Календарният проблем не е само църковен



Може да харесате още...

3 коментара

  1. мунчо каза:

    Алфа курс и неговата истинска същност –

    Мимикрия под Православие среди неохаризматиков и современных обновленцев
    Год: 2010
    Автор: Cвященник Александр Усатов
    Количество страниц: 85
    http://depositfiles.com/files/5mrzpqn2t

  2. Krasimir Marinov каза:

    митр.Натанаил правилно отбеляза, че не празнуваме дати, а Събития (въпреки че го каза като контра аргумент срещу оправяне на календарната бъркотия в църквата?!). По този повод може да се позасрамим от светската власт, която се отнася с по-голямо от нашето уважение към събитията, а не към датите, и празнува много светски празници и събития без да се съобразява с променената през 1924г дата(например обесването на Васил Левски, Априлското въстание и т.н, та даже и октомврийската революция от 1917г празнувахме през ноември по същата причина). Излиза, че света е по-ревнив към своите събития, отколкото ние към църковните. Може би защото вярва че те са се случили, а пък ние не? или пък уважаваме повече рождените си дни (и октомврийската революция) отколкото паметта на светиите например. Дано не е така! Поздрави!

  3. ВБ каза:

    Г-н Симеонов,
    Във вашите статии намерих много информация, затова се надявам да ми помогнете и по основния въпрос:
    как точно се изчислява в момента православният Великден?
    Останах с впечатлението, че правилата са да е първата неделя след първото пълнолуние (астрономическото?) след пролетното равноденствие (не астрономическото, а по стар стил, т.е. 3 април) и да не съвпадат с еврейската Пасха (ако съвпада с нея с колко се мести и с кое точно да не съвпада – с първия ден или и със следващите дни?)