Светски чиновници подеха атака срещу новия Пловдивски митрополит
от
· Православие.БГ
·
14/02/2007
Източник: Plovdiv24.com
В Интервю за Радио Пловдив новоизбраният Пловдивски митрополит Николай обясни, че заради личен конфликт директорът на дирекцията по вероизповедания Иван Желев го обвинява в нетолерантност към другите религии. След митрополитския избор проф. Желев обясни, че в пловдивската епархия живеят много католици, мюсюлмани и евреи и нетолерантно отношение към тях не би било търпяно.
Желев има архонтска титла, дадена му от чужда православна църква, и затова отстоява чужди на нашето православие интереси. На въпрос напълно неоснователни ли са твърденията за непоносимост към другите религии митрополит Николай отговори: Аз съм православен митрополит и съм дал обет да пазя чистотата на светото православие. Също в интервю за Радио Пловдив бившият директор на Дирекцията по вероизповедания Христо Матанов прогнозира скандали в близките месеци, защото новият пловдивски митрополит е неподходящ за епархия с толкова разнообразна религиозна структура. Матанов съобщи още, че дядо Николай е обещал Смолянската епархия да се отдели от Пловдивската, което ще стане в навечерието на кметските избори и ще послужи като пи-ар кампания на кметицата на Смолян.
За посрещането на новия владика в Пловдив пристигат свещеници от Русия, Румъния и Гърция, информира днес в. “24 часа – Пловдив”. Двудневните тържества започват в събота в 16,30 ч, когато група отци и миряни ще го посрещне на спирката до ТЕЦ „Север" и ще го съпроводи до Централния площад. Там владиката ще пристъпи в шпалир от свещеници и ще бъде приветстван от кмета Иван Чомаков. Митрополит Николай ще благослови присъстващите и ще поведе литийно шествие по Главната към храм „Св. Богородица". Вечерта ще отслужи първата си литургия. Тя е за всеопрощение, тъй като денят е Сирни Заговезни.
Разчитаме на вашите дарения, за да поддържаме този сайт. За високото качество на материалите, които публикуваме тук, нашите сътрудници – преводачи, автори, редактори – заслужават справедливо заплащане за труда си. Можете да проследите актуалното състояние на даренията към всички програми и кампании на фондация „Покров Богородичен“ за текущата година от този линк >>>
Коментари
коментара
Етикети: епископжелевзнеполскимитрополитниколайпловдивски
Може да харесате още...
Apsoliutno to4en be6e diado Nikolai s postapkata si.Vseki koito iska da vliza v pravoslavnia hram moje no ne vseki moje da vleze v Svetaia Svetih.I nima tova ne go znaiat Jelev i Matanov?Togava koi intarasi za6itavat te i na kogo slujat tezi gospoda?
предвидено римокатолиците да влизат в олтара на „Невски“ и това Николайчо го днае много добре.За не говорим ,че изблиците му са от много по -рано,още от Семинарията,където си позволяваше да гони ученици,да крещи и фучи наляво и надясно…
И пак за „Невски“-свещеници от тогава помнят,как ги е карал да крият ключа в ръкавите си.
А на проф.Желев не може да му стъпи на малкия пръст по знания и принос към Православието,ма се обърнало яйцето да учи кокошката…Жал ми е за пловдивчани
Явно и патриарх да стане, епископ Николай не може да надскочи себе си. Днес в Двери на православието има хубаво отворено писмо към владика Николай и неща, над които да се замисли (М). Значи пазим храма от папата, а разрешаваме на МАСОНИТЕ да се заключат в него и да си проведат ритуала при погребението на И.Павлов. Освети ли храма след това владиката? или аршинът за папата е един, а за приятелите сатанисти друг? Щото нали като викарен епископ им разреши да го извършат тоя ритуал… Владика Николай е също богословски много неграмотен, но поради факта, че досега е стоял встрани от медийността това не се е забелязвало. Но още с първите му публични изяви тази неграмотност лъсва. Какъв „стълб и крепило на истината“ ще бъде, като той дори не познава истината? Ще си позволя да коментирам само тези му думи : „Желев има архонтска титла, дадена му от чужда православна църква“
Какво значи чужда православна църква? Никой ли не ви е учил, че филетизма е ЕРЕС съборно осъдена при това? В православието няма наши и ваши (Колос.3:11), а има такива, които събират с Господа и такива, които разпиляват (Лук. 11: 23) . Много разпилявате владико, много. Тежко им на пловдивчани, тежко и на БПЦ
Никита е бил пациент на 4-ти километър.
„чужда православна църква“ …
Не ми е много ясно, ако е възможно safa1 да ми поясни в Новия завет има ли Светая Светих? Аз до сега мислех, че това е само в старозаветния храм, чиято завеса се раздра от горе до долу.
А „чужда православна църква“ вероятно означава, че нашата е най-православна, защото има такива колоси на богословието като дядо Николай, който има най-православната брада и носи най-православната шапка. А който пита има ли някой под шапката, той е еретик. Проповедите му сме ги слушали по предаването „Иконостас“ на Нова телевизия. Все едно четеш семинарски записки на випускник от паралелния курс, завършил с пълно шест.
сега видях че и верди138 е коментирал въпроса за „чуждата“ църква. и се съгласявам, че изказването на епископа говори за богословската му култура.
обаче за един епископ това разбиране трябва да бъде нещо повече от въпрос на култура. от друга страна, явно в случая инерцията да идентифицираш другия като чужд и най-често – враг е толкова силна, че прескача културните въпроси…
питам се, ако епископът по някакъв мистичен начин явява единството на Църквата на всяко място (както пишат богословите), то какво явява този дележ на Църквата на своя и чужда епископския ум? що за парадокси са това…
За онези дето се удивляват на израза“чужда прав.църква“ искам да напомня, че често в пряката реч, в едно живо телевиз.предаване е възможно да допуснеш грешка на речта.Вероятно „чужда“ е имал предвид „друга“ а не българската поместна прав.църква.
На „тротоар“ бих казал ,че е същински хулиган, където си позволява да обижда митрополит.По думите му личи че е глуповат.
Доколко Ил.Павлов е масон-това само с голи приказки не се доказва.Това ,че е погребан в хр.“св.Неделя“, ами че ако е православно кръстен, защо да не бъде и православно опят.Ил.Павлов не съм чул да се е обявил публично за масон, а папата публично си поддържа ереста на римокатолицизма.
о.Стефан пак негодува срещу тези ,които хулят „приятелите“ му католици.
Изчакайте да го видим, как ще се прояви като действен митрополит д.Николай, пък тогава го критикувайте. Нека да е по-нататък във времето.
грешката на мисълта е грешка на езика (да перифразирам известния израз).
казва ли човек за брат си „един чужд човек“ – ей така, погрешка, понеже е в живо предаване?!
1. Не става дума само за православно опело на Илия Павлов, а за още едно – насред църква и
2. Ще ви задам една гатанка: колко митрополити бяха на опелото на Илия Павлов и колко на опелото на проф. Тотю Коев?
Отговарям веднага на въпрос 2, на опелото на проф. Коев – цифром 0 и словом 0. Така беше почетен един от последните големи богослови у нас отдал целия си живот на БПЦ.
Sorry, малко недоглеждане, а няма едитинг.