Тази Коледа достига до вас благодарение на…

Общинската управа на Никозия, Кипър, отговори на обвиненията, че съсипва духа на празника Рождество с неуместна реклама.
По цялата гирлянда, с която е украсено дървото, се вижда ясно логото на Carlsberg, заедно с бирени кутии, обсипани със снежинки за украса. Точно отсреща е разположена една традиционна коледна къща, украсена с рекламни табла на EKO, които й придават вид на бензиностанция, а един манекен на Дядо Коледа е седнал на шофьорската седалка на един Nissan.
В същото време украсата на улица “Стасикратус”, един от най-популярните търговски центрове на острова, представя реклами на Johnnie Walker.
Постъпили са оплаквания, че рекламите на спонсорите демонстрират пошлост и безвкусица, а някои ги определиха като “напълно неуместни”.
Отец Андреас Христодулу от църквата “Св. Димитър” в Паралимни предупреди, че истинското значение на Рождество се изгубва в една оргия на консуматорството.
“Тези реклами са нещо, което ние за съжаление сме започнали да очакваме в наши дни”, каза той. “Те са знак за времената, че всичко се свежда до пари. На нас се гледа като на консуматори, не като на хора, и всичко, включително Рождество, е ориентирано към бизнеса.
Той каза, че е въпрос на личен избор, “дали ще се оставим да бъдем погълнати или ще поемем по духовния път”.
Той добави, че църквите са отворени всеки ден с различни служби, “така че хората могат да преживеят истинския смисъл на Рождество”.
Когато беше известен за оплакванията, координаторът на коледните събития в Общинската управа на Никозия, Никос Караникис, заяви, че “украсата и събитията не могат да се реализират без пари и аз не се срамувам от това, че съм осигурил спонсори с реклами според изискванията – прости и семпли. За мен това е очевидно.”
Той добави, че хората все ще намерят от какво да се оплакват, и ги посъветва да “се бръкнат в джобовете и да помогнат”.
Естествено, че в нисан ще седи дедото, няма да е в голф 2. 🙂