Живот в смъртта



Може да харесате още...

6 Отговори

  1. Стефан Йорданов Чурешки каза:

    Въпросът със смъртта и страхът от нея е въпрос на вяра. Българите по етнокултурна дефиниция нямат страх от смъртта – това го доказват нашите военни, герои, мъченици, светци и истински християни. След книжовността войната е второто по важност цивилизационно условие за съществуването на народността и затова нашите подвизи могат да определят българите като вярващи хора. Това, че БПЦ не може да ги направи православни е проблем на хората от Църквата, които не изпълняват препоръката на православието за своите проблеми да търсят причините в себе си и да се себесравняват по реални и фактически критерии на религията, познанието и човекюлбието. Например БПЦ наскоро издигна в своите редици един доста посредствен човек, който е чужд специализант в духа на новия интернационализъм и който де факто не знае нищо за българите, но е верен и послушен на клира. Очевидно е , че такъв човек ще има проблеми с българите, но за това ще му е виновен народа, а не неговата некомпетентност за българската вяра.

  2. Стефан Йорданов Чурешки каза:

    Много хора днес се питат какво е да си християнин в наши дни. Ще разкажа три случая от моята битност на християнин, ако наистина съм такъв според високите критерии на това цивилизационно образуващо понятие. Познавам двама медийно лансирани и много набожни според целево създаваните популярни представи у нас. Единият , който е с имидж на краен антикомунист и ментор на младите хора у нас, когато му потърсих помощ не ми отговори, т.е. обеща, че ще се обади и да не го търся, а другият, който знаеше за окаяното състояние в което се намирам веднъж като ме срещна с пълна торба продукти дори не ме попита как съм, а ме попита как изглежда той в моите очи. Същевременно имам един приятел, който е от семейство на ортодоксални комунисти и който винаги се е интересувал от християнството. Винаги ме пита как съм, какво правя, имам ли нужда от нещо, нееднократно се е притичвал на помощ и винаги е изказвал подкрепата си за мен. Питам се кой от тях е християнин и кой (анти)(правоверен) комунист?

  3. Траянка Георгиева каза:

    За хората, които усещаха, че не произхождат от маймуната, но за които нямаше и Бог – натрапеният им, живот на маймуна, бе особено мъчителен. За тях спасение и единствена алтернатива бе смъртта. За да не умрат духовно. Някой го осъзнаваха с пълна яснота и желаеха смъртта отчаяно. И си отидоха. Други не можеха да си го позволят, от дълг към беззащитни близки хора. И стискаха зъби, без да се надяват на нищо. По-голямата част, избраха да се самоубиват неусетно и за самите себе си. Те се пропиха. Някои приеха в името на живота да бъдат маймуни и не си го простиха. И те се пропиха. Такава е смъртта и такъв беше животът без Бога. Отчаяна пустота. Но, авторката казва, че всеки, който в мига на смъртта се остави в Божиите ръце, ще има вечно жилище в Рая и копнежът ни по Бога ще ни държи живи и след физическата ни смърт. Колко утешително е това за нас, които толкова дълго носехме скърбите си сами, вървяхме безутешно и бяхме готови от отчаяние да прегърнем като утешение смъртта. Безконечната.

  4. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    В столице Болгарии пройдет 13-я встреча восточных католических иерархов Европы. – http://www.bogoslov.ru/text/1209847/index.html

  5. Стефан Йорданов Чурешки каза:

    Поради факта, че след 1878 година живеем в народно общество, което трябва да отчита успехи в наложената ни модерност, ние на практика не познаваме високите стойности на българското битие през вековете. От житията на светиите и от фактите на религиозната ни история, която още не е написана, макар че се издават посредствени луксозни издания за пред Европа, като случая с книгата Летопис на БПЦ се знае, че в България е имало духовници, които са знаели цялата Библия наизуст на гръцки и славянски език, монасите от Рилския манастир са искали да направят общ и единен славянски език, а в битката за Българската Църква през ХІХ век българите са имали за опоненти хора с висока университетска култура като католици, протестанти и елинисти, наричани в историографията „фанариоти“. Католическите мисионери в България пишат, че българите не искат да четат латинските надписи от античонстта и не се зоверяват на гръцкото духовенство, т.е. те се имат за цивилизационна алтерантива на Рим и Византия. Факт!

  6. Стефан Йорданов Чурешки каза:

    Негово светейшество патриарх Максим навърши 96 години. Да е жив и здрав и нека в празничната радост на клир и народ и цялата ни родолюбива общественост да си спомним, че имаше много български духовници и вярващи, чийто живот беше прекъснат насилствено за да може днес главата на БПЦ да получава картичики от президента и премиера и да прави открит банкет за 100 души в родния си Орешак. И нека в тази необятна всенародна радост да си дадем верен отговор на въпроса защо в България против вярата и народността може да се говори и прави всичко, но за имотите и ресурса на БПЦ се мълчи и се правят тайни машинации, както и в кадровата политика на Църквата. Един запознат грамотен православен, певец в храм, веднъж ми каза – против проваславието и да говориш и да питаш нищо няма да ти направят, но ако питаш за имотите на Църквата, които по канон са народна собственост, могат да те убият.
    http://www.bg-history.info/5267/-Za-smisula-i-funkciiata-na-istoricheskite-proizvedeniia–v-Bulgariia.html