Нов живот: Отец Боян Саръев е доволен от отказа
.jpg)
Приех да поема управлението на Кърджали като мисия, продължение на борбата ми за български дух и християнство. Не исках да се занимавам с политика.
Митрополит Николай Пловдивски не ми даде благословия да вляза в кметството в Кърджали и да се занимавам със светските дела, защото каноните и уставът на Българската православна църква не разрешават. Това са несвойствени за един свещеник неща.
Аз също не исках да се занимавам с политика, но го бях приел като една кауза, като продължение на делото, на което съм се посветил вече 18 г. – да има повече български дух и християнство в Кърджали и Родопите. Донякъде отказът на дядо владика ме удовлетворява, защото ще продължа да служа на църквата и чрез нея на хората в Кърджали и Родопите, както досега.
Би трябвало да не се притеснявам в чии ръце ще попадне общинското управление. Милко Багдасаров и от Инициативния комитет “За Кърджали” казаха, че имали десетки кандидати, такива като мен, така че да съм спокоен. Дано да е така.
Не съм запознат с другите кандидати и на ГЕРБ, и на ВМРО, но се надявам наистина да намерят достоен човек, защото Кърджали отчаяно се нуждае от добър управленец.
О.Боян, като „самораслек“ още през 90-те години, /след 1992г./ си въобрази ,че е родопския Предтеча. Сам си изгради такава самопредстава, на която се любува и до днес. Покръсти доста хора в православната вяра, а после ги хвърли безгрижно да се оправят сами в оня мюсюлмански район. Като си кръстил трябва постоянно да ги подкрепяш, за да оцелеят. Колко от тях отново се върнаха в исляма? Мълчи и не казва. Защо този провал не го афишира?
Сега сам искаше да се втурне стремглаво в политиката и като усети безсилие, си оми ръцете с Пловдивския митрополит. Защо първо не обсъде с него желанието си, а след консултации с разните партии, и след тяхното одобрение, накрая отиде при владиката? Та ако откаже, той да излезне виновен. О.Боян не знаеше ли предварително каноните, та сега изведнъж му просветна и ги научи. Онзи, които е искал да става политик, дори и сред духовниците в миналото, сам е изоставял служението си и се е захващал с несвойственото за свещеника. Излезна вярна приказката:“ Хем иска, хем не му стиска!“
И като му виждам ортаците /Болен Сидеров и сие/, ми е ясно що за национализъм защитава. По правилно- идиотизъм! Злоба и мъст /каквито се показват „Атака“/ нямат нищо общо нито с Бога, нито с православието. При тях религиозноста е само камуфлаж. Останалото е измамен реакционизъм и фашизъм. Жалко за отец Боян. Срам!
Вън комунистите и помаците от форума!
Дон Кихоте, и ти „израстна“ във времето на социализма. След като не си бил в лагер и не си преследван от атеистите за ревност по православието, както мнозина убити по тази причина духовници, защо не си провериш досието. Знаеш ли, колко богослови се оказаха агенти на ДС. Ти не си ли бил?А?
Благослови,отче.Прав сте,затова че о.Боян трябваше първо да поиска благословия от дядо Николай след като е решил или по-точно духовно се е борил да се впусне ли в тази битка „за полза роду“.Щяхме да спестим този срам и поругаване.,той има предаване в Скат ТВ.Ала е човек,обърква се и пада,и ние падаме всеки ден.Важното е да се покаем и да станем и да се стремим да избягваме същото.Но аз и много уважавам неговата пастирска дейност в Родопите.Вие,отче,пишете,че сте обикновен селски свещеник.Няма обикновени и необикновени.Върху вас е Божията благодат.Моля ви/смирено като мирянка/не хулете о.Боян,защото в този ред на мисли ще дръзна да ви попитам,а вие защо не отидете да му помагате в „оня мюсюлмански район“- той винаги е призовавал да отидат там духовни хора и да работят заедно.Прав сте за съжаление за В.Сидеров,за писанията на Дон Кихот,но те са такива,защото нямат в сърцата си любов.И са озлобени и агресивни зад титли и постове.Да се молим за тяхното просветление.Целувам ви ръка.
Госпожо diyana_nik,
коя сте Вие, та отсъдихте веднъж и завинаги кой имал любов в сърцето си и кой нямал? Вие лично познавате ли тези хора, та да съдите за тях толкова категорично? И какво е това само чувствие на най-просветлена, та с пренебрежително снизхождение гледате на тях. Що за надменност? Вижда се- смирението Ви е привидно и лицемерно.
Познавам ги по делата им – г-н В-Сидеров още от в-к „Демокрация“,опитите му в НДСВ и сегашните действия.Г-н Дон Кихот по изявленията му – нали така се представяме тук?!Полезни ли са злобата и агресията им – кой се храни с тях и до какво водят те – до любов ли?Радвам се много за вас,щом имате възможност да ги познавате като човеколюбиви.А на нас другите ни остава само да се молим да ни се покажат като такива.Ако истиниски,нелицемерно ги обичате,помогнете им.Учим се от Господ Бог.Благодаря ви за писмото.