Кандидатите за президент на САЩ не споменават Бог в кампаниите си
Претендентите за президентския пост на изборите през 2008 г. предпочитат да говорят за децата, Америка и семейството в предизборната кампания и се въздържат да споменават Бог и религията, показва проучване на изследователският център "Пю", цитирано от Франс прес.
риотична лексика е особено популярна сред претендентите демократи, които искат да си създадат образ на патриоти, разкрива публикуваното миналата седмица проучване.
Думите "Бог" и "религия" изобщо не се споменават, нито пък "морал".
Думите "деца" и "семейство" са широко използвани – появяват се 124 пъти, далеч по-често, отколкото "Ирак", "здравна осигуровка" или каквото и да е друго.
Изследването показва, че демократите предпочитат темите, свързани със семейството и децата, а републиканците поставят ударение върху думите "данъци", "републикански" и "водачество".
Трите любими думи на Хилари Клинтън са "деца", "семейство" и "Америка". Нейният конкурент в демократическата партия Барак Обама обича да говори за "Мишел" (съпругата му), "Чикаго" и "общността".
Емблематични за републиканеца Руди Джулиани са, както може да се очаква са "кмет" и Ню Йорк.