Изявление на Свещения Кинотис на Света Гора Атон във връзка с православно-католическите контакти



Може да харесате още...

2 Отговори

  1. Дон Кихот каза:

    Ключевский однажды, приехав в Московскую Духовную Академию на торжество, обратил внимание на то, что многие студенты приняли монашество. Причиной тому были уговоры ректора академии еп. Евдокима (Мещерского), который раздавал печатные бланки, где было оставлено место для подписи, а пропечатано было: „Я _______, с детства имея сердечное расположение послужить Богу в иноческом чине“… Ключевский начал свою речь с поздравлений – сперва поздравил новопостриженных иноков с тем, что они „приняли образ ангельский“, и добавил, обращаясь к одетым в сюртуки: „А вас, господа, поздравляю с тем, что вы сохранили образ человеческий“ (Дурылин, 2006, 189).

  2. fos каза:

    Трънлив е пътят към „единството на Църквата“: да поменаваш новостилен йерарх, изповядващ еретическа еклезиология, да осъждаш съвместните молитви с еретици, пребъдвайки сам в общение с приветствуващата такива молитви йерархия, да наричаш несъгласните с такова забранено от каноните духовно общение „неканонични“, „разколници“ и пр. … Това може да се нарече „богословски когнитивен дисонанс“: думите „Богословският диалог по никакъв начин не трябва да се съпровожда с обща молитва“ никак не съответствуват на делата. И е наивно да се мисли, че някога ще засъответствуват, поне опитът на изтеклите над 80 икуменически години го доказват. Ако човек не отсече греха в началото на „развитието“ му, малко вероятно е да го отсече в края. При това дългото пребъдване в молитвено общение (дори косвено) с еретици оставя своя дълбок отпечатък върху мисленето, светоусещането и богословското възприятие на истините на Православието. Преди всичко: любовта към истината стине, а страстната привързаност към тоя свят расте, разклонява се и придобива все по-интересни „неоправославни“ изрази…