Лицата на неверието



Може да харесате още...

15 Отговори

  1. Дон Кихот каза:

    Само искрено вярващ човек може да се терзае до такава степен от безбожието на околните. Иска се много знания, дар слово и такт за работа с тях. Трябва ведро изражение, умерени жестове, търсене на минимума, който те приемат и оттук доказване на истината за Бога и Църквата. Ако събеседникът е учен, да се тръгне от постиженията на науката, които потвърждават религията. Ако е патриот, да се подчертае ролята на БПЦ в нашата история. Ако се интересува от медицина, да се изтъкна ползата на религията за здравето.
    .
    Четете Азбучния патерик, който преведох и издадох през 2004 г. Отците от пустинята, изключителни аскети, са отивали на гости и ся ядяли и пиели, но когато се връщали в килиите си, компенсирали с двоен пост. Не трябва да се демонстрира и парадира с буквалното спазване на канона. Любовта е над всичко!

  2. strat62 каза:

    Мат.:
    3:1 Во дни же оны прийде Йоан Креститель, пропведая в пустыни Иудейстей,
    3:2 И глаголя: покайтеся, приближибося царствие небесное

    ––––––––––-

    [3:1] В ония дни дохожда Иоан Кръстител и проповядва в Иудейската пустиня
    [3:2] и казва: покайте се, защото се приближи царството небесно.

  3. Kakvo e istina? каза:

    Благо говори Дона, обаче не разбрах, кое му е лошото да си сменяш партньора, ако не те кефи? Да останеш с някой гадняр ли? И защо това да е показател на неверие? Не е ли по-скоро проява на вкус?

  4. refab каза:

    от православното християнство! Например един действащ утвърден иконописец и студент по богословие ми каза, че не било подходящо да се говори за божествени енергии, защото някои хора можели да направят асоциации с източни религии! А доктрината на св. Григорий Палама е един от крайъгълните камъни в православното християнство! Също така и въпросът за благодатта ,за Иисусовата молитва, за възможността за обожение!…Това са много по-съществени неща от ВЪНШНОТО в религията! Не че то (външното) няма място-напротив-има, но съществено е вътрешното, което си има и своя доктринален израз, обвързан пряко и задължително с възможностите за благодат!НИКОГА, вероятно, нямаше да оценя православното християнство, ако знаех само ритуалната част, обредността, общественото богослужение, които ако са единствени, са крайно недостатъчни, да не кажа-нищо (поне за мен), ако го няма и останалото-цялостната му доктрина, включително и в нейната мистична част! Иначе пушливо свещопалство, задължителното „висене“ прав на неразбираеми служби -неясни скоропоговорки, мърмореш и завалено пеене, играят, според мен, своята негативна и отблъскваща роля!

  5. Дон Кихот каза:

    Във всяка религия не само има външна, ритуална, но и вътрешна, мистична страна. Вътрешното съдържание, сърцевината също има своите пластове и обикновените хора нито могат, нито трябва да достигат до висшите фази /обожение, енергии и пр./.
    Това е разбрано дсри от гностиците, които стигат дотам да разделят хората на „духовни“, „душевни“ и „плътски“. Твоят събеседник е психологически прав. А ако ти не си разбрал какъв е смисълът и предназначението на тамяна, свещите, пеенето /колкото и гъгниво да е/, май нищо не си разбрал от Православието. Прочети едно тълкувание на литургията. Ако отиваш в църква да се молиш, няма да обръщаш внимание на дращещите сетивата подробности, а ще се вглъбиш в себе си.

  6. refab каза:

    Иначе, той ,май изобщо не знаеше за тези енергии!? Не знаеше доктрината на Григорий Палама, която е и част от официалната на църквата! Не знаеше (?) , а отричаше! Иначе този тип разделение на хората има сваето основание, С ИЗРИЧНАТА УГОВОРКА, ОБАЧЕ, че става дума за ПРЕДИМНО „духовни“, ПРЕДИМНО „душевни“ и ПРЕДИМНО „плътски“ хора, в смисъл, че и най-„духовният“ си е и поне малко „плътски“, а и най-„плътският“ не е отрязан като с нож от духовността, от възможността да е в „общение“ с нея, или казано по-точно: да развие духовността, заложена в него.Относно последната възможност-често изглежда илюзорна, но „неведоми са пътищата Господни“, съответно някой „предимно плътски“ може да изпревари неимоверно много някой „предимно духовен“! 🙂

  7. refab каза:

    Това е изяснено много добре от Теофан Затворник, който има специален текст , озаглавен именно така: За външното и вътрешното в религията (цитирам по смисъл)
    Във всеки случай, ПРЕКАЛЕНО недостатъчно „качествените“ прояви на външната страна религиозността, поне на мен(а и на други хора) ми нанася вреда:
    http://forums.pravoslavie.bg/viewtopic.php?t=724

  8. Тина каза:

    Здравейте, д-р Колева!

    Статията Ви е искрена, което все по-рядко се среща дори сред християните, за съжаление! Но не смесвайте нещата. От нея оставам с впечатлението, че възприемате участието в църковните тайнства като залог за здраве, успех и житейско благополучие. Бог не е нещо, което можем да ръководим както ни се иска и не винаги можем да отгатнем намеренията Му! Понякога у грешника може да има повече копнеж по Бога, отколкото у някой лицемерен праведник! А

  9. Тина каза:

    Здравейте, д-р Колева!

    Статията Ви е искрена, което все по-рядко се среща дори сред християните, за съжаление! Но не смесвайте нещата. Участието в църковните тайнства и поклонението пред св. мощи и икони не е залог за здраве, успех и житейско благополучие – т. е. хората не бива да се кръщават, за да са здрави и за да им „върви в живота“, а за да станат част от голямото християнско семейство и да се приобщят към ценностите, които то изповядва и проповядва! Изпитания спохождат и най-достойните Божии чеда (спомнете си Йов), но нали вярата е именно в това – да останеш верен на Бога, каквото и да ти се случи! Ето, Вие не сте атеисти, но въпреки това Бог е изпратил на дъщеря Ви 8 пневмонии!!! Може би целта на Бога не е била да Ви насочи към вярата, защото сте я имали, а да Ви каже нещо друго – например, да промените режима й на хранене, на обличане, на почивка или пък да обръщате повече внимание на детето си и т.н. Не мисля, че само докосването до светите икони я е излекувало. Повечето от болестите и страданията имат и възпитателна цел – да променим нещо в себе си или около себе си, начина си на живот, да си дадем сметка за някои свои слабости и грешки…

    Не съм съгласна и че човек „убива детето си още преди да се е родило, ако не е венчан, ако то не е кръстено“. Ако двама вярващи християни не желаят да се венчаят, сигурно имат някакъв духовен проблем. Но ако единият от тях не е вярващ?! Много хора са се кръщавали в зряла възраст и пак са добри християни.

  10. Тина каза:

    Не съдете хората прибързано – понякога у грешника има повече копнеж по Бога, отколкото у лицемерния праведник.

    А с това, че народът ни не е достатъчно религиозно просветен, съм напълно съгласна. Но решаването на този проблем според мен трябва да започне първо от Църквата и едва след това от училището.

  11. Тина каза:

    Извинете за първия ми недовършен комнтар. Без да искам съм натиснала бутона „изпращане“.

  12. p_stefanos каза:

    Да, „тук написаното едва ли е ново“, но е написано много искрено и точно. На един свещеник подобни срещи му се случват всеки ден. Понякога е кошмарно. Аз вчера имах такава кошмарна среща. И това са хора, които канят свещеник за някаква служба. Опитваш се да кажеш нещо, но срещаш безразличие. Опитваш по друг начин – и отново. Един човек не може да промени цялото общество. Но не е малко, ако се промени дори един човек. Нашата мисия трябва да се насочи към единия човек. Но и това не е никак лесно при това отблъскващо състояние на клира. Гледах предаването на Албена Вулева. Отвратително, но вярно! Е, как тогава?! Но аз съм сигурен, че мисията на Росица освен неуспехи има и успехи. Ние съзнателно сме избали трудния път. Наясно сме, че по лесния път вървят повече хора. Няма значение дали са професори и разузнавачи. Логично е – почитателите на Азис са повече от почитателите на Бах.

  13. дяконПенкоКо каза:

    „Ако Мене гониха, и вас ще гонят; ако Моето слово спазиха, и вашето ще спазят.„ Йоан (15:21). Този свят е от Бога сътворен и на Него е подвластен. Не бива да си мислим, че можем да го променим. Не можем да спрем влака с ръка. Можем обаче да избираме средата си. Делото на спасението е лично дело и затова трябва да работим главно вътре в себе си, в домашната си църква – семейството и накрая, според силите, навън. Светите отци казват, че християнството е мъченичество. Просто трябва да си носим кръста.

  14. blago4estiwia каза:

    Да се помолим и дано молитвите ни бъдат чути:’пресвета Богородица, маичицата Бижия, и Архонт Слави Бинев да ни пазят и напътстват“ ! Амин. Амин. Амин!

  15. blago4estiwia каза:

    идете в БОГ. ФАК. да ги видите! хубавци