Православие и постмодернизъм – нова книга от ИК Омофор



Може да харесате още...

8 Отговори

  1. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Заглавието е доста странно, защото почти всички доклади нямат нищо общо с постмодернизма. Още по-странно е защо Шиваров, който минава за специалист по Стари завет, се занимава с иконография, от която няма понятие.

    Иконата „Св. Богородица Иверска“ –
    http://archiman.livejournal.com/

  2. някой каза:

    Напълно сте прав, отче. Издателите биха ли обяснили решението си за това заглавие?

  3. пламен с. каза:

    Издателите нямат отношение към избора на заглавие в случая. Заглавието на изданието съвпада със заглавието на конференцията, организирана от богословския факултет в Търново.

  4. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Кой е редактор на този сборник?

  5. iliana sivova каза:

    [quote name=“Дон Кихот“]…

    Още по-странно е защо Шиваров, който минава за специалист по Стари завет, се занимава с иконография, от която няма понятие.

    …[/quote]

    много арогантен коментар. неприятно за четене.

  6. Пламен Евгениев Сивов каза:

    [quote name=“Дон Кихот“]Кой е редактор на този сборник?[/quote]

    Редакционната колегия:

    Проф. д.и.н. Казимир Попконстантинов
    Проф. протопрезв. Николай Шиваров
    Архим. доц. д-р Авксентий
    Доц. д-р Димитър Попмаринов
    Доц. Миглена Прашкова
    Гл. ас. д-р Мариян Стоядинов
    Гл. ас. д-р Росен Русанов
    Гл. ас. д-р Свилен Тутеков

  7. Стефан Йорданов Чурешки каза:

    Не знам какво целят изложените текстове в съдържанието на книгата от издателство Омофор. Правят впечатление две неща от проявите на български богослови и църковници през последните години. Първото е, че българското богословие и духовенство има много нисък българистичен ценз и затова са им виновни мартениците, кукерите и нестинарите, наместо научният европейски атеизъм, другите религии и „духовността“ на далекоизточните религии и етически системи като будизма, към които са пристрастени немалко грамотни българи заради окултната и религиозна ориентация на покойната Людмила Живкова. Второто впечталение е, че не се засяга темата за комунизма и състоянието на религията у нас през този период, както и не се говори за собствено българските условия на религия и вяра през „прехода“. Чуждите специализанти и общотеоретични учени на православието не могат да работят пълноценно в България ако нямат българистичен ценз и не знаят нищо за комунизма. Нищо,че са партийно верни и послушни на БПЦ.

  8. Стефан Йорданов Чурешки каза:

    За да има пълноценен православен проект у нас първо трябва да имаме собствени авторитети, а не ученици на чужда духовност както е станало в България през последните два века. Второ е нужно да има разработен перспективен модел от българи за отношението между вяра и наука с подобаващ българо-славянски речник и разработен категориален и критериален апарат, който да съответства на високите ни претенции и заложена национална грандомания през последните 200 години. Иначе ставаме чужди послушници и смешни лица, преоблечени като църковници, учени и общественици, а фактическото положение според европейските културни и цивилизационни норми да казва, че сме механична смес от селски наивници и градски тарикати, с вкус към конспирацията и далаверата на духовна и религиозна основа с цел извличане на материални дивиденти за нас, за семейството и роднините ни и приятелското обкръжение.
    http://www.bg-history.info/5259/Za-vzaimovruzkata-mezhdu-dokazatelstvata-na-religiiata-i-na-istoriiata.html