Синодални Рождественски страсти по Европейската епархия



БЛИЗКИ ТЕМИ:

10 коментара

  1. веселин костадинов алексиев каза:

    дано Бог просветли мозъците на нашите архиереи .Те нищо не направиха когато старозагорският митрополит и икуменист Панкратий даде титла архонт в католически храм и върши други недостйни за православието дела, сега искат да го натрапят на българи живеещи при по демократични условия. […]

  2. Петър Ангелов каза:

    Господине, от къде знаете каква е ситуацията в Западно Европейските епархии?

    Факт е че 99% от хората които (и без това са много малко) се черкуват в българска църква в Германия (имам лични наблюдения от 3-4 БГ енории в Германия) НЕ ЗНАЯТ кой е западноевропейският митрополит и как се казва той. За какви протести може да говорим тогава??? За каква емоционална връзка на тях с дядо Симеон???? Те не му знаят името, не за чували за него!!!

    Голяма част от тези българи са също „полувъцърковени“ и мога лесно да бъдат използвани за манипулации. Много от тези хора ходят само да запалят по 1 свещ в храма. Не знаят елементарни неща за нашата вяра и дори Отче Наш много от тях не са научили. С това не искам да обвинявам хората, но просто искам да ви кажа, че тези хора са НЕУТРАЛНИ по тези въпроси, с които ни занимават тук.

  3. Петър Ангелов каза:

    Реакцията на която станахме свидетели е реакция не на църковните общини, а на отделни свещеници, КОИТО ИМАТ СВОИТЕ ИНТЕРЕСИ И СА СВЪРЗАНИ С ТИХОН ПАК ЧРЕЗ ЛИЧНИ ИНТЕРЕСИ.

    Престанете с тези манипулации, молим ви!!!

  4. Христо Петров Беров каза:

    @ strats62:

    1. Честит празник!
    2. На анонимници не отговарям. Това е изключение, защото ако наистина имахте наблюдения в няколко енории в Германия, нямаше да пишете „Западно Европейски епархии“, а щяхте да знаете, че тя е една епархия и се казва Западно- и Средноевропейска.
    3. Прекарал съм една трета от досегашния си съзнателен живот на територията на тази епархия и за последната седмица съм провел над 10 часа телефонни и лични разговори с хора, които са част от тази епархия.
    4. Проблемът с въцърковяването на българите в чужбина не е лек, но не е по-голям от този в България. Най-малкото сравнение напр. е възможността за изучаване на вероучение, за разлика от България, отношението към ближния, а съвсем да не говорим за това, че никой българин, живеещ в Западна- и средна Европа няма да допусне провеждане на матури в неделя – практика, която вече се установи в България – 2 години подред.
    Реакции на енориаши можете да гледате днес по Централните новини на БНТ от 20 часа.

  5. Ioan Jelkov каза:

    strat62,
    за това, че хората са слабо въцърковени сте прав, НО за това, че са реакции „на отделни свещеници, КОИТО ИМАТ СВОИТЕ ИНТЕРЕСИ И СА СВЪРЗАНИ С ТИХОН ПАК ЧРЕЗ ЛИЧНИ ИНТЕРЕСИ“. НЕ сте прав.
    Аз съм клирик на Западно европейската епархия и с църковното настоятелство писахме протестно писмо срещу този фарс в София. А Вие се поинтересувайте за мойте отношения с еп.Тихон и дядо Симеон. Ако тези отношения бяха добри аз нямаше да си стоя 11 години иеромонах. Личните отношения тука са абсолютно вторични.

  6. Климент Йорданов Буренков каза:

    Нямам чест да зная кой пише под псевдонима „strat62“, но съм изненадан, че има българи зад граница, които разбират от църковните дела и умеят да споделят информация компетентно. Напълно споделям двата коментара на лицето.

    Колкото до статията, стори ми се твърде объркана и в крайна сметка, след много изписани думи, нищо съществено не е казано. Загатнати са интересни проблеми, но не разбирам защо авторът не е съумял да построи словореда си по-разбрано. Интересно ми е да зная дали авторът е запознат с Устава на Западноевропейската епархия и правата на Синода над нея. Имам чувство, че желанието на автора да публикува нещо не се препокрива с елементарната компетентст за това.

  7. Martin Todorov Dimitrov каза:

    о. Йоане,

    моите уважения и нищо лично, но какво означава това – „Ако тези отношения бяха добри аз нямаше да си стоя 11 години иеромонах“

    Не ми е работа да Ви се бъркам в личния живот , но нима сте станали монах с цел епископство? В случая не коментирам достойнствата на настоящите епископи и не казвам, че нямата качества за такъв, но ще ме прощавате – това Ваше изречение лъха на едно ужасно явление в Църквата – кариеризъм.

  8. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Чорбаланчо е прав. Нима санът спасява? Аз съм бил йеромонах 25 години и насила Синодът ме накара да приема офикия архимандрит. Е, и? Разлика няма.

    Каква е разликата между една куцукаща бабичка на село, която си дава последните стотинки за свещ, и един охранен, наконтен и напарфюмиран владика, заобиколен от мутри и проститутки? Кой от тях е по-свят, по-чист, по-достоен за Царството Божие?

  9. Статията на известния правник Христо Беров е достатъчно ясна и мека, за да покаже, че има нещо гнило в помислите на св.Синод. От близо 20 годишната ми битност на православен християнин съм разбрал, че около ръководството на БПЦ се въртят цивилни лица, с чието мнение ръководството изглежда се съобразява повече, отколкото с традицията и законовите норми на Църквата. Кои са тези хора – аз знам за няколко комунистически интелектуалци и университетски професори – ние не знаем с пълнота. Дали това се комунистически философи на „националната идентичност“ в контекста на ЕС или са ченгета, които използват властта си над Църквата – това според мен ще остане в тайна. Не знам как стоят нещата зад граница, но знам, че ръководството на БПЦ не е на интелектуалното, моралното и гражданско равнище на много миряни, които с цената на тегоби, лишения и страдания отстояват чистата християнска вяра според българските норми за религиозност. Кой представлява БПЦ с оглед заслугите за вярата?

  10. Ioan Jelkov каза:

    Отец Павле, ти пак не ме разбра.
    Нима говорех за цели или кариера в църквата? Аз говорех за отношение. Имам най-многобройната община в тази епархия и това е Божествената награда за моето старание, но има и човешка, която не е за мене, а за тези, които пълнят храма, за да могат те да възлюбят и епископата, който подкрепя техния пастир. А това да се стравняват бабички с охранени владици не е правилно, светостта има много форми. Ами , ако охранения владика е изял нещо, което би би било вредно за брата му и така му е спасил живота, какво ще кажеш тогава?

Споделете в социалните мрежи