последния адрес:
    Прозелитизъм – негативна пропаганда срещу други християнски църкви с цел да се разстроят другите във вярата, която вече имат. За разлика от евангелизъм – свидетелство за нашата лична християнска вяра.
    Твоето много частно мнение по повечето въпроси не е просто теологумен, а натрапчива неграмотност, породена от самомнението, че щом нещо ти е хрумнало, то не може да не е вярно.

  13. Дон Кихот каза:

    Душевно не си добре. Изпитваш болезнена нужда да търсиш дефектите на другите и да ги осъждаш с най-остри изрази. Това издава голяма психическа травма от времето на детството, колкото и да се барикадираш зад православна поза.

  14. pavelpenev каза:

    По света се убиват и унижават толкова много хора, че няколко стотин изгорени евангелия някак бледнеят. Който иска, нека върви срещу Бога. Само да небъдат изядени от собствената си омраза към другите… Имат си Моисея и пророците – ако щат да ги разбират, но след Праведния Съд да не се оплакват! Да гориш книги е лесно, обаче да гориш книги от злоба и омраза и с цел да унижиш и обидиш е трудно… Трудно е човек да действа, тикан от злобата си – горките.

  15. andrey каза:

    много внимавай как се държиш в този форум, защото подозирам, че отдавна си дотегнал на повечето читатели тук с твоята надутост, самомнение и злоба.

    Ето ти едно общоприето тълкуване на думата прозелитизъм: Proselytism is the act of attempting to convert another individual from a specific religion or belief system (Wikipedia). Т. е опит за обръщане на даден човек от една вяра в друга. С това са се занимавали, както би трябвало да знаеш, безброй мисионери и светци на Църквата, започвайки още от светите апостоли. В Стария Завет и по времето на Иисус Христос prozelytos (евр. ger) е означавала езичник, приел вярата на Израил. Такива е имало много сред първите християни, в това число и лица, споменати в Деяния Апостолски и апостолските послания.

    В последно време думата „прозелитизъм“ започна да се използва в специфичен контекст – като опит за обръщане на човек, който принадлежи към дадено християнско изповедание, към друго такова, например от православие към католицизъм и обратно. Така терминът е придобил негативна отсянка. Но проповедта на Евангелието сред юдеи и езичници, какъвто е случаят, описан в новината, няма нищо общо с такъв вид „вътрешнохристиянски“ прозелитизъм. Мисионерите, които са раздавали Евангелието в израелския град, са се занимавали тъкмо с онзи вид прозелитизъм, който е заповядан от Спасителя.

  16. Руси Ст. Русев каза:

    са определения генерирани от теб в състояние на неспособност да се извиниш за некомпетентността си. Но какво може да те кара да упорстваш да доказваш очевидно невярното, ако не „надутост, самомнение и злоба“.
    На три православни източника противопоставяш едно мнение от Уикипедия, което никак не противоречи на православното, но просто не е достатъчно пълно.
    И уж случайно си пропуснал да пействаш началото но цитирана от теб статия от Уикипедията, а тя много ясно посочва протестантският извор на дефиницията ползвана от теб:
    „Conversion“ occurs not only from one religion to another, but also between different sects, such as Protestant denominations, within the same faith, when this involves a felt change of identity rather than other reasons such as convenience.
    И недей да подозираш, че мнението на участниците във форума би могло да съвпада с твоето желание, защото и за манипулант толкова те бива. Пиши това, в което си сигурен, колкото и малко да е то.
    Няма нищо лошо в това да признаеш, че ниската си компетентност, след като очевидно си разбрал нивото и. Трябва малко смелост.

  17. andrey каза:

    не ми отговоряш по същество. Е ли мисионерската дейност сред нехристияни, например юдеи, прозелитизъм от лошия вид, осъждан от Църквата и от източниците, които си цитирал?

    Поне в едно нещо съм сигурен, а то е, че за теб няма опасност да изпаднеш в прозелитизъм, т.е. да обърнеш някого към православната вяра. Такива като теб могат само да отблъснат хората от нея. Мюсюлманинът, евреинът или атеистът могат само да бъдат отвратени от православието a la Руси и прочие зилотстващи сектанти и мракобесници. По-скоро обратното – можеш да разочароваш и някой, който вече е православен, и да го отблъснеш от неговата вяра.

  18. Руси Ст. Русев каза:

    десет пъти ли трябва да ти се напише нещо, за да го видиш и разбереш?
    Ето дефиницията за прозелитизъм, каквато се приема от православното учение:
    „Прозелитизъм – негативна пропаганда срещу други християнски църкви с цел да се разстроят другите във вярата, която вече имат. За разлика от евангелизъм – свидетелство за нашата лична християнска вяра.“
    Можеш да я намериш на публикувания по-горе адрес:
    http://www.pravoslavieto.com/rechnik/index.htm
    На адреса можеш да намериш речник на православните понятия.
    Ти погрешно приемаш прозелитизма за евангелизъм. Тази грешка се узаконява от протестантските формирования, които практикуват именно прозелитизъм. Ти би трябвало да знаеш това и да не падаш дотам да се опитваш да ми образуваш някаква вина за това, че не съм обръщал друговерци.
    Грешката, която допускаш е характерна за самомнението, което всички понякога добиваме едва напреднали във вярата и изхождащи от някакво хуманитарно образование, в което в сравнение с православното богословие едни и същи понятия имат различно богословско и гражданско понятие.
    Категоричен съм в обръщението си към тебе не, защото изгарям от желание да те поставя на място публично, а защото така или иначе всеки от нас е приел условието на публичност пишейки в този форум.
    Бих предпочел този разговор да е вербален и така да се избегне нападението на демона на себичността, като се спази апостолското предписание, но така или иначе сме във форума и това вече не е възможно.
    От друга страна,ти си този,който се заяде.

  19. Руси Ст. Русев каза:

    със закъснение прочетох втората част от постинга ти. Братче, , значи, докато другите са мракобесници (аз например) и зилоти-сектанти, ти благоверно, благочинно и благочестиво обръщаш мюсулмани, евреи и атеисти!
    Е, нямам думи!
    Интересното е, че съм мракобесник, защото защитавам една истина, която демона на гордостта ти иска да игнорира!
    Почини си, брат, и се покай!
    Аз ти прощавам.

  20. andrey каза:

    тази велика дефиниция, която ми цитираш, от кой Събор, вселенски или поместен, е приета, кой от светите Отци я е използвал в трудовете си? Откога тя стана част от „православното учение“? От това, че си я прочел на някакъв сайт, следва ли, че вселенската Църква я приема?

    Дефиницията е една недомислица. Не можеш да обърнеш някого към християнството, без да го „разстроиш във вярата, която вече има“. А „евангелизъм“ и „евангелизиране“ са типично протестантски термини. Православните са използвали винаги термина „мисионерство“.

  21. Руси Ст. Русев каза:

    А „дефиницията“ е цитирана в резолюцията от междуправославната среща проведена в Солун 29 април и 2 май 1997 г., например. Там чисто и просто се казва: „Бе осъден прозелитизмът…“