Какво щях да разкажа за Православието в Шоуто на Слави



Може да харесате още...

16 Отговори

  1. Ангел Небесен каза:

    Умирал съм много пъти от такава „христова“ любов!

  2. elia каза:

    мисля че имате какво да кажете по темата,дори и пред публиката на Слави.

  3. Vladislav каза:

    А няма ли все пак възможност да се направи такова предаване? Щеше да е много полезно и интересно.

  4. Дон Кихот каза:

    Добре е, че авторът не се е съгласил да участва. Основният акцент в шоуто на Слави е имитацията, злъчният хумор, подигравката. То разчита на първосигнални реакции като мимики, гримаси, жестове, мучене, кискане, рев, а не на витиевати многочасови обяснения що е православие и има ли почва у нас. Освен това, важно е и едно уточнение. Днешното православие е свързано по-скоро с Византия, отколкото с църквата от първите три века.

  5. ... каза:

    Чудесна статия, оптимистична, бодра, вдъхваща сили и надежда. Доста хора се влияят именно от другите, от масата. А тук се показва, че един християнин точно противното на масата трябва да е. Харесва ми последователността на мислите, доста силна статия и е написана, така че да има полза и за „начинаещи“ и за „напреднали“. Пожелавам ви успех за в бъдеще все така да хубаво да пишете. Хубаво сте направили като сте отказали участие в това шоло. Религията не е шоу, май сам ми го бяхте казали.

  6. gaitan vejdu каза:

    С цялото ми уважение,
    нямате празна дума, но тук говорите едва на стотина, които знаят, а ако бяхте уважили поканата, щяхте да придобиете два – два и половина милиона аудитория, за цели двадесет минути; и от тях знаещите за малцинство.

    Болният има нужда от лекар, а здравите са си добре.

    Мисля, че си търсите оправдания, господине.

    Екиипите на шоуто на г-н Трифонов са невероятно читави, може би трябваше да сам да се уверите с очите си и после да разкажете.

    Няма неверие, има невежество, според св. апостол.
    Вие пропуснахте възможността, да осветите нечие невежество;
    да не говорим, че супер детински сте отказал покана, гнусейки се от себеподобни, само защото сте предубеден.

    Надявам се, че добре знаете какво правите. Мир!

  7. dikovski каза:

    Благодаря на читателите, които проявиха съпричастност и за добрите отзиви!
    Аз също смятам, че постъпих правилно и че знам много добре какво правя.
    На коментара на gaitan vejdi в лично съобщение изпращам оригиналния и-мейл, с който отговорих на поканата за участие. Надявам се това да му помогне да разбере какви са ми основанията.

    Желая на всички здраве и успех!

    Автор – Цветан Диковски

  8. gaitan vejdu каза:

    Благодаря, но нямаше нужда!
    Съжалявам, не съм искал да Ви обидя!

    Исках БОГОСЛОВИ да бъдат по-чести гости из светските рубрики и тв-предавания.

    Ех да имах вашите знания, и умениета КАК се говори за Св. Православие …

    Мир

  9. iliana каза:

    В текста хубаво е казано и това, колко трудно е било за христовите свидетели в първите години на църквата и за възможностите, които днешните технологии дават за общуване и обмяна на информация.

    Ами нека да сравним онези усилия с днешните ни „апостолски“ усилия :-). Днешната проповед, днешната мисия, днешните носители на християнския дух в обществото (ако такъв израз изобщо има смисъл…) в нашата примерно скомна страна… (?!)

    В предпоследния абзац се казва колко страшно воюва срещу нас светът, но не се казва ние какво правим в тази война. А това е въпросът.

  10. iliana каза:

    че текстът е хубав и благодаря на г-н Диковски за него.

    Но нещо ме смущава. Често в църквата сме склонни да изнасяме проблемите извън нас. Аз лично също го правя непрекъснто, така че нека авторът да не ми се обижда на коментара.

    Така неусетно и в този текст се е промъкнала романтичната представа, че някога, в първите векове на християнството, е било много по-лесно, отколкото сега… „Няма съмнение, че днес съблазните са много повече отколкото са били в раннохристиянската древност“ ; че да правиш добро днес е много по-трудно, отколкото в разцвета на християнството… и т.н. Въобще, че на днешния християнин му е труден животът и затова християнското свитдетелство в света е така вяло и отхвърляно от светските хора.(Хората възпитани в атеизъм се подиграват на вярващите, като особено нахални в това отношение са младежите.)

    Това е подвеждащо. Ние сме виновни за това, че църквата е маргинализирана и християнин е смешна дума за много хора. Ние, които често се оказваме външни, книжни, гротескови християни. Застивайки в някакви научени пози и фрази, неспособни да ги приложим и докажем със собствения си живот , оставайки нечувствителни към хората около нас от страх да не се заразим с тяхната секуларна отрова, естествено че се оказваме неспособни да променим нещата; просто сме извън тях. Ключът за промяната е у всеки. Но трябва да се научим на любов; наричайки някого безбожник няма да му помогнем, нито на себе си.

  11. dikovski каза:

    Никога не съм съм страдал от „романтичната представа“, че на първите християни им е било много лесно. Особено в епохата на гоненията, когато за своята вяра са заплащали с живота си. Всъщност нещата, които се случват днес, са предсказани от свети люде още преди векове.
    Относно маргинализацията на Църквата, поне аз не се чувствам виновен за нея. Просто защото като осъзнат християнин съм стъпил в храма около 1992 година. Докъде съм стигнал в духовния си път и развитие, оставям преценката на Някой, Който ще я направи по-правилно от мен.
    ……………………..

  12. dikovski каза:

    Относно това, че светът воюва срещу християнството и въпросът какво правим ние?
    Бих препоръчал всеки да отговори пред собствената си съвест!
    Освен това, ако проследите заглавието на статията, ще разберете, че тя отразява донякъде и моето лично светоусещане и личния ми религиозен опит. Този опит за всеки човек е различен. Аз не мога да бъда като Вас и да разглеждам света през призмата на Вашия мироглед. Просто, защото това съм аз, а не Вие.
    Все пак благодаря за откровения коментар!
    На коментара на gaitan vejdu, не сте ме обидили, просто направих едно уточнение, за да сте наясно. Всъщност понякога говоренето за Православието не винаги дава необходимите резултати. Ако живеете по законите на Божията любов, може да привлечете повече хора, отколкото аз с моите статии. Те не са нещо особено, но правя колкото е по силите ми. Просто всяко нещо си има време и място. И никой не е отхвърлен от Бога. Стига, както пише и Iliana да носим в сърцата си Божията любов.

    Желая и на двама ви здраве и успех!

    Цветан Диковски

  13. iliana каза:

    За съжаление Вие не успяхте да не се обидите на коментара ми :-). Както и да е.

    Разбира се, че имаме различни гледни точки, разбира се, че аз не правя преценка докъде сте стигнали в духовния си път. Въпросът е много по-принципен. И отговорът.

    Накратко, на въпроса с който се занимава статията Ви: съдбата на християнството в България, а и по целия свят, не зависи от света, а зависи от християните. Това е моето мнение.

    Вие пишете много за това колко е враждебен съвременният свят към църквата, за недостатъците съвременния човек, за трудността да си християнин. Мисля че това не е ново; то е ясно. Във всяко време християните са подложени на изпитание. гонени и т.н. „В света скърби ще имамате, но дерзайте, Аз победих света“. В същото време нищо не пишете за това, какво ние правим в отговор на този призив, „дерзайте“. Повтарям се, но нека го кажа по ясно – като ще анализираме недостатъците на обществето, нека да погледнем и към недостатъците на християнското ни общество, за баланс. Ако ли от смирение не искаме никого да упрекваме и да съдим – ами да не съдим и хората извън църквата. Понеже (нали по това нямаме различия) и едните и другите сме хора, и едните и другите сме грешни хора, и едните и другите сме призвани към спасение, а спасението е по милост…Пишете:“Именно с този светски начин на мислене се сблъскват съвременните православни в България. Те се сблъскват с всеобщото неверие, гордост, похот и нетолерантност на околните. Нерядко те страдат, когато виждат как техни близки се отдават на пагубни пороци, страдат от невъзможността да променят нещата. Това е също своеобразна форма на подвиг.“ Да, своеобразна е. Да се занимаваш със собствените си грехове ми се струва по-полезната.

  14. dikovski каза:

    Чудесно Iliana, продължавайте да търсите недостатъците на християните и на хората в Църквата, но не забравяйте, че се е налагало да защитавам вашето издание от нападките на духовници и други, които са негативно настроени към него и които ме съветват да не публикувам при вас.
    Наистина трябва да обърнем погледа вътре към себе си. Аз се старая да го правя, поне доколкото Бог ми дава съвест. Но да съдя свещениците и епископите, духовниците и моите събратя, да посоча с пръст – този е такъв, този прави това и това. Зная много, но не разкритикувах никой владика, никой свещеник. Това не е защото не е имало за какво. Просто явно говорим за едно и също нещо от различни гледни точки.
    Дай Боже все пак някой ден да стигнем до консенсус!

    Цветан Диковски

  15. iliana каза:

    не се разбираме. Не ви съветвам да търсите недостатъците на едни или други конкретни хора, а да погледнете въпроса по-обективно. Впрочем, не ви съветвам каквото и да било, а коментирам вашата теза. Би трябвало да го приемате по-нормално; щом публикувате статии, очаквате те да бъдат осмисляни по някакъв начин, обсъждани, коментирани…нали?

    А къде публикувате тези статии решавате сам , както и чии съвети слушате.

    Всичко най-добро.

  16. dikovski каза:

    Уважаеми редактори и читатели!

    След като установих, че диалогът ми с екипа на електронно издание „Православие България“ е сериозно затруднен, след последния коментар на Илияна Александрова Сивова написан по-горе, /тя е част екипа на портала/, че не се разбираме, след като никога не съм подавал заявление за участие в този конкурс, ми е много трудно да разбера защо мои статии участват в него и то без никой да ме попита.
    Не ви карам да ги снемете, правете каквото искате, явно за вас мнението на хората, които пишат и публикуват при вас не е меродавно. Просто искам и вие и читателите да са наясно, че не проявявам никакъв интерес към конкурса и изходът от него ми е напълно безразличен.
    Ако редакторите имат да пишат нещо по този коментар, нека използват електронната поща.
    На участниците в конкурса желая успех!

    Автор – Цветан Диковски