Професорите и праисторическият човек



БЛИЗКИ ТЕМИ:

5 коментара

  1. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Мъдрите притчи на авва Симеон:

    http://www.isihazm.ru/?id=84

  2. архим. доц. д-р Павел Стефанов Георгиев каза:

    Англичанинът, който стана православен монах –

    http://rusk.ru/st.php?idar=8565#form

  3. В България от епохата на комунизма съществува забрана българите да се занимават със сериозни въпроси на човешкото битие и да произвеждат писмена и устна продукция, която засяга фундаментални теми на човечеството. Тази забрана, налагана поради догматиката на марксизма-ленинизма и съветското тотално господство във всички сфери на обществото, в това число действието и бездействието на БПЦ продължава и днес, само че авторитетът днес е вече англосаксонски или германски автор. Писах текст за отношението между наука и религия за сайта двери.бг – не го пуснаха, а пуснаха гръцки и френски автори по темата, писах текст за християнството и историческото съзнание за Гласове – не го пуснаха, писах текст за отношението между наука и религия за един авторитетен седмичник – пуснаха английски автор на тази тема. За Честъртън ще отбележа, че в света на познанието има перспективни и неперспективни модели. Най-голяма перспектива има словото, за което БПЦ нехае.
    http://chitanka.info/lib/text/9245

  4. В света има два перспективни модела – научният и религиозният. Двата модела ту се противопоставят, ту се търси сближгение между тях. Това е сериозното изпитание на религията, за което БПЦ нехае, като търси чрез силата на институцията подчинение на вярващите, засилено с международни връзки и политикономически игри с „националните“ сили в България, позовавайки се на минали заслуги и на идеята за Богоизбраност,ниска грамотност на населението и затворени граници. За съжаление обаче на БПЦ хората вече са много грамотни, има алтернативи на всяка църковна дейност и идеята за пряк контакт с Бога и живот чрез работа – основен идеологически момент на пазарната икономика – са много примамливи. Фактически религията у нас не може да се противопостави на науката, ако науката сериозно се заеме да опровергава религиозното. БПЦ ако не приеме разбирателството между наука и религия може да се закрепи само чрез доказване на връзката си с Бога и разтълкуване на Божията воля и знаците на бъдещето.

  5. Николай H. каза:

    Ако говорим за словото, беше уместно Chingis да си беше написал името на кирилица ама нейсе; Удивителни са способностите на този интелектуалец да смесва труда с пазарните отношения и вкрайна сметка с оборването на религиозното от науката; Скъпи монголецо това последното ще ти бъде много трудно, по една проста причина – а тя е липсата на метод за доказване от страна на науката; А ти страшно много ми приличаш на догматк на, аз го наричам материално-ленинзма. Айде бъди здрав, дано те публикуват в някой голям ежедневник, препоъчвам ти Работническо дело 😛

Споделете в социалните мрежи